Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

*vink vink*

Jag har en borzoi!

zalo4.jpg
Jättefin borzoi :)
Vilken kennel kommer han ifrån?
:)

Ahh - det förklarar ju saken !
Har du fått sålt alla dina vackra valpar?
Är så sugen på att även ha en Whippet :)
Men min sambo tycker det räcker med två greyhounds och dom tre islandshästarna. :crazy: Kanske bra om han stoppar mig ibland!Annars skulle jag nog han hela huset fullt av hundar och hela stallet fullt med hästar. ;)

Okej dom har jag mött på utställningar då och då. :)
Brukar du ställa ut honom?

Nej, det har jag aldrig gjort.
Jag hade funderingar på det när jag skaffade honom, hade varit kul att se vad han fick för bedömning. Men är ett litet problem, han kan inte gå på alla fyra tillsammans med andra hundar.
Dessutom är han tydligen för människoälskande också. :D

åh! Sån har jag vatt inne på är de godkända i sverige? & vet du nån bra uppfödare?

Jag introducerade rasen till europa:rofl:
Skulle ha parat Alice som höglöper om ett par dar men vi får inte hit hanen från Tyskland i tid.
Se
http://starcastlehounds.bravejournal.com/

Med de nya reglerna så är det eventuellt möjligt att få in Silkens i svenska annexregistret, det hänger på SKKs definition av "nationellt erkänd".
Ras ska vara nationellt erkänd av klubb i FCI land så kan rasen reggas i vårt annexregister.

Silkens är reggade i Sloveniens annexregister, men frågan är om det räknas som "nationellt erkänd"

Gud vad vinthundar är härliga.... Lagom trötta i sängen/ soffan.... Lagom sportiga på promisen / kappbanan.... Lagom majestätiska / fisförnäma......

Mysiga och fina bilder ni lagt in !!
Är fd Whippet ägare/utställare/Whippet Race'are och skulle nog kunna skaffa ett koppel nya (Whippets är ju som jordnötter, man tar/har ju aldrig bara en), kanske en Varghund också.... Tråkigt, men jag har ett jobb med krångliga arbetstider så det får nog tyvärr vänta.... Snyft !!

Gud vad vinthundar är härliga.... Lagom trötta i sängen/ soffan.... Lagom sportiga på promisen / kappbanan.... Lagom majestätiska / fisförnäma......

Mysiga och fina bilder ni lagt in !!
Är fd Whippet ägare/utställare/Whippet Race'are och skulle nog kunna skaffa ett koppel nya (Whippets är ju som jordnötter, man tar/har ju aldrig bara en), kanske en Varghund också.... Tråkigt, men jag har ett jobb med krångliga arbetstider så det får nog tyvärr vänta.... Snyft !!

Ja visst är vinthundar härliga! :love:
En gång vinthund - Alltid vinthund!
Åtminstone för mig. Vill alltid ha greyhounds och kanske ev någon kompletteringsras. Funderar bara på vilken.

Vet att en italienar kennel här i närheten har 5 valpar nu, (www.solmark.se tror jag adressen är). Har träffat henne ett par gånger och även förra valpkullen efter samma tik. Eftersom jag inte kan italienare har jag svårt att uttala mig om kvalitén etc, men hon är trevlig och förra kullen var det med.

Är det de som har greyhounden som du ska ha hem? Tänkte på dem direkt när du skulle ta hem från Italien. För visst har de greyhound med?

Hallå. Har bara en liten fråga. Jag såg för många år sedan ett pogram på animal planet som handlade om greyhound, och där sa någon person att dom inte kan få höftfel, stämmer det eller? Funderar på att skaffa wippet eller greyhound som nästa hund och är bara lite nyfiken om det stämmer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
921
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 740
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka