Sv: Virka

*kl*

Idag blir det en sväng in till stan och inhandlande av garn och virknål och sedan ska OS-mössan fixas :bump: förhoppningsvis släpper jag garnet emellanåt så barnen får lite mat också :o
 
Sv: Virka

Sen sist... ;)

Nordsvensk-tofflor :love::D
24226_1257979768511_1200127067_30606865_611947_n.jpg


och tjurtofflor
20480_1257068265724_1200127067_30604979_5431081_n.jpg
 
Sv: Virka

Nordsvensktofflan var jättesöt! De andra också för den delen. :)

Jag har virkat när jag var yngre och blev sugen att testa nu igen. Men jag har samma problem som jag hade när jag provade för x antal år sedan att jag hela tiden minskar det jag virkar med. När jag kollar igenom det ser jag inte ut att ha missat en enda maska mitt i så jag måste missa något i början eller slutet på varje rad alternativ både början och slutet. Men jag men jag ser verkligen inte vad jag missar :( virka runt fungerar jättebra men jag vill kunna vika något annat än mössor :p

Så har ni nåt förslag på vart jag kan hitta nån bra bok eller nån bra internt sida som kan förklara hur man börjar på nästa varv? (varv två alltså det efter luftmaskorna är inget problem). Eller vill någon försöka förklara för mig så går det också bra :)
 
Sv: Virka

Du ska göra luftmaskor när du vänder också för att det ska bli rakt. Vid fasta maskor 1 luftmaska i vändningen, halvstolpar två osv...
 
Sv: Virka

Grymt imponerad vad snygga saker du gör :love:

Jag skulle med vilja lära mig virka men har aldrig hållit i en virknål och vet inte vad som är vad av alla uttryck som används, kanske vi kan dra ihop till en Buke-virkträff? ;) (ursäkta trådkap)
 
Sv: Virka

Det finns virkskolor på nätet... Ävenb många böcker går igenom de olika grundmaskorna...

Gärna en buke-virkträff! (men ska jag kunna närvara, måste det dessvärre vara här i närheten. :angel:
 
Sv: Virka

OS-mössOR i plural, Mysgrisen?

Tro det eller ej, men här har också blivit en OS-mössa. vad jag nu ska med den till, jag har noll intresse i OS... :angel: Fungerar även på dottern om man viker upp den. Den här mössan ska nog adopteras bort till ngn sport/OS-fåne. ;)
30536398.jpg

30536419.jpg

En liten hätta till en burk
090512+2661.jpg

Ett par "prinsesstofflor"
090512+2583.jpg

Och ännu ett par hästtofflor
30534809.jpg
 
Sv: Virka

*KL*

Jag hittade den här tråden precis när jag tog paus i kvällens projekt, att lära mig virka små blommor att pryda saker med. Jag har virkat ett par tofflor som jag tänkte skulle få en liten blomma på sig.

Det går dock inget vidare för mig så några bilder blir det inte ännu (som om jag vet hur man lägger ut bilder ...)
Så om någon har tips att dela med sig av vad gäller blomvirkning är jag tacksam :D

Tänkte göra enkla blommor med fem kronblad.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 457
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp