Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Hur bär du dig åt för att ha sådan koll på dina hundar? tränat sedan dom var småvalpar antar jag? *sitter här med någon önskan om att få min diva lite dukigare när hon är lös*

Det är inte kört bara för de inte tränats som valpar. Båda min greyisar som inte varit i kontakt med 'springa lös' innan de pensionerades från banan går att ha lösa. Tiken är dock bara 99% säker, hanen är 100%. (När det handlar om tiken gäller det att jag hinner få in NEJ tillräckligt tidigt när det finns potentiella bytesdjur i närheten, hinner hon pipa iväg är det kört)

http://hem.passagen.se/xyplex/millis040415.htm

http://hem.passagen.se/xyplex/millisbus.htm

Senast ändrad:

*KL*

Jag säger samma som andra, när jag ska ha en mindre aktiv hund så blir det nån form av vinthund, älskar deras utseende och tycker om deras sätt. Sloughi har varit en favorit sedan barnsben.

//E

Nosen på min avatar tillhör min snart 13-årig Italiensk vinthundstik :love: . Det är något alldeles särskilt med vinthundar. De har sådan fantastisk integritet samtidigt som de älskar sin husse och matte något alldeles förbehållningslöst.

Andra saker att älska hos vinthunden är deras kombination av livfullhet och soffpotatis.

För den inte invigne så kan det också upplysas om att vinthunden även fungerar som extra element (sitt bredvid en vinthund och du känner att det strålar värme) samt att de flesta vinthundar har egen parfym rund öronen och kinderna. Min italienare luktar honung och ibland chokladkolakaka vid kinderna.

Jag har också vinthund - whippet, för närvarande 6 stycken, men det ska (förhoppningsvis) minska till bara två inom en inte så avlägsen framtid. Uppskattar framför allt deras underbara sätt och har med tiden lärt mig se det vackra i deras utseende (men som liten tyckte jag de såg gräsliga ut)

Fyra av vilddjuren :love: :
IMG_2640cr.jpg

och så mamma:
IMG_0793resize.jpg
Valparna är kanonfina och mamma Niki också:love: Slänger in en bild på pappa Silver också - inte min men min systers... så jag är i alla fall "moster" till honom;)
IMG_0229.1.jpg

Lycka till med valparna!

Men åh vad snygg han var.. Sluta lägga in bilder på fina Whippet!
jag ska ju tycka att saluki och azawakh är bäst! De ska inte dela platsen med whippar igen :p

en vacker dag ska jag ha whippet också... och azawakh, och som "alltid", saluki...

Mmm... *njuter av whippetarna*
Ja är inne på min 2:a whippet och kommer GARANTERAT att ha fler i mina dagar. Hon passar utmärkt ihop med min boxer. Dom är lika springtokiga ute och inne använder hon honom som värmedyna *s*

Jaa, det ska bli riktigt kul!

Här är han, godingen! (Han längst bak)
8e6d23a0493e0c6222888db3626f757e_640_468.jpg

Men åh vad snygg han var.. Sluta lägga in bilder på fina Whippet!
jag ska ju tycka att saluki och azawakh är bäst! De ska inte dela platsen med whippar igen :p

en vacker dag ska jag ha whippet också... och azawakh, och som "alltid", saluki...

Vinthundar har en viss förmåga att öka i antal. :)
Har man en vill man ha fler och fler och fler ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
921
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 740
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka