VM i fälttävlan (Ulvspel)

Så Niyama var god, där hade jag rätt i alla fall. Sen tror jag ju fortfarande att Hedinn är god pga det jag skrivit tidigare. Någon jag däremot inte tycker känns lika god är Caisa, får känslan av stressad ulv som försöker skifta fokus till någon annan (Hedinn i detta fall, vilket gör mig än mer misstänksam).

Snurrfian har varit skum hela tiden men dagens röst tog nästan priset, litar inte alls på henne. Visst att hon är ny men det kan man inte skylla på hela leken!
Habina är också svår, skulle kunna vara ond men där är jag mer osäker. Det stör mig fortfarande att jag inte riktigt kan tolka hennes röster då hon lagt förstarösten i nästan alla röstningar. Det blir mest en röra av "det skulle kunna vara så, men å andra sidan, men å tredje sidan..."
 
@zassoo Det är helt hopplöst att leta reda på något via mobilen, kan du citera dig själv där du skriver om dina tankar om Hedinn? Jag måste ha läst fel. :-P

Jag kommer gå igenom leken samtidigt som jag ser på VM-hoppningen, så det kan bli lite hackigt. :-)
 
@Habina
Spontant känns Hedinn god. Får känslan av att hon verkligen försöker leta onda, hon var även tidigt skeptisk till cirkus-cirkusen (:rofl: skrattar åt mitt eget uttryck :D). Dock hade jag inte alls samma känsla i början av leken, men det kan ju ha haft att göra med febern att energinivån inte var så hög osv. Men ja, i nuläget neutral mot god men jag tänker såklart inte avskriva henne, det skulle jag aldrig våga.
 
Jag är också inne från mobilen, ska iväg på fälttävlan idag så aktiviteten kanske inte blir skyhög.

DL var 20 eller? :)
 
Jag är också inne från mobilen, ska iväg på fälttävlan idag så aktiviteten kanske inte blir skyhög.

DL var 20 eller? :)

Tack, då vet jag vad du skrev. Men jag vet inte om jag förstår varför du har henne som god. Dvs vad hon specifikt gjort. :-S

Ja, dl 20 idag.
 
Ja inte gör de här inläggen mig så mycket klokare... Jag återgår till att bygga ikea möbler jag... ;)
Ett tips är att gå tillbaka och kolla igenom äldre inlägg också, de brukar kunna ge en del när man sitter på mer information (roller på folk som åkt, t.ex).
 
Sådär, då tittar jag på VM och läser ikapp mig under tiden. Jag och min guling känner oss så laddade både för vår egen hoppning såhär på Fälttävlans-VM och Roffes hoppning på Hopp-VM. :D

140713_004_53c4c7672a6b22269c5a1557.jpg
 
Nu har jag läst, läst igen, funderat över de olika rollerna, jag blir lite lost över hur "man ska" tänka, jag vet ju hur jag tänker men om det är rätt och så som andra skulle göra, ingen aning... :cautious:
Om jag bara tittar på röstningarna så känns som sagt @CaisaLundblad mest skum, men det kan ju vara ren otur... Klurar vidare, jag har ju en stund på mig åtminstone... :crazy:
 
hmm... gått igenom Hedinns inlägg igen, och ja... kanske att hon inte känns riktigt lika skum längre. Jag försökte bortse från slarvläsandet i början och därefter kändes hon mer som vanligt. Jag förvånas inte om hon är ulv, inte ett dugg. Men händer inget skumt från hennes sida idag tror jag inte min röst hamnar där.

Snurrfian känns... snurrig. Gillade inte alls röstmotiveringen på ga, visst kan man ha mycket irl men att enkom rösta på någon för att de andra misstänker den känns lite väl simpelt, speciellt så pass långt in i leken. NÅGON slags känsla/teori borde man väl ha om någon? Men är det så enkelt att hon är ulv för det?

Habina blir jag mer och mer osäker på. Med tanke på mina tidigare teorier om Habina gör att jag inte alls riktigt vet vart jag har henne... men jag är inte heller där säker på att det gör henne ond. Men hon verkar... "lugnare" än när hon var konstaterat god i början av leken. Kan vara min inbillning, eller att det bara varit fokus på typ alla andra. :p

Zass... ZassZassZass... Hon vill få det till att jag "sprider misstankar" mot Hedinn efter att Hedinn specifikt bett mig skriva ut mina aningar och efter att hon röstat på mig för att hon inte tyckte jag skrivit ut mina tankar tillräckligt klart. Jag spred väl isåfall misstankar mot alla? Varför just Hedinn? Känns skumt. Känns hal, och som om hon iaf glidit under min radar. Trodde ett tag att hon var siare/hade fått en sia men den tanken har jag släppt sen dess. Och då, med tanke på vilka roller som finns kvar vet jag ärligt inte riktigt vilken god roll jag skulle kunna tänka mig att hon har. O_o Men det behöver ju inte heller egentligen betyda nåt, känns som att jag haft mest fel hela tiden i den här leken. :meh:
 
Jag har gått igenom hela leken igen och här är mina tankar om de som är kvar.

Zassoo. Röstar på goda Lobelia i första lynchen, hon verkar ha lite misstankar som hon ändå inte delger de andra. Motiverar sin röst med att hon ogillar hämndröstningar. Röstar på onda koppen i andra lynch, med motiveringen att koppen känns skum när hon hävdade att någon av de som röstade på Habina1 eller henne, men ger inga fler tankar runt omkring. Har en intressant teori om att Hedinn röstade på caisa som ett försök att rädda kollegan koppen, värt att notera. Är förvånad över att så få fortsätter misstänka caisa. Röstar på goda cirkus2 i fjärde lynch då hon tycker cirkus2 är mest skum. Röstar på goda glömmerallt i femte lynch, med en teori som jag inte alls hängde med på.

snurrfian. Noterar att niyama och Hedinn ”håller varandra om ryggen”. Skulle det kunna tyda på Hedinns godhet? Röstar på goda jeffery i andra lynch, baserat på att han bestämde sig för att rösta på onda koppen snabbt. Knepig teori… Röstar på goda Jeffery i tredje lynch för att han inte tagit fram några teorier. Återigen knepigt röstat. Röstar på goda niyama i fjärde lynch då hon tycker att niyama verkar veta mycket om lyan. Tvivlar på sig själv när det kommer till Niyama, jag har så svårt att tro att snurrfian är ond, hon verkar alldeles för virrig för att vara ond och därmed ha hjälp från lyan. Röstar på goda glömmerallt i femte lynch, med en riktigt konstig teori. Eller snarare ingen teori alls. Skumt!

Hedinn. Röstar på goda glömmerallt i första lynchen, med motiveringen att glömmerallt tror det är färre ulvar än Hedinn. Knepig teori, som kanske kan förklaras med Hedinns feber. Ändrar sedan sin röst till caisalundblad då hon tycker att glömmerallt förklarat sig väl. Det talar ändå för att hon borde vara åt det godare hållet, jag tror inte en ulv skulle göra en ändring som är så pass uppseendeväckande. Blandar sedan ihop cirkus2 med caisalundblad, återigen, ulv som läser slarvigt eller febern som spökar? Har bråttom i andra lynchen och röstar på caisalundblad, som är mest misstänkt enligt Hedinn. Hedinn är emot min teori mot koppen och cirkus2, som sedan visade sig vara felaktig. Röstar på goda jeffery i tredje lynchen, trots att hon inte är säker på hans ondhet. Lägger rösten på honom för att rädda cirkus2, som hon är väldigt övertygad om att hon inte är ond. Det här gör att jag lägger Hedinn mer åt det goda hållet. Det känns inte som att en ulv skulle framhärdat i att cirkus2 var god. Blir skeptisk mot zassoo som röstar på cirkus2 utan någon egentlig teori. Röstar därför på zassoo i fjärde lynch. Ändrar sig sedan till glömmerallt för att rädda cirkus2. Känns mer och mer som att Hedinn är god. Röstar på glömmerallt i femte lynchen med någon slags uteslutningsmetod för ulvighet. Ändrar sig sedan till caisa då hon tycker att caisa bara skriver lite allmänna tankar.

Caisalundblad. Röstar på goda Habina1 i första lynchen, för att Habina1 sagt att hon skall ”fuska” i OT-snacket och att Habina1 ursäktar att hon (eh, jag) röstar på en ny person. Jag reagerade inte på den här rösten som Habina1, jag är lite för van vid att få röster på mig, men i backspegeln är det en väldigt konstig motivering för rösten… Har flera misstänkta i andra lynch men väljer att rösta på onda koppen för att hon misstänker cirkus2. Hm… Förstår inte riktigt det resonemanget. Fortsätter att misstänka cirkus2 och instämma med mammas om att teorin borde lyftas mer. Röstar på goda cirkus2 i tredje lynch, för att hon misstänker caisa och inte besvarar caisas teorier. Röstar på goda cirkus2 i fjärde lynch med ungefär samma teori som i lynch tre. Röstar på goda glömmerallt i femte lynch, återigen med en teori jag inte riktigt förstår, förmodligen för att rädda kvar sig själv också.

Så med lite uteslutningsmetod finner jag att Hedinn är god och förmodligen Snurrfian också. Därför kommer jag även idag att rösta på caisa och hoppas att de andra goda hjälper mig att få ut en ulv. Samt att ängeln skyddar rätt ikväll så vi goda ror hem det här!

Habina röstar på caisalundblad
 
Alltså min röstning på GA var slarvig och väldigt dåligt underbyggd, det har jag erkänt och bett om ursäkt för, men å andra sidan så är jag inte ensam om att rösta ut GA, ni var rätt många som hängde på... Och det tyder väl snarast på att några glada ulvar har hittat någon att peka ut, mig, just för att jag hade dåligt med tid och kom med en dålig teori... Så min teori för dagen är att ulvarna finns bland de som har röstat ut ga tillsammans med mig och då dyker @CaisaLundblad upp väldigt lägligt och röstar ut ga, visserligen med förklaringen att rädda sig själv eller har hon bara suttit och väntat på att fler ska haka på min första röst?
Och @Hedinn som lägligt kan passa på och ändra sin röst för att få alibi till idag, för caisa kommer ju oavsett om hon är ond eller god försöka rädda sig kvar och måste alltså därmed rösta på glömmerallt.

Med den teorin så borde Hedinn vara den onda, eller båda...
 
Alltså min röstning på GA var slarvig och väldigt dåligt underbyggd, det har jag erkänt och bett om ursäkt för, men å andra sidan så är jag inte ensam om att rösta ut GA, ni var rätt många som hängde på... Och det tyder väl snarast på att några glada ulvar har hittat någon att peka ut, mig, just för att jag hade dåligt med tid och kom med en dålig teori... Så min teori för dagen är att ulvarna finns bland de som har röstat ut ga tillsammans med mig och då dyker @CaisaLundblad upp väldigt lägligt och röstar ut ga, visserligen med förklaringen att rädda sig själv eller har hon bara suttit och väntat på att fler ska haka på min första röst?
Och @Hedinn som lägligt kan passa på och ändra sin röst för att få alibi till idag, för caisa kommer ju oavsett om hon är ond eller god försöka rädda sig kvar och måste alltså därmed rösta på glömmerallt.

Med den teorin så borde Hedinn vara den onda, eller båda...
Vi har en överdomare (borgmästare) kvar i spelet, så det var inget i den röstningen som var givet.
 
Vi har en överdomare (borgmästare) kvar i spelet, så det var inget i den röstningen som var givet.

Ja, och vi har väl haft ovanligt många lottningar i den här leken va? (eller vad som sett ut som lottningar, svårt att veta med borgmästare med i leken samt eventuella extraröster)
 
Hurdå? Jag röstade ju på glömmerallt först, just för att jag misstänkte henne. Sen blev jag osäker efter en del hon skrev och trodde mer på Caisa, hur ger det mig ett alibi, när vi inte ens vet Caisas roll?

Menade hon inte att jag skulle ha fått ett alibi om jag var ond? Eller va? Nej, det hade jag inte kunnat få eftersom ga var god, jag hänger inte med? :confused:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 457
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 302
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp