Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12
December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Jag uppdaterar med senaste, la in födelsedatumet för @vinkelina och tog bort @Ariane

Den här natten :arghh:
Det går inte att sova längre än nån timme åt gången. Antingen vaknar jag av att jag inte får någon luft, bröstkorgen är så nedtryckt av bebis som det bara går, eller så ska jag vända mig i sömnen och det hugger som knivar i fogarna, eller så får jag av oförklarlig anledning ont i bröstet ( känns som kramp av något slag) nu har jag typ gett upp att sova.

Och inte nog med det så tycker jag att det känns som att jag börjar bli sjuk. Då skjuter väl min kropp upp förlossningen i nån vecka om jag har (o)tur.

Jag är så bitter, min sambo hade ett snack med bebis igår att hon får ta och komma ut nu. Han ogillar stark att jag har så ont.

Vem pratar man egentligen med om sjukskrivning och så? Jag mår verkligen inte bra. Jag är så stressad så jag bara gråter när jag ska jobba. Jag är stressad över att jag inte får något svar om grav penning, ser inget slut liksom. Jag har så mycket på jobbet att göra som jag varken hinner eller kan göra för att jag inte får. Jag blir stressad över att jag lämnar bort så mycket pass så jag tjänar typ inga pengar. Den som har tagit mina pass har själv blivit sjukskriven för privata saker och jag sitter och känner bara vad f-n gör jag nu? Tänk om jag måste gå upp i heltid igen.
Jag är så trött mentalt, vill bara sova. Gör jag saker på mina lediga dagar blir jag stressad för jag borde varit hemma och vilat.

Det går inte att sova längre än nån timme åt gången. Antingen vaknar jag av att jag inte får någon luft, bröstkorgen är så nedtryckt av bebis som det bara går, eller så ska jag vända mig i sömnen och det hugger som knivar i fogarna, eller så får jag av oförklarlig anledning ont i bröstet ( känns som kramp av något slag) nu har jag typ gett upp att sova.

Och inte nog med det så tycker jag att det känns som att jag börjar bli sjuk. Då skjuter väl min kropp upp förlossningen i nån vecka om jag har (o)tur.

Jag är så bitter, min sambo hade ett snack med bebis igår att hon får ta och komma ut nu. Han ogillar stark att jag har så ont.

Ogilla på det! Det kan också vara så att kroppen vill ta hand om sjukdomen utan bebis och bestämmer sig för att det är dags snart!

Kl
Själv sover jag som en stock. Sex timmar kan jag sova i sträck innan jag vaknar och måste kissa. Somnar om som ingenting. Tror att det är jobbet som tröttar ut mig mentalt men det är bara skönt. Idag och imorgon kvar (ev även lördag för att vi har så himla mycket att göra) men sen är det minsann stängt i två veckor!

Vem pratar man egentligen med om sjukskrivning och så? Jag mår verkligen inte bra. Jag är så stressad så jag bara gråter när jag ska jobba. Jag är stressad över att jag inte får något svar om grav penning, ser inget slut liksom. Jag har så mycket på jobbet att göra som jag varken hinner eller kan göra för att jag inte får. Jag blir stressad över att jag lämnar bort så mycket pass så jag tjänar typ inga pengar. Den som har tagit mina pass har själv blivit sjukskriven för privata saker och jag sitter och känner bara vad f-n gör jag nu? Tänk om jag måste gå upp i heltid igen.
Jag är så trött mentalt, vill bara sova. Gör jag saker på mina lediga dagar blir jag stressad för jag borde varit hemma och vilat.

Börja med att prata med din bm. Så ska du ju inte ha det.

Bm eller vårdcentral, idag. Kram

Här är en till som har det precis som du. Man blir knäpp när man inte får sova ❤️

Ring bm och be om en tid hos deras läkare. Är det för lång väntetid så sjukskriver du dig själv först 1 vecka sen måste vc ta emot dig. Vc är inte glada i att ta emot gravida ( tycker de är Mvc:s jobb) men måste om inte Mvc har rimliga tider ❤️

Du ska INTE kämpa på eller fortsätta jobba bara för att de är mycket på jobbet. Du och bebisen är viktigare nu och jobbet finns kvar. Ring idag och se till att få vara hemma ❤️

Det som man enligt alla andra gör när man blir gravid :D:cool:
Ha! Då hade vi fått första barnet efter min examen 2012. För på den tiden var vi lyckligt ovetande om hur jobbigt det kan vara att inte ha kontroll över hormoner, ägg som vägrar lossna och det där eviga testandet och väntandet på en ny menscykel.

Säger samma, den här gången tog det sig efter att sambon och jag hade kul 1 gång på en månad 4-5 dagar efter mens :rofl:

Hade tänkt vänta och börja barntillverkningsliggandet i maj men icke :rofl:

När jag väl släppte ett ägg så räckte det med ett ligg...men det kan väl typ ses som "planerat" eftersom jag fick utslag på ägglossningsstickan. Trodde dock inte att vi skulle lyckas på första lossningen.

Ha! Då hade vi fått första barnet efter min examen 2012. För på den tiden var vi lyckligt ovetande om hur jobbigt det kan vara att inte ha kontroll över hormoner, ägg som vägrar lossna och det där eviga testandet och väntandet på en ny menscykel.

Fick dottern i början på juni 2014. Min sambo är lärare och alltså hade vi ju planerat det så himla bra med hans sommarlov :meh:

Ring bm och be om en tid hos deras läkare. Är det för lång väntetid så sjukskriver du dig själv först 1 vecka sen måste vc ta emot dig. Vc är inte glada i att ta emot gravida ( tycker de är Mvc:s jobb) men måste om inte Mvc har rimliga tider ❤️

Du ska INTE kämpa på eller fortsätta jobba bara för att de är mycket på jobbet. Du och bebisen är viktigare nu och jobbet finns kvar. Ring idag och se till att få vara hemma ❤️
+ @malumbub och @supersonic

Tack ert stöd. :heart

Väntar på att bm ska ringa tillbaka. Jag ska alltid vara så stark och klara allt men jag orkar inte längre. Jag är så fruktansvärt trött mentalt. Jag känner mig inte precis deprimerad men jag vill bara bara bara sova och stressen när jag inte får göra det. Jag ser så fruktansvärt mycket fram emot bebis så jag vet att det liksom inte är det som är problemet utan det är allt runt omkring.
När jag läser om alla era fysiska Problem Så känner jag mig extra töntig och för jag mår egentligen rätt bra fysiskt men i huvudet är det mest kaos

När jag väl släppte ett ägg så räckte det med ett ligg...men det kan väl typ ses som "planerat" eftersom jag fick utslag på ägglossningsstickan. Trodde dock inte att vi skulle lyckas på första lossningen.
+ @malumbub och @supersonic

Tack ert stöd. :heart

Väntar på att bm ska ringa tillbaka. Jag ska alltid vara så stark och klara allt men jag orkar inte längre. Jag är så fruktansvärt trött mentalt. Jag känner mig inte precis deprimerad men jag vill bara bara bara sova och stressen när jag inte får göra det. Jag ser så fruktansvärt mycket fram emot bebis så jag vet att det liksom inte är det som är problemet utan det är allt runt omkring.
När jag läser om alla era fysiska Problem Så känner jag mig extra töntig och för jag mår egentligen rätt bra fysiskt men i huvudet är det mest kaos

Personligen är jag mer sårbar och har större behov av att få ta det lugnt/vara sjukskriven när jag är slut/mår dåligt mentalt/psykiskt. Så jag tycker absolut inte du är töntig snarare väldigt sund som inser att du behöver ta det lugnt. Ingenting blir bättre av att kämpa på och låtsas som ingenting. ❤️

Smärta kan jag leva med men när det blir för mycket i huvudet då blir jag helt handikappad, inte för intet jag gått hos psykolog hela graviditeten ;)

Personligen är jag mer sårbar och har större behov av att få ta det lugnt/vara sjukskriven när jag är slut/mår dåligt mentalt/psykiskt. Så jag tycker absolut inte du är töntig snarare väldigt sund som inser att du behöver ta det lugnt. Ingenting blir bättre av att kämpa på och låtsas som ingenting. ❤️

Smärta kan jag leva med men när det blir för mycket i huvudet då blir jag helt handikappad, inte för intet jag gått hos psykolog hela graviditeten ;)
Jag är likadan. Jag har väl samma symptom som i början av min graviditet när jag hade extremt låga ferritinvärden och bara ville sova. Det är samma nu men nu är det psykiskt istället för fysiskt och det tar så sjukt mycket mer på mig.
Jag får så dåligt samvete också när jag är hemma från jobbet och det gör ju verkligen inte saken bättre.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 862
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar