Sv: Virka

Det låter jättefint med virkade smycken. Har sett på bild förut innan jag började virka själv. Kanske skulle försöka?

Är det någon som har en enkel beskrivning på virkade tossor?
 
Sv: Virka

Tänkte försöka virka tossor av mormorsrutor. Men först ska det bli en mössa med mormorsrutor.

:)
 
Sv: Virka

Här kommer några bilder.

IMG_2415.jpg


IMG_2418.jpg


IMG_2420.jpg


IMG_2421.jpg


Mössorna är inte sneda, bara illa tagna foton:o
 
Sv: Virka

Vilka fina! Jag blev jätteförtjust i sjalen! :bow: (för visst är det översta fotot på en sjal? :o )

Åh, jag måste lära mig virka, inser jag. :D
 
Sv: Virka

*kl*

Jag virkar lite. Perfekt sysselsättning på jobbet, tåget eller liknande när man behöver fördriva lite tid. Håller just nu på med min andra mössa, men har tidigare gjort ett antal grytlappar, handledsvärmare, gosedjur. Virkade lite i skolan, men det var ju ganska många år sedan och jag är väl inte jätteduktig och gör massa avancerade saker, men jag kan så jag klarar det jag vill göra i alla fall!
 
Sv: Virka

Kände att jag behövde puffa upp lite gamla virktrådar, för jag hittade inga nya... Inte har väl folk slutat virke, eller!?;)

Jag som är reumatiker får ont av vinterkylan, så det har blivit mkt innepyssel i vinter, och därmed en hel del virkat.

mössa och halsduk till tösen
090512+2013.jpg

090512+2032.jpg

och till mig
090512+2025.jpg

090512+2074.jpg
 
Sv: Virka

Tack! :D

Vill du virka dig en egen sköldpadda, finns en länk tillmönstrets "uppfinnare" ;) på min blog. (man får inte länka till blogger har jag för mig, men du kan titta på min profil)

Min är inte 100% efter mönstret (har svårt att hålla mig till mönster, precis som med recept:angel: kommer alltid på ngt jag vill justera), men nästan så.
 
Sv: Virka

Tack! Vad glad jag blir!:love: Har just lärt mig, virkade mina första maskor för 2 månader sedan. En kompis visade vad en fast maska och en stolpe är, sedan har jag klurat ut resten själv med hjälp av internet och böcker. Jättekul är det tycker jag, men jag får träningsvärk i händerna! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 457
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp