Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Jo, att bara titta till hästen gör jättemycket. De tycker jag inte känns orimligt direkt efter förlossningen, speciellt om du kanske kan ta med partner till stallet ifall om att...

Jo är mitt ben som hindrar mig från att köra. Vissa menar att man behöver kunna flytta foten från gas till broms (varför var de inte vänster ben som pajade, har automat i båda bilarna)

Maken, mamma eller en vän som sagt sig villig att hjälpa till. Borde gå att lösa.

Det är alltid högerbenet som strular. Hoppas min inte blir värre än vad den varit. (Inflammationer i muskler och nervkläm p g a förra jobbet.)

Jag är frågvis i dag så här kommer en till fundering: kommer ni att se till att det finns matlådor/färdigmat/lättlagat inför bebis-ankomsten?
Det är flera som sagt att jag verkligen måste fixa för att inte svälta ihjäl första tiden.. okej nu kanske jag överdriver :angel: men det har känts lite så när de pratat om mat. Jag tänker att jag i dagsläget äter ett lagat mål/dag och det borde pappan eller jag kunna åstadkomma även med en bebis, eller är jag optimistisk?

Håller med @*Gotlandsrusset* ! Man överlever och behöver inte alls bunkra upp. Kan tänka mig att det är annorlunda om man är ensam.

Minns inte vem, men har för mig att någon i vårtråden -14 hade problem med extrem trötthet också. Där avhjälptes det med järnsprutor av nåt slag(har för mig att det dessutom såg bra ut på prover.. Men det får jag lämna osagt)
Ligger nerbäddad och laddar inför BM. Höll på att inte orka stå i duschen ens genom schamponering av håret. Heeeelt slut efter stallet.

Hoppas jag kommer på varför jag är så trött och matt...och kan vända på det. Blir en väääääääääldigt lång sista månad annars.

Phu! Vilken resaO_o
Halvvägs in till förlossningen fick jag ringa och vi blev omdirigerade till östra istället för Mölndal.. Hann precis fram och lille kiddot är nästan född i bilen :D nåväl inte riktigt kanske, men det var inte många minuter vi hann vara på rummet innan han var ute:love:
Sambon hann precis in i rummet efter att ha varit o parkerat.
Jag som hade tänkt att härda ut till kl 7-8 hemma så barnen skulle hinna vakna:rofl:

Grattis!!! :banana:

Finns det typ tröjor med lämpliga budskap som man kan trycka upp i ansiktet på kvinnor som kommenterar min mage?! :rage::rage::rage:
Seriöst tusan vad sur jag är..
Jobbar i butik och visst blir det väl lätt så att kunder påpekar o frågar om man väntar tillökning.
Dem flesta mkt trevliga o grattar
Men så finns det såna som idag som böjer sig ner mot min mage och frågar
" o när ska den titta ut? Efter nyår eller?"
Nä i feb svarar jag varav hon svarar:
"Oj det är ju långt kvar"....
Allt är relativt sa jag bara...:rage::rage::wtf:
Jag måste se mkt större ut än vad jag känner mig...:p

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12
December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet, pojke född 20/12 05.58 53cm 3894g
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Bm idag. Ul som visade ett huvud som ligger neråt :banana:

Blodtryck högre än normalt : 140/70.
Inget protein eller socker i urinen.
Hb : 117
P-glukos: 4,5
Livmodern mäter : 31cm
Bebisens puls: 138.

Skritvit sammanfattning av grav och förlossningsbrev. Hade inte så mycket att säga dock utan tar de som de kommer.

Så nu är de inget mer besök förrän 2/1 och då hos läkaren. Innan dess hoppas jag tiden går fort och inget händer :)

Blev ett besök för mig också hos bm idag :D

Blodtrycket 110/70 - legat på typ samma hela tiden. Urinodling skickad som vanligt, brukar inte visa något. Bm tjatar om järntabletter (som jag inte tar för att magen inte fixar det) men låg ändå på 109 så inte alltför dåligt iaf... Mitt sf-mått är 32 men var 33 förra gången så ska in på en extra kontroll nästa vecka (:yuck:) och ev blir jag skickad på ännu ett TUL. Bebis är dock fixerad nu, det var han inte förra gången så bm sa att sf-måttets tillbakagång kunde bero på det. Pulsen hos bebis låg på 142.

Ligger nerbäddad och laddar inför BM. Höll på att inte orka stå i duschen ens genom schamponering av håret. Heeeelt slut efter stallet.

Hoppas jag kommer på varför jag är så trött och matt...och kan vända på det. Blir en väääääääääldigt lång sista månad annars.
Jag har en pall i duschen så att jag kan sitta, annars hade jag inte klarat av att duscha när foglossningarna varit som värst.

Är du "sovtrött" eller mer mentalt trött? Tänker att du verkar ha haft en kämpig tid på jobbet och dessutom inte blivit så bra bemöt av BM väl? Så kanske inte konstigt om kroppen är seg.

Bm idag. Ul som visade ett huvud som ligger neråt :banana:

Blodtryck högre än normalt : 140/70.
Inget protein eller socker i urinen.
Hb : 117
P-glukos: 4,5
Livmodern mäter : 31cm
Bebisens puls: 138.

Skritvit sammanfattning av grav och förlossningsbrev. Hade inte så mycket att säga dock utan tar de som de kommer.

Så nu är de inget mer besök förrän 2/1 och då hos läkaren. Innan dess hoppas jag tiden går fort och inget händer :)

Jag har oxå nästa besök 2/1.

Livmodern ligger preciiiis på kurvans tak. Inget p-glukos idag. Vet inte ens blodtrycket idag. Orkade inte fråga. :D

Jag har en pall i duschen så att jag kan sitta, annars hade jag inte klarat av att duscha när foglossningarna varit som värst.

Är du "sovtrött" eller mer mentalt trött? Tänker att du verkar ha haft en kämpig tid på jobbet och dessutom inte blivit så bra bemöt av BM väl? Så kanske inte konstigt om kroppen är seg.
Allmän tyngd i hela kroppen. Antagligen till största del mentalt och hjärtklappningen.
Funderat faktiskt på pall idag. Kanske en bra sista önskan till tomten...

Nu hoppas jag att det bara är livmodern som är stor och att Knoddrick håller en vettig vikt.

Nästa gång hos BM blir det ul för att kolla hur Knoddrick ligger. Förhoppningsvis kan vi mäta nåt då. Det var svårt enligt läkaren på Förlossningen i förra veckan. BM hänvisade till den undersökningen och sa att läkaren borde ha reagerat om Knoddrick hade varit onormalt stor.

Allmän tyngd i hela kroppen. Antagligen till största del mentalt och hjärtklappningen.
Funderat faktiskt på pall idag. Kanske en bra sista önskan till tomten...

Jag har också pall, dock inte för kroppens skull (än) utan för att jag är lat och älskar att sittduscha men duschen är för trång för att sitta på golvet! Men köpte den på överskottsbolaget för 30-50kr, minns inte riktigt :)

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12 kl 16:05 3635 g och 52 cm
December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet, pojke född 20/12 05.58 53cm 3894g
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Lade till längd och vikt

Jag har en duschpall förskriven som hjälpmedel, kommer dock inte ihåg om det var arbetsterapeut eller sjukgymnast som förskrev den. Himla stadig och bra är den i alla fall.

Någon som har tips om bärsele? Tänkte handla en till mannen i julklapp. Vi har en sjal idag som fungerar jättebra om man vill ha babyn att somna. Men känns som att sele skulle kunna vara ett bra komplement.

och så har dottern kommit på att det är jätteroligt att rita stora svarta cirklar med kritan över parketten... :banghead:

Har man inte att göra får man att göra :meh:

Dagens bm besök gick som vanligt bra.
Bebis är fixerad och bm tyckte att hon sjunkit ner en bit. Duktig bebis!
Bebis gillar fortfarande inte manicken de lyssnar på hjärtat med. Blir jätte sur.

Något högre blodtryck nu än under hela graviditeten.
Nytt besök nästa vecka men både bm, sambon och jag tycker bebis kan vara ute då.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 865
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård