Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Men dom behöver väl ändå mer mental aktivering än en Greyhound? ;)
Men jag gillar staffarna supermycket också, det får väl bli en sådan om jag ska ha ett mellanting mellan mitt energiknippe som jag har nu och en soffpotatis-Greyhound. ;) :angel: :D

Hehe ja. Det får bli efter greyhounden då, när du tröttnat på både energiknippen och soffpotatisar :D:p

mm, precis. Tillsvidare är du välkommen att låna ut Selma åt mig, jag tror att hon och Harry skulle kunna ha riktigt lattjo. :D :p

Jag har också vinthund - whippet, för närvarande 6 stycken, men det ska (förhoppningsvis) minska till bara två inom en inte så avlägsen framtid. Uppskattar framför allt deras underbara sätt och har med tiden lärt mig se det vackra i deras utseende (men som liten tyckte jag de såg gräsliga ut)

Fyra av vilddjuren :love: :
IMG_2640cr.jpg

och så mamma:
IMG_0793resize.jpg

Ja visst Afghanhund är en vinthund.
Afghanhund
Azawakh
Cirneco dell'Etna
Chart polski,
Faraohund,
Galgo español,
Greyhound
Irländsk varghund
Italiensk vinthund
Podenco Ibicenco,
Borzoi (Rysk vinthund)
Saluki
Skotsk hjorthund
Sloughi
Whippet

Är vinthundsraserna även om en del har flyttat till andra grupper när det gäller utställningar.

Oj vad många!

Alla är ju inte så vanliga och vissa ganska lika varandra för den oinsatte...

Är dina hundar av kapplöpnings eller utställningsvarianten? :)

Har bara en men hon är en före detta kappis med nio segrar:banana: som nu lever livets lata dagar som pensionär. 25 mars är tanken att vi ska åka och prova på lure coursing för första gången, det ska bli mycket spännande!

Vi har en whippet och får om ca en vecka hem våran andra!
Underbara hundar!

Det tror jag också! :) Synd att vi bor så långt ifrån.

Mm, som sagt - om jag ska skaffa en mindre krävande ras så står Greyhound högst upp på listan. Men som det är nu är jag väldigt nöjd med rasen jag har, så som det verkar blir det en till sådan framemot sommaren. Men det är otroligt vackra hundar!
Vad har du nu för ras! :)

Mm, men om du av någon outgrundlig anledning ska uppåt dom Norrländska skogarna är du välkommen att hojta till. :p

Hur långt är det förresten mellan dig och Österbybruk?

Jag har också vinthund - whippet, för närvarande 6 stycken, men det ska (förhoppningsvis) minska till bara två inom en inte så avlägsen framtid. Uppskattar framför allt deras underbara sätt och har med tiden lärt mig se det vackra i deras utseende (men som liten tyckte jag de såg gräsliga ut)

Fyra av vilddjuren :love: :
IMG_2640cr.jpg

och så mamma:
IMG_0793resize.jpg
Dina hundar är jättefina. Modern är väldigt läcker! Hoppas att valparna får bra hem. :)

Har bara en men hon är en före detta kappis med nio segrar:banana: som nu lever livets lata dagar som pensionär. 25 mars är tanken att vi ska åka och prova på lure coursing för första gången, det ska bli mycket spännande!
Lure coursing verkar jättekul! Lycka till!
Det tycker hon säkert är jättekul!

K.L
Jakt instinkten är för avskräckande för mig, men annars så skulle jag gott kunna tänka mig att ha en sådan sängvärnare.
Jag gillar salukin och silken(ej skk godkänd)

mm, det är både väldigt fina och väldigt roliga hundar. Lite annan storlek och temperament än Greyhound dock. ;) :D :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
921
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 740
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka