R
Raderad medlem 94602
Eftersom Crigas svarta syster Calibra stod intill henne blev finskspetsgissningen lite extra udda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hört att det där med slappa öron är en protestgrej, vanlig bland hundar som blir kallade "puppisar"Öronen kommer och går. När de ömsar tänder är det vanligt att stående öron kan lägga sig igen under en period. Öronen kan hålla på så där till runt 6 månader.
Calibra hade stående öron i två veckor sen la sig högerörat igen. I dag har det börjat resa sig igen men nu har Crigas ena öra tippat omkull i stället.
Om öronen blir "slappa" beror till stor del på arv. Om mamman har hängande är risken stor att även valparna får det. Vi uteslöt en tänkt avelstik bla pga slappa öron. Nu fick hon även en C-höft men även utan den hade vi alltså inte avlat vidare på henne pga öronen.
Tack!Herregud så fina de är! Och jag som ändå inte är så förtjust i schäfrar. Men Mamma Mu ser ju ut precis som de "ska" göra!
Nästan så jag skulle kunna tänka mig att ha en Criga nu, till och med. Börjar bli brutalt hundsjuk efter ett år med enbart extra-labradåren, som kan vara den tråkigaste hund som existerar.
Blickarna hos dina valpar, alltså. De lär ju bli helt fantastiska att träna med!
Tackmen lägg inte upp såna där hemska bilder va blir alldeles sjuk ju. så otroligt fina nä, jag är inte alls sjukt svag för schäfervalpar
Så här ser de tre töserna ut vid 11 veckors ålder.
Criga är ännu kvar. Vi kan inte bestämma oss än om vi ska försöka behålla henne eller inte. Så vi avvaktar och ser vad som händer.
Criga och Calibra
Calibra
Cobra
Haha.Behåll Criga, hon är sötast
Finns lösskäggOm Tökk hade haft skägg kunde hon flytta till mig så behöver det inte skära sig mellan mor och dotter
Det tog ett tag att hitta tråden.
Nu är det dags igen....när som helst.
Tiken har rejäla sammandragningar
Detta blir D-kullen.Hur ser Criga och Calibra ut nu då? Och vad blir det för bokstavstema på denna kullen?
SpännandeSambon ligger i sovsäck på golvet och vilar. Han jobbade i natt och har varit vaken i ett dygn.
Tiken mår bra. Öppningsfasen är över och hon har påbörjat utdrivningsfasen lite med sammandragningar då och då. Ibland kraftiga, ibland lite mindre.
Hon provar lite olika ställningar, är lite gnällig. Har gnytt mer vid några av de kraftigare sammandragningarna.
Hon är ju förstagångstik så det kan dra ut lite.
Hon dricker, rastar sig när vi går ut och blir jätteglad vid all uppmuntran. Hon sköter sig kort sagt bra
Tycker mest det är segt och börjar få träsmak i röven trots fotöljer med dynor iSpännande
Tycker mest det är segt och börjar få träsmak i röven trots fotöljer med dynor i
Tror jag ska gå upp till sonen och de övriga hundarna en stund. Får sparka liv på han i sovsäcken först.