Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Ni vet låten med Magnus Uggla, värden är din, eller vad den heter. Varje gång den spelas på radio så sitter jag och snyftar och tänker på bebis. :p

Förlossningen ringde tillbaka. Blev inte så lyckat. Hon kunde inte tro de var en förlossningsskada utan beror på min grundsjukdom som gör mig överrörlig. Så i stället kan jag ju åka till akuten. När jag påpeka att jag nog inte hör dit kontra hon med "säg du har lite ont också" för de var ju inget en gynekolog kunde göra nått åt. Och de beror inte på pcp heller (bäckenbottensbedövning) Och de är nog min egenläkare som skall skriva remiss. Och troligen en kirurg som skall titta på benet

Här någonstans bröt jag ihop och slängde telefon till min man (ingen fatta nått i någon ända av telefon)

Här hör man till BB två veckor efter man är utskriven och alla skador/problem skall meddelas till dem. Står tom i pappren jag fick hem.

Besiktning hos bm igen.

Tog mig i kragen och tog det sista blodprovet. Blev riktigt rädd efter senaste när sköterskan antagligen stack lite fel. Nu gick det jätte fort och gjorde inte ens ont. Bra avslutning innan förlossningen när infarter och sånt ska sättas.

Bebis var aktiv, bm fick jobba för att hitta bra hjärtljud, hon drog sig undan varje gång :D
Blodtrycket bra, ett halvt kg upp på vågen.

Nytt besök nästa vecka. Önskade bm god jul ifall hon vill komma ut innan dess.

Förlossningen ringde tillbaka. Blev inte så lyckat. Hon kunde inte tro de var en förlossningsskada utan beror på min grundsjukdom som gör mig överrörlig. Så i stället kan jag ju åka till akuten. När jag påpeka att jag nog inte hör dit kontra hon med "säg du har lite ont också" för de var ju inget en gynekolog kunde göra nått åt. Och de beror inte på pcp heller (bäckenbottensbedövning) Och de är nog min egenläkare som skall skriva remiss. Och troligen en kirurg som skall titta på benet

Här någonstans bröt jag ihop och slängde telefon till min man (ingen fatta nått i någon ända av telefon)

Här hör man till BB två veckor efter man är utskriven och alla skador/problem skall meddelas till dem. Står tom i pappren jag fick hem.

:mad: Vafan!
Styrkekram! :heart

Haha snacka liten överraskning när bm på förlossningen säger ; grattis till bebisen, nu tar vi och krystar ut nästa :eek::nailbiting:O_o

Alltså jag undrar helt allvarligt om detta faktiskt har hänt? :eek:
Iaf i Sverige där det ändå kontrolleras rätt ofta under en graviditet?
Man har ju hört om folk som inte visste att dom var gravida förrän det var dags att krysta liksom. Men har det hänt att det varit mer än en bebis utan att det upptäckts? :D

Alltså jag undrar helt allvarligt om detta faktiskt har hänt? :eek:
Iaf i Sverige där det ändå kontrolleras rätt ofta under en graviditet?
Man har ju hört om folk som inte visste att dom var gravida förrän det var dags att krysta liksom. Men har det hänt att det varit mer än en bebis utan att det upptäckts? :D

Jag har ingen aning. Dock har jag hört att man sett tvillingar på UL men att det på förlossningen kommit ut en tredje för att den låg bakom de andra två och inte syntes. Om det är sant eller inte vet jag faktiskt inte.

Haha snacka liten överraskning när bm på förlossningen säger ; grattis till bebisen, nu tar vi och krystar ut nästa :eek::nailbiting:O_o
Hahaha!! Snacka om att man skulle bli förvånad:laugh::rofl:
Tror dock inte det är så vanligt dom flesta jag sett som väntar tvillingar har det synts rätt bra på.

Funderar lite på kommentarerna -Håhå! Väntar du mer än en? -Jösses det måste va två!! -Är du säker på att det är 1:confused:
Har dom någonsin sett en kvinna som väntar mer än ett barn? Eller säger dom det för att det är "tillåtet" att vräka ur sej vad som helst? (Vanligtvis kommer det ifrån korpulenta gubbar i 55-60års åldern:cautious:)

Sånna kommentarer fick jag med Filippa och då låg SF måttet på understa linjen och jag gick upp 13kg på ett ungefär.

Oj vad jag känner igen mig. Har så mycket hormoner i mig så det sprutar ur öronen och kan bli galen på sambon för att i nästa sekund gråta okontrollerat:arghh:

Skönt att höra att en inte är ensam. Allt bra nu igen ;)
Efter en kram och frågade hur jag egentligen mår och hur allt går med magen och lillskruttan. Ja... lättare att prata ut då.
Men. Phu. Brukar titta på Musikhjälpen, men klarar inte det nu. Bara gråtfärdig/gråter hela tiden.
Tröttsamt att inte vara sig själv och inte veta vad man kommer att flippa ut på.

Och apropå mage fick jag höra av en gammal (dum) kollega att jag var sååååå stor i femte månaden, så jag skulle ju komma att bli Sååååå rund för visst hade jag ju långt kvar.... :rage:

Men det låter ju helt galet @vinkelina :eek: Men samtidigt inte otroligt :( stå på dig!

Hahaha!! Snacka om att man skulle bli förvånad:laugh::rofl:
Tror dock inte det är så vanligt dom flesta jag sett som väntar tvillingar har det synts rätt bra på.

Funderar lite på kommentarerna -Håhå! Väntar du mer än en? -Jösses det måste va två!! -Är du säker på att det är 1:confused:
Har dom någonsin sett en kvinna som väntar mer än ett barn? Eller säger dom det för att det är "tillåtet" att vräka ur sej vad som helst? (Vanligtvis kommer det ifrån korpulenta gubbar i 55-60års åldern:cautious:)

Sånna kommentarer fick jag med Filippa och då låg SF måttet på understa linjen och jag gick upp 13kg på ett ungefär.

Jag tror det är en sån där grej som folk bara häver ur sig. Vissa tror nog tom att dom är roliga :wtf:

Kollade i trådens BF-lista och det är ju ganska kul att det är ett hopp på en månad runt jul/nyår, undrar om någon av oss ändå kommer ligga på förlossning/BB under någon av storhelgerna.

Det där är ju bara så jävla fel!!! Fy fan vad arg jag blev nu!!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 862
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?