Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja visst Afghanhund är en vinthund.
Afghanhund
Azawakh
Cirneco dell'Etna
Chart polski,
Faraohund,
Galgo español,
Greyhound
Irländsk varghund
Italiensk vinthund
Podenco Ibicenco,
Borzoi (Rysk vinthund)
Saluki
Skotsk hjorthund
Sloughi
Whippet
Är vinthundsraserna även om en del har flyttat till andra grupper när det gäller utställningar.
Är dina hundar av kapplöpnings eller utställningsvarianten?![]()
Vad har du nu för ras!Mm, som sagt - om jag ska skaffa en mindre krävande ras så står Greyhound högst upp på listan. Men som det är nu är jag väldigt nöjd med rasen jag har, så som det verkar blir det en till sådan framemot sommaren. Men det är otroligt vackra hundar!
Jag har en Dvärgpinscherherre.![]()
Dina hundar är jättefina. Modern är väldigt läcker! Hoppas att valparna får bra hem.Jag har också vinthund - whippet, för närvarande 6 stycken, men det ska (förhoppningsvis) minska till bara två inom en inte så avlägsen framtid. Uppskattar framför allt deras underbara sätt och har med tiden lärt mig se det vackra i deras utseende (men som liten tyckte jag de såg gräsliga ut)
Fyra av vilddjuren:
![]()
och så mamma:
![]()
Lure coursing verkar jättekul! Lycka till!Har bara en men hon är en före detta kappis med nio segrarsom nu lever livets lata dagar som pensionär. 25 mars är tanken att vi ska åka och prova på lure coursing för första gången, det ska bli mycket spännande!
Vad kul att ni snart får hem er nya hund. Då blir det intensiva men härligt valptider för er snart då!Vi har en whippet och får om ca en vecka hem våran andra!
Underbara hundar!