Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

K.L
Jakt instinkten är för avskräckande för mig, men annars så skulle jag gott kunna tänka mig att ha en sådan sängvärnare.
Jag gillar salukin och silken(ej skk godkänd)
Mina hundar går att stoppa på vilt! Om jag är med och är uppmärksam. Kan ha dom med när jag rider och kan ha dom lösa på promenader.
Dom jagar ju bara med synen tack och lov. :)

Jag har ingen vinthund men har varit helt såld på Irländska varghundar så länge jag kan minnas. Tyvärr är det inte en intressant ras nog att köpa iom att jag vill ha en aktivare hund med större intresse för arbete. Men en dag när man börjar dra sig tillbaka kanske..:love:

Jag har ingen vinthund men har varit helt såld på Irländska varghundar så länge jag kan minnas. Tyvärr är det inte en intressant ras nog att köpa iom att jag vill ha en aktivare hund med större intresse för arbete. Men en dag när man börjar dra sig tillbaka kanske..:love:
Kanske går att kombinera med dom du har :)
Ja irländska varghundar är jättevackra!!

Hur bär du dig åt för att ha sådan koll på dina hundar? tränat sedan dom var småvalpar antar jag? *sitter här med någon önskan om att få min diva lite dukigare när hon är lös*

Jaa, det ska jag göra.. fast jag åker väldigt sällan norrut :D

Österbybruk är det ganska långt till, men det är väl ca 5 mil från mina föräldrar i Uppsala där jag är o hälsar på ibland. Ska du ställa ut där i vår?

mm, onekligen. En Greyhound skulle nog som sagt vara ett bra komplement, dom känns lite mer behärskade. :angel:

Mina hundar går att stoppa på vilt! Om jag är med och är uppmärksam. Kan ha dom med när jag rider och kan ha dom lösa på promenader.
Dom jagar ju bara med synen tack och lov. :)

Jag har också med mig min greyhound när jag rider, hon är så otroligt mattekär så hon skulle inte komma på tanken att springa ifrån mig. Hon har faktiskt avbrutit en harjakt när jag kallade på henne. Vilket INTE min odåga till jack russel skulle ha gjort...........

Jag som trodde att folk nerifrån vallfärdade för att få andas in den friska norrländska luften. :angel: :D

Som det verkar kommer jag ställa i Österbybruk. Harrys uppfödare bor i Östhammar, och förhoppningsvis kommer det finnas små Harry juniorer där då. Så då tänke jag kombinera utställning med valptittande. :)

Jag tycker Falun är tillräckligt långt norrut för frisk luft, haha :D

Vad kul! Då måste vi ju ses. Hoppas våra grupper är samma dag bara! Jag ska nog inte ställa ut men vill åka och titta.

Äsch, Falun har väl ingenting att komma med jämfört med Sundsvall. :p

Såvitt jag kan se är våra grupper samma dag, så bestämmer du dig för att åka dit borde vi absolut träffas. :)

Vad bra! Det får vi se till att komma ihåg. Vilket datum är det?

Den 12maj är det. :) Det är dags att lägga hunden i hårdträning då så att han kan uppföra sig utifall att vi ses. ;) :p

Typiskt, då kan jag ju inte. :( Åker till Italien den 14:e så Selma ska lämnas hos hundvakt här i Falun den 13:e.

Men vi skulle kunna ta det en annan gång förstås! :)

äsch, vad tråkigt. Men såklart vi kan ta det en annan gång.
Hoppas att du får det bra i Italien, hur länge blir du där?

Jag har två wipplar (12 & 13 år gamla) min nästa vinthund blir en sloughi! Sett flera i Tammsvik och de är :love: :love: :love: Såg sloughivalpar på annons för 4-5 år sedan och det var så jäääädra nära att jag köpte en! Men som "tur" var hade jag inte råd :D

Många säger att vinthundar är en mindre intelligent ras pga olydnad. Men va tusan, ser de inte att hunden jagar?!? :devil: Jag kan "stoltsera" med att min ena hund har lyckats med både det ena och det andra. Dödat 3 harar, en råtta och senast en skata i somras =) Hon är bannlyst från läderkoppel för dessa sliter hon av och sporrarna fick jag operera bort för att hon kunde klättra träd! :eek: "men matte det finns ju ekorrar däruppe!!" Hon är jättelydig... fram tills potentiella offer dyker fram :cool: Önskar att jag kunde säga att det blivit bättre med åren MEN nu orkar hon inte springa lika länge! Den mycket positiva punkten - vi har inte en katt på 2 mils radie :angel:

Hur bär du dig åt för att ha sådan koll på dina hundar? tränat sedan dom var småvalpar antar jag? *sitter här med någon önskan om att få min diva lite dukigare när hon är lös*

Jag tror helt enkelt man får vara riktigt hård när hunden sticker efter något..Så fick jag göra med min taxhane (inte samma hundgrupp men även här ett redigt intresse för jakt) i kombination med ordentlig positiv inkallningsträning .

En vecka. Ganska skönt att åka utomlands tidigt, innan sommaren hunnit komma hit :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
921
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 740
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka