Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Jag hade bunkrat konserver och fryst mat, vilket var skönt eftersom min sambo började jobba igen när E var 2 v. Vi har även en byaffär som gör egna matlådor på 2 minuters gångavstånd, det blev många promenader dit innan lunch :D .

Jag iddes helt enkelt inte engagera mig i matlagning till lunch, så lådorna var toppen!

Idag blir det nog bebis här :nailbiting: Om jag inte blir lurad igen, vill säga:p
Har haft ungefär två onda förvärkar om dagen nu i nån vecka, sådär onda så att jag hunnit börja tänka att det kanske är dags.. Men sen dör de ut:meh: Nu däremot är det rejäla värkar, men fortfarande med nästan 10 min mellanrum.
Hungrig som jag vet inte vad.. Men orka gå upp o fixa nåt gör jag ju inte, jag vill ju sova:p

Idag blir det nog bebis här :nailbiting: Om jag inte blir lurad igen, vill säga:p
Har haft ungefär två onda förvärkar om dagen nu i nån vecka, sådär onda så att jag hunnit börja tänka att det kanske är dags.. Men sen dör de ut:meh: Nu däremot är det rejäla värkar, men fortfarande med nästan 10 min mellanrum.
Hungrig som jag vet inte vad.. Men orka gå upp o fixa nåt gör jag ju inte, jag vill ju sova:p
Hurra! :bump: Hoppas det drar igång ordentligt snart.

Är jag överoptimistisk om jag tror att jag klarar av att åka till stallet dagligen när vi kommit hem från BB?
Nej det behöver du inte vara. Det beror ju helt på hur du mår och vad du förväntar dig av stallbesöken.
Jag hade ju inte ens ont efter förlossningen så när vi kom hem från BB åkte vi direkt ut till stallet och det var så skönt att få pyssla lite. Jag kände naturligtvis att jag inte skulle göra de tunga sysslorna så som att bära vattenhink men att packa ett par höpåsar och peta i boxen med grepen gick finfint! Sambon var med och stöttade upp de två veckorna han var hemma.
Sen tyckte jag att rent hästnässigt var de första 4-5 månaderna de lättaste för då sov bebis ganska långa perioder och man hade ett hum om när. Och vaknade han ville han vara vaken max någon timme så efter det kunde man fortsätta med vad det nu var man gjorde :)

Hoppas på att det går så smidigt som vi tänkt då. Behöver verkligen stallet. Och trivs inte alls med att planera vara borta tiden vi är på BB... Maken stöttar upp mycket redan nu och kommer göra det även sen. Och stallkamraten har lovat att göra detsamma. Men det vore verkligen skönt om jag i a f kan åka ut och ta hand om hästen direkt.

Mår för övrigt lite bättre idag.
Ska till BM idag. Det ska bli intressant att höra om Förlossningen skickat svar på urinodling till henne.

Phu! Vilken resaO_o
Halvvägs in till förlossningen fick jag ringa och vi blev omdirigerade till östra istället för Mölndal.. Hann precis fram och lille kiddot är nästan född i bilen :D nåväl inte riktigt kanske, men det var inte många minuter vi hann vara på rummet innan han var ute:love:
Sambon hann precis in i rummet efter att ha varit o parkerat.
Jag som hade tänkt att härda ut till kl 7-8 hemma så barnen skulle hinna vakna:rofl:

Phu! Vilken resaO_o
Halvvägs in till förlossningen fick jag ringa och vi blev omdirigerade till östra istället för Mölndal.. Hann precis fram och lille kiddot är nästan född i bilen :D nåväl inte riktigt kanske, men det var inte många minuter vi hann vara på rummet innan han var ute:love:
Jag som hade tänkt att härda ut till kl 7-8 hemma så barnen skulle hinna vakna:rofl:

Spännande resa! Skönt att det slutade bra i alla fall :) grattis!!

Phu! Vilken resaO_o

Grattis!!!

Phu! Vilken resaO_o
Grattis!!!:heart

@malumbub

Vi kom hem på torsdag och fredag fick jag (och familjen) åka till stallet pga sjuk häst. På lördag kom vet ut. De fungerade

Mina medryttare (har två) har dock bestämt att jag inte fick vara i stallet två veckor efteråt. Var faktist rätt skönt. Så igår var fösta dagen. Mockade bara och fixade hö. Mannen sopade, han måste ju tyvärr med då jag inte kan köra bil ännu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 151
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 865
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?