Den är i enklast laget och efter min inkomst och avtal, men absolut. Skicka pm, har den dock inte förrän på tisdag (fel dator hemma).Har du kvar tabellen och lust att dela med dig av den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är i enklast laget och efter min inkomst och avtal, men absolut. Skicka pm, har den dock inte förrän på tisdag (fel dator hemma).Har du kvar tabellen och lust att dela med dig av den?
De skulle ha budgetmöte och ha med vikariekostnaden.Men måste man bestämma/meddela hela föräldraledigheten så långt innan? Jag tror inte ens vi helt kommer ha bestämt när barnet kommit, även om vi kommer ha ett hum..
Många frågetecken här med som du hör
Samma dagar och omfattning.@Madick Dubbeldagarna då, hur fungerar dem? Jag och sambon vill vara hemma ihop första tiden. Ska vi söka fp för samma dagar då? Även om vi kanske bara tar ut 1 eller 2 dagar var per vecka?
Asch, hade jag protesterat hade hen inte sagt så mycket. Nu var jag ju redan i princip klar med planeringen.Nej verkligen inte, du behöver ansöka om ledigt 2 mån innan du vill vara ledig (3 mån enligt vissa kollektivavtal) och arbetsgivaren kan ej neka dig föräldraledighet (om du inte gjort 3 st ansökningar under samma år, då kan den 4e nekas. Men är ju mer sen när du jobbar och kanske ska va ledig nåt på sommaren och vid jul osv, dvs flera ansökningar). Ansöker du från december 2019-juni 2020 till exempel så räknas den till 2019 och belastar ej 2020 års 3 st ansökningar.
Likaså om du vill avbryta din föräldraledighet så är det 2 månader innan du vill börja jobba som gäller.
Så den chefen som begärde svar på hur en här i tråden skulle vara FL redan nu borde få sig en liten uppsträckning
Vi vill ha Trygg Hansa som barnförsäkring sen så det blir TH som betalgravidförsäkring också. Fick ut 3000 kr för akutsnitt förra gången.Hur har ni andra valt gravidförsäkring?
Smiter in utan att höra hit.@Eloise Vi har jämfört olikade gravidförsäkringar och velade mellan Länsförsäkringar och Trygg Hansa. Trygg Hansas fördel var att den började gälla vid 16 veckor, men nu har vi ju fortfarande inte tecknat någon så det blir nog LF ändå. Det är dessutom vårt vanliga bolag.
Det enda jag fånigt nog ”oroar” mig för/hakat upp mig på är att om det blir snitt så kommer det ju bli så mycket tidigare (mellan v 36-38 verkar det som), och då blir det en sent född 2019-bebis istället för en tidigt född 2020-bebis som vi så fint lyckats pricka in Jaja, sambon tycker jag är fjantig för det har ju ingen betydelse men ÄNDÅ. I min värld känns det så tråkigt att fylla år precis vid julafton dessutom!
Men, med det nu skrivet, så ska jag inte bekymra mig över det nu. Förhoppningsvis har moderkakan flyttat med upp sen, trots att den låg i bakvägg.
Tack för bra tips!Smiter in utan att höra hit.
Det är en fördel att teckna försäkringen innan RUL även om den eg inte gäller så tidigt. Är det något som upptäcks vid RUL så kan man få ersättning för det senare om försäkringen är tecknad då från iaf de flesta bolagen. Tecknar man försäkringen senare så gäller den inte för det som framkommit innan tecknandet.
Vi har LF på allt i vanliga fall också, både bank och försäkring. Vore smidigt att ha allt samlat..@Eloise Vi har jämfört olikade gravidförsäkringar och velade mellan Länsförsäkringar och Trygg Hansa. Trygg Hansas fördel var att den började gälla vid 16 veckor, men nu har vi ju fortfarande inte tecknat någon så det blir nog LF ändå. Det är dessutom vårt vanliga bolag.
Varför så tidigt snitt?Det enda jag fånigt nog ”oroar” mig för/hakat upp mig på är att om det blir snitt så kommer det ju bli så mycket tidigare (mellan v 36-38 verkar det som), och då blir det en sent född 2019-bebis istället för en tidigt född 2020-bebis som vi så fint lyckats pricka in Jaja, sambon tycker jag är fjantig för det har ju ingen betydelse men ÄNDÅ. I min värld känns det så tråkigt att fylla år precis vid julafton dessutom!
Men, med det nu skrivet, så ska jag inte bekymra mig över det nu. Förhoppningsvis har moderkakan flyttat med upp sen, trots att den låg i bakvägg.
Smiter in utan att höra hit.
Det är en fördel att teckna försäkringen innan RUL även om den eg inte gäller så tidigt. Är det något som upptäcks vid RUL så kan man få ersättning för det senare om försäkringen är tecknad då från iaf de flesta bolagen. Tecknar man försäkringen senare så gäller den inte för det som framkommit innan tecknandet.
Är det någon särskild anledning till att du skulle snittas så tidigt i så fall? Annars är dom nya riktlinjerna att man snittar efter 39+0 förr var det i regel 10-14 dagar innan men nu ännu senare.
Aha! Gäller det alltså även vid lågt sittande moderkaka, och inte bara planerade snitt i allmänhet? Det var inte barnmorskan som sa hur tidigt man snittades, utan det var efter googling.
@Madick Som jag förstått det, för att helt försöka undvika att förlossningen startar av sig själv då detta innebär risk för stora blödningar.
Men hoppas att senare snitt gäller isf! Även om allt troligtvis kommer se bra ut nästa gång.