Voffs schäferbebisar

Öronen kommer och går. När de ömsar tänder är det vanligt att stående öron kan lägga sig igen under en period. Öronen kan hålla på så där till runt 6 månader.
Calibra hade stående öron i två veckor sen la sig högerörat igen. I dag har det börjat resa sig igen men nu har Crigas ena öra tippat omkull i stället.
Om öronen blir "slappa" beror till stor del på arv. Om mamman har hängande är risken stor att även valparna får det. Vi uteslöt en tänkt avelstik bla pga slappa öron. Nu fick hon även en C-höft men även utan den hade vi alltså inte avlat vidare på henne pga öronen.
Jag har hört att det där med slappa öron är en protestgrej, vanlig bland hundar som blir kallade "puppisar" :o

Herregud så fina de är! Och jag som ändå inte är så förtjust i schäfrar. :o Men Mamma Mu ser ju ut precis som de "ska" göra! :D

Nästan så jag skulle kunna tänka mig att ha en Criga nu, till och med. Börjar bli brutalt hundsjuk efter ett år med enbart extra-labradåren, som kan vara den tråkigaste hund som existerar. :cautious:

Blickarna hos dina valpar, alltså. :love: De lär ju bli helt fantastiska att träna med!

Herregud så fina de är! Och jag som ändå inte är så förtjust i schäfrar. :o Men Mamma Mu ser ju ut precis som de "ska" göra! :D

Nästan så jag skulle kunna tänka mig att ha en Criga nu, till och med. Börjar bli brutalt hundsjuk efter ett år med enbart extra-labradåren, som kan vara den tråkigaste hund som existerar. :cautious:

Blickarna hos dina valpar, alltså. :love: De lär ju bli helt fantastiska att träna med!
Tack!
Det är alltid värmande att få beröm för sina små svansbarn :)

Calibra har redan visat en härlig träningsvilja. Är sjukt nöjd med henne hittills :love:

Om Tökk hade haft skägg kunde hon flytta till mig så behöver det inte skära sig mellan mor och dotter :angel:

Senast ändrad:
I dag tog jag med mig Calibra och Skägget till svampskogen. Passade på att testa Calibras näsa. Jäklar vad snabbt hon fattade!
Under tiden tog sambon syster Criga och Lilla S till klubben för att spårträna. Han sken som en sol när han kom hem. Criga jobbade även hon fokuserat, intensivt och mycket markbundet :up:
Goaste tjejerna:heart

14046129_1277543628924734_4155500843641676661_n_zpsiszyxr56.jpg

Sambon ligger i sovsäck på golvet och vilar. Han jobbade i natt och har varit vaken i ett dygn.

Tiken mår bra. Öppningsfasen är över och hon har påbörjat utdrivningsfasen lite med sammandragningar då och då. Ibland kraftiga, ibland lite mindre.
Hon provar lite olika ställningar, är lite gnällig. Har gnytt mer vid några av de kraftigare sammandragningarna.
Hon är ju förstagångstik så det kan dra ut lite.
Hon dricker, rastar sig när vi går ut och blir jätteglad vid all uppmuntran. Hon sköter sig kort sagt bra:up:

Sambon ligger i sovsäck på golvet och vilar. Han jobbade i natt och har varit vaken i ett dygn.

Tiken mår bra. Öppningsfasen är över och hon har påbörjat utdrivningsfasen lite med sammandragningar då och då. Ibland kraftiga, ibland lite mindre.
Hon provar lite olika ställningar, är lite gnällig. Har gnytt mer vid några av de kraftigare sammandragningarna.
Hon är ju förstagångstik så det kan dra ut lite.
Hon dricker, rastar sig när vi går ut och blir jätteglad vid all uppmuntran. Hon sköter sig kort sagt bra:up:
Spännande :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 174
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 533
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 674
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar