Sv: Virka

Ja jag skojar visst insåg jag! Gick tillbaka och kollade i bloggen när jag gjorde mitt allra första alster, en restgarnsmössa till dottern.
lindas+593.JPG

Det var den 14:e januari, alltså lärde jag mig virka för EN månad sedan...:angel::D
 
Sv: Virka

Haha! Förstod väl att det var nåt lurt! ;)

Om du vill får du hemskt gärna skicka över mönstren på dina fina alster till mig.
 
Sv: Virka

:D

Om du går i på min blogg, adress finns under min profil, så hittar du länkar till de mönster jag har använt. (nu har jag inte gått efter dem till fullo, vissa inte särskilt mkt alls, men... :angel:)

Bägge mössorna och katten är från svartafårets mönster och finns inte på nätet... Katten har jag dock knappt använt mönstret till så den ser inte alls ut som orginalet.; Mössorna är ngt justerade och ändrade i färger och mönster)

Halsdukarna är virkade helt på frihand utan förebild, och är vikrade på längden...
 
Sv: Virka

i helgen har det tillkommit ytterligare en liten figur, denna gången en bäver. :D

090512+2272.jpg

090512+2259.jpg


Och så är jag glad för att jag fått en beställning av en kompis som vill ha lite tofflor till sig och sina barn, kul!!
 
Sv: Virka

Öhm. Nu ska vi se...

Borde vara Pigan Bomull färg 4517 (parti 0705561). (Producerat i Norge.) :D

Jag kommer inte ihåg om jag köpte det på varuhus (Karlsson) eller i den lokala garnbutiken.
 
Sv: Virka

Ja och vi sååå fram emot tofflorna!! Du är så duktig! Nu har du gjort mig väldans sugen på att testa själv...har hittat virkskola på internet och så har jag mamma till hjälp, borde väl funka?! ;)
 
Sv: Virka

Öhm. Nu ska vi se...

Borde vara Pigan Bomull färg 4517 (parti 0705561). (Producerat i Norge.) :D

Jag kommer inte ihåg om jag köpte det på varuhus (Karlsson) eller i den lokala garnbutiken.
Inget av det säger mig någonting. :D
 
Sv: Virka

Hh ha, och där hade vi dig! Visste inte att det var du som dolde sig bakom det nicket! :D

Klart du kan lära dig, även utan mammas hjälp! Virkskola på nätet och lite testing räcker nog till gott och väl tror jag!! Din ena toffla är färdig, den andra halvfärdig. De blir fina!
 
Sv: Virka

Inget av det säger mig någonting. :D

Jag vet inte hur brett garnet förekommer i Sverige, men Pigan är märket på serien, Bomull att det är bomullsgarn :D och sen är det deras färgkod.
Jag sökte lite snabbt på nätet igår och det verkade finnas nån hemsida som sålde Pigan-garn, så det kan ju vara ett tips att kolla med dem om de har just den färgen.

Annars finns det ju massor med garn i liknande färger ute i butikerna. :D
 
Sv: Virka

Hh ha, och där hade vi dig! Visste inte att det var du som dolde sig bakom det nicket! :D

Klart du kan lära dig, även utan mammas hjälp! Virkskola på nätet och lite testing räcker nog till gott och väl tror jag!! Din ena toffla är färdig, den andra halvfärdig. De blir fina!

Haha ja jag gömmer mig lite överallt och hoppar fram när du minst anar ;)

Har faktiskt testat virka lite nu. Hittade garn igårkväll vid 22.30 så sen var jag ju tvungen att vara uppe en stund till. Är ju riktigt kul! Men måste göra nåt roligt av det, nu bara testar jag olika maskor....

Åhh vad roligt!!! Ska bli så kul att se dom och ännu roligare att få hem dom!!
 
Sv: Virka

Å nu väntar vi bara på mönster till OS-mössan!! Någon som hittat ett? Jag är inte så bra på att virka att jag kan göra ett själv...
 
Sv: Virka

Jag virkar en del men är väl inte den mest tekniskt avancerade virkaren. Har inte lärt mig läsa mönster så jag gör det mesta på frihand. Jag virkar amigurumis, vantar och mössor. Kan man bara virka runt runt och öka och minska kan man ju virka det mesta:)
 
Sv: Virka

Jag veeeet! Jag blir skitirriterad när jag ser dem på TV överallt *suck* Jag kanske ska försöka hitta garn i morgon. Virknål 8 och Alaska har jag läst ska fungera...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 457
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp