Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Hoppar in från sommartråden. Amning är smärtlindrande och magknipet blir inte värre av att amma ofta, tvärtom. I Sverige råds ammande mammor att amma på bebis signal, även kolikbebisar, speciellt de första månaderna då amningen etableras. En kan försöka hjälpa dem på andra sätt, exempelvis genom Minifom, magmassage, bära i sele/sjal och grodhålla.
Lägger till babypottning på den "listan", hjälper bebis att få ur både gaser o annat ur systemet, minskar dessutom ofta på mängden blöjbyten :up:

Bf idag då.. :cautious: Har hela tiden varit inställd på att denna kommer komma punktligt efter schema, bf +2 på första och -1 på andra.. Men så blev det ju inte, vem vet kanske går över max tillåtna tiden på tre veckor denna gång :eek:

@*Gotlandsrusset*

Sömnen är ett otyg här också. I natt sov jag två timmar i soffan, oroligt, var för trött för att orka gå till sängen. Vaknade fyra och kröp in i sängen till slut, sov till halv sju :banghead:

Såhär har det varit i snart 10 veckor. Inte konstigt jag är virrig och har lätt till gråt.

@*Gotlandsrusset*

Sömnen är ett otyg här också. I natt sov jag två timmar i soffan, oroligt, var för trött för att orka gå till sängen. Vaknade fyra och kröp in i sängen till slut, sov till halv sju :banghead:

Såhär har det varit i snart 10 veckor. Inte konstigt jag är virrig och har lätt till gråt.

Fy ❤️ Har du ont? Eller är de att du har problem att somna?

Här är de främst smärta när jag legat för länge på samma sida, kryp i benen och att händerna somnar som håller mig vaken :(

Här är de främst smärta när jag legat för länge på samma sida, kryp i benen och att händerna somnar som håller mig vaken :(

Kan bara somna på höger sida, får ont när jag måste byta sida för att avlasta och så lite sömnproblem på det där också.

Har du resteless legs? I så fall lider jag med dig. Hade det en period när jag skulle sluta med insomningstabletter. Värsta jag varit med om.

Kan bara somna på höger sida, får ont när jag måste byta sida för att avlasta och så lite sömnproblem på det där också.

Har du resteless legs? I så fall lider jag med dig. Hade det en period när jag skulle sluta med insomningstabletter. Värsta jag varit med om.

Usch är så jävla jobbigt rent ut sagt att ha ont när man vill sova :(

Ja, jag har resteless legs och har haft sen v 12 ungefär. Blir gråtfärdig och har ångest varenda kväll när de börjar :(

Dock bara på kvällarna och aldrig om jag vilar på dagen. Har testat med magnesium men de hjälper inte. :(

Magnesiumbrist kan visa sig som krypningar i benen. Käka mycket banan isf :D
Edit: Läste nu att du provat. Restless legs är skit. Haft det hela mitt liv.

Kl
Jag känner mig lyckligt lottad när jag läser om hur ni andra har det. Har till och från lite ont i svanskotan och ibland viker sig vänsterbenet, men jag är i stort sett igång som vanligt. Det enda jag inte gör är att rida och om jag kan undviker jag lyfta dottern i och ur bilen. Jag kan inte gå lika fort längre, men går 2 km varje dag (till och från tåg/jobb). Jobbar fortfarande heltid och sköter stallet som vanligt. Tog in hästarna så sent som i söndags :D Städar och fixar hemma som vanligt. Lider med er som har det kämpigt :heart Inte lång tid kvar nu!

Magbild! V 35+0 idag!

IMG_20161213_231918_zpsbqy9yxnp.jpg

Jag tycker också att Lekmer i Barkarby mest är kaos. Nätbutiken är ju däremot bra.

Babyproffsen i Barkarby eller i Bromma finns de också.

Babyland har butik på Karlbergsvägen, där finns det massor av vagnar och de har ju även stor nätbutik.

Kan ju visserligen ha ändrats sen tidigare graviditeter vad maxtiden är, men västra Götaland :turd:
Det känns jättelångt ju! Har inga källor men hört att nya riktlinjer säger att man inte bör gå över mer än en vecka. Men att de flesta landsting har två veckor ändå. Tre veckor känns jättelångt ju!!

Det känns jättelångt ju! Har inga källor men hört att nya riktlinjer säger att man inte bör gå över mer än en vecka. Men att de flesta landsting har två veckor ändå. Tre veckor känns jättelångt ju!!
Nu har jag ju själv inte gått över mer än ett par dagar som mest tidigare, men bara dom var ju en plåga då (till skillnad från denna graviditet så var den rätt jobbig både fysiskt och psykiskt).. Har dessutom ett par i min närmaste bekantskapskrets som fått gå över så många dagar (den ena 21+3 till och med eftersom det från igångsättning tog såpass lång tid) där det i båda fall slutat med snitt efter en i princip fullt genomgången förlossning.. Bebisarna var för stora :crazy:
Så ja, jag tycker också att det känns helt galet och jag hoppas att det ändrats!
Även om det såklart garanterat finns många många fler fall där allting går enligt plan och förlossningarna är komplikationsfria trots lång överburenhet.

Magnesiumbrist kan visa sig som krypningar i benen. Käka mycket banan isf :D
Edit: Läste nu att du provat. Restless legs är skit. Haft det hela mitt liv.

Kl
Jag känner mig lyckligt lottad när jag läser om hur ni andra har det. Har till och från lite ont i svanskotan och ibland viker sig vänsterbenet, men jag är i stort sett igång som vanligt. Det enda jag inte gör är att rida och om jag kan undviker jag lyfta dottern i och ur bilen. Jag kan inte gå lika fort längre, men går 2 km varje dag (till och från tåg/jobb). Jobbar fortfarande heltid och sköter stallet som vanligt. Tog in hästarna så sent som i söndags :D Städar och fixar hemma som vanligt. Lider med er som har det kämpigt :heart Inte lång tid kvar nu!

Vad underbart att läsa om någon som mår bra :) Jag skulle kunna betala dig för att få byta bara några veckor ;)

Tre veckor ÄR väldigt lång tid att gå över. Trodde alla landsting hade en maxgräns på åtminstone två veckor!
Nio dagar över tiden gick jag förra gången...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 860
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar