Det rullar (rusar) på! Hon är fantastiskt rolig och helt galen vår lilla tjej. Vi är dock fortfarande obotligt trötta föräldrar med en högljudd, fartfylld klätterapa med superlåg frustrationstolerans som kräver konstant passning och stimulans från oss föräldrar! Periodvis går jag runt här hemma med både öronproppar och brusreducerande hörlurar, för att jag ska kunna umgås och bemöta henne på ett fint sätt
Och hon har bulor, sår och andra skador konstant
Bara imorse har hon slagit i huvudet i tvättmaskinsluckan, sprungit in med ansiktet först i kanten av en vägg (hon började blöda både näsblod och från munnen) samt gjort en kullerbytta ner från soffan - trots att vi alltid är henne hack i häl och inte lämnar henne ur synfältet en sekund. Pust!! Pratet har ännu inte kommit igång, som förväntat. Hon förstår så gott som allt man säger till henne och pratar om, men de enda orden hon själv använder är mamma/ja/nej. Hon använder dock tecken och gester (och andra mycket högljudda läten
) för att kommunicera sin bestämda vilja. Pottandet går framåt, ibland säger hon till när hon behöver gå. Planen är att hon ska börja förskolan till hösten, OJ vad kul hon kommer tycka att det är tror jag! Hon kommer röja järnet där varje dag
Vi valde en förskola där de spenderar mycket tid utomhus, för idag är vi ute med henne mellan 4-5/timmar per dag så hon verkligen får utlopp för all sin energi. Får hon inte sin dagliga utevistelse där hon kan springa på stora ytor och röja runt så är humöret bedrövligt och sömnen likaså
Hur går det för dig/er?