Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Är jag överoptimistisk om jag tror att jag klarar av att åka till stallet dagligen när vi kommit hem från BB?

Beror helt på hur du mår efter förlossningen och om det blir några komplikationer :) Jag hade inte fixat det trots bra förlossning då det tog tid för det härliga underlivet att återhämta sig. Kunde knappt stå upp längre stunder pga tryck/smärta/blödningar första veckan.

Phu! Vilken resaO_o
Halvvägs in till förlossningen fick jag ringa och vi blev omdirigerade till östra istället för Mölndal.. Hann precis fram och lille kiddot är nästan född i bilen :D nåväl inte riktigt kanske, men det var inte många minuter vi hann vara på rummet innan han var ute:love:
Sambon hann precis in i rummet efter att ha varit o parkerat.
Jag som hade tänkt att härda ut till kl 7-8 hemma så barnen skulle hinna vakna:rofl:

Grattis :banana: ❤️

Phu! Vilken resaO_o
Halvvägs in till förlossningen fick jag ringa och vi blev omdirigerade till östra istället för Mölndal.. Hann precis fram och lille kiddot är nästan född i bilen :D nåväl inte riktigt kanske, men det var inte många minuter vi hann vara på rummet innan han var ute:love:
Jag som hade tänkt att härda ut till kl 7-8 hemma så barnen skulle hinna vakna:rofl:
Grattis! :bump::banana::bump::banana:

Är jag överoptimistisk om jag tror att jag klarar av att åka till stallet dagligen när vi kommit hem från BB?
Om allt går bra så är det säkert inga problem. Man blöder ju en del efteråt men trots att jag va sydd mkt invändigt och haft en tuff förlossning så kunde jag gå långpromenad med hundarna 4dagar efter. Det gick inte fort men det gick framåt.

@malumbub

Vi kom hem på torsdag och fredag fick jag (och familjen) åka till stallet pga sjuk häst. På lördag kom vet ut. De fungerade

Mina medryttare (har två) har dock bestämt att jag inte fick vara i stallet två veckor efteråt. Var faktist rätt skönt. Så igår var fösta dagen. Mockade bara och fixade hö. Mannen sopade, han måste ju tyvärr med då jag inte kan köra bil ännu.

Min medryttare sköter ju all ridning redan nu, så jag tror ju inte att jag kommer rida förrän i mars-april, med min "tur". Hoppas dock på att kunna tömköra och gå promenader efter några veckor.
Egentligen vill jag bara ut och se med egna ögon att hästen mår bra i början. Alla skador ligger kvar som spöken i hjärnan och hjärtat. Så jag har inga större problem med att låta nån annan göra sysslorna, så länge jag får träffa min häst till en början. (Är ju liksom redan otymplig och tung och kämpar med det tunga.)

Är det benet/höften som hindrar dig från att köra?

Beror helt på hur du mår efter förlossningen och om det blir några komplikationer :) Jag hade inte fixat det trots bra förlossning då det tog tid för det härliga underlivet att återhämta sig. Kunde knappt stå upp längre stunder pga tryck/smärta/blödningar första veckan.

Skulle inte förvåna mig alls om det blir likadant för mig.

Jag hade stallet på promenadavstånd och var där efter tre dagar när jag kommit hem från bb. Ettan har nog sovit fler timmar i sin vagn där än någon annanstans och ätit många mål mat.
Fördelen med att ha stallet så nära var att jag kunde gå dit på dagen och fixa med allt och sedan gå tillbaka när sambo var hemma och jobba med någon av hästarna. (red gjorde jag inte förrän efter efterkontrollen)
Numer är jag bortskämd med ett eget stall 25 meter från huset så det känns som en klar fördel.

Om allt går bra så är det säkert inga problem. Man blöder ju en del efteråt men trots att jag va sydd mkt invändigt och haft en tuff förlossning så kunde jag gå långpromenad med hundarna 4dagar efter. Det gick inte fort men det gick framåt.

Nu vill jag ju ännu mer att förlossningen redan hade passerat. Vill ju veta hur allt blir! Längtar efter Knoddrick! Vill få tillbaka min kropp igen.

Hockeyderby i grannstaden i början av januari. 12 dagar före BF. För en frisk och pigg människa på promenadavstånd från Förlossningen. Garanterat heta känslor.
:D :angel::D

Jag hade stallet på promenadavstånd och var där efter tre dagar när jag kommit hem från bb. Ettan har nog sovit fler timmar i sin vagn där än någon annanstans och ätit många mål mat.
Fördelen med att ha stallet så nära var att jag kunde gå dit på dagen och fixa med allt och sedan gå tillbaka när sambo var hemma och jobba med någon av hästarna. (red gjorde jag inte förrän efter efterkontrollen)
Numer är jag bortskämd med ett eget stall 25 meter från huset så det känns som en klar fördel.

Jag har 9 km till stallet, tyvärr. Skönt att inte behöva göra allting själv i stallet, men långt att åka mentalt när man bara vill dit för att kolla läget.

Phu! Vilken resaO_o
Grattis!!! :bump::bump::bump:

Min medryttare sköter ju all ridning redan nu, så jag tror ju inte att jag kommer rida förrän i mars-april, med min "tur". Hoppas dock på att kunna tömköra och gå promenader efter några veckor.
Egentligen vill jag bara ut och se med egna ögon att hästen mår bra i början. Alla skador ligger kvar som spöken i hjärnan och hjärtat. Så jag har inga större problem med att låta nån annan göra sysslorna, så länge jag får träffa min häst till en början. (Är ju liksom redan otymplig och tung och kämpar med det tunga.)

Är det benet/höften som hindrar dig från att köra?

Jo, att bara titta till hästen gör jättemycket. De tycker jag inte känns orimligt direkt efter förlossningen, speciellt om du kanske kan ta med partner till stallet ifall om att...

Jo är mitt ben som hindrar mig från att köra. Vissa menar att man behöver kunna flytta foten från gas till broms (varför var de inte vänster ben som pajade, har automat i båda bilarna)

Dagens ilands problem. Svärmor GAV oss sin Audi igår (vi har lånat den ett år och hon vill inte köra bil av vissa orsaker) men nu tycker mannen att vi kan sälja bort min Saab 9-5. Tusan heller. Den är körd 300 000 och 17 år gammal. Vad får man för den liksom. Dessutom är den kombi till skillnad från audin, barnvagnen går ju inte ens in där. Och skiljer 300 kg i dragvikt.

Dock har vi inte riktigt råd med två bilar. Jag på föräldrarpeng och han har för tillfället noll inkomst (sa upp sig från jobbet och är sjukskriven)

Tack för alla grattis :love:
Vi blev precis flyttade till ett tidighemgångsrum.. Jag vill hem nuuu :arghh:
Men de där sex timmarna måste väntas och sen ska barnläkaren ha tid också..
Har jag drömt, eller ligger inte listan nånstans här, hyfsat långt bak i tråden? O_o Tänkte uppdatera men hittar inte:o

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12
December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej.

Bm idag. Ul som visade ett huvud som ligger neråt :banana:

Blodtryck högre än normalt : 140/70.
Inget protein eller socker i urinen.
Hb : 117
P-glukos: 4,5
Livmodern mäter : 31cm
Bebisens puls: 138.

Skritvit sammanfattning av grav och förlossningsbrev. Hade inte så mycket att säga dock utan tar de som de kommer.

Så nu är de inget mer besök förrän 2/1 och då hos läkaren. Innan dess hoppas jag tiden går fort och inget händer :)

Ligger nerbäddad och laddar inför BM. Höll på att inte orka stå i duschen ens genom schamponering av håret. Heeeelt slut efter stallet.

Hoppas jag kommer på varför jag är så trött och matt...och kan vända på det. Blir en väääääääääldigt lång sista månad annars.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 151
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 865
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?