Sv: Virka

Jag har ju fått in lite beställningar på tofflor, här får ni se vad resultatet har blivit. Alla tofflorna är virkade på frihand efter egna ideér.

090512+2355.jpg


090512+2299.jpg


Ett par små tofflor till en blivande 1-åring
%C3%B6%C3%B6%C3%B6%C3%B6%C3%B6tofflor.jpg


Tigrar till en 3½-åring.
090512+2362.jpg
 
Sv: Virka

Vilka underbara alster du gör! Jag blir riktigt inspirerad av att pröva. :bow::bow:

KL

Jag virkade jättemycket som barn men det var längesen jag höll i en virknål. Kanske dags nu? För jag tror jag ska gå en sväng på symässan i Älvsjö i morgon. De har virkning och stickning där också. Kanske man kan hitta nåt trevligt garn och lite beskrivningar. Vi får se!
 
Sv: Virka

Har precis lärt mig! Riktigt underhållande, tur att Mamma är så bra på att lära ut :love:
Sitter nu och virkar mig en giraff, i vitt. :rofl:
Enda färgen jag har för tillfället.

Mamma överraska mig och beställde boken; "Virka läskigt söta figurer" - speciellt inriktad på Amigurumis.
Sitter ivrigt och väntar på att den ska ramla ned i brevlådan, då ska det virkas en ninja. :D
 
Sv: Virka

Gaaah!!! Jag vill oxå!!! De smååå var ju helt gudomliga :love: Skulle vilja göra såna till kompisens dotter.
 
Sv: Virka

Tack!:laugh:

Här virkas det bara tofflor just nu, massor av tofflor. Många som fryser om fötterna. De blir mer och mer avancerade, djur av div olika slag verkar populärt. ;)

19259_1254566203174_1200127067_30600472_7824652_n.jpg


20232_1255333142347_1200127067_30601578_4042341_n.jpg
 
Sv: Virka

Åh! Jag tänkte också gå dit efter jobbet i fredags, men tänkte att jag skulle hem till hästen i stället. Så satt jag på pendeln i två timmar! :devil: Då kunde jag ju ha gått där istället glädjas och inspireras i stället. Tänkte jag skulle börja på nån enkel virkning och köpa lite garn på mässan. Jag vill ju så gärna göra något i stil med det nordsvensken åstadkommit. :laugh:

Får hålla koll efter nästa sy/handarbetsmässa istället.
 
Senast ändrad:
Sv: Virka

*KL*

Åhh jag vill lära mej virka! Men jag kan knappt sticka en halsduk så det kanske är ett hopplöst fall? Finns det någonstans man kan försöka lära sig?
 
Sv: Virka

Ah det ska jag försöka lagra i huvudet och kika in en annan dag när jag är aningens piggare, tack för tipset!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 457
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp