Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Hoppas allt går bra! :heart

Kl
Hämtade ut första av fyra babyboxen idag, denna från apoteksgruppen och var faktiskt positivt överraskad :)
Var flera salvor, kudde till vagnen mm.

Ringde förlossningen igen, eftersom jag torkat nytt blod och haft ont både i rygg och i slidan. Ska in på kontroll i eftermiddag.

Knoddrick firar med raveparty och aktobatikträning som aldrig förr. Sitter här och gapskrattar för mig själv.
H

Hoppas allt går bra! :heart

Kl
Hämtade ut första av fyra babyboxen idag, denna från apoteksgruppen och var faktiskt positivt överraskad :)
Var flera salvor, kudde till vagnen mm.

H
Åh den har jag inte hämtat ut än. Inte orkat. Men om den är bra så ska jag absolut göra det!

Kan skriva här vad apoteksgruppen babybox innehöll :)
En kudde till vagnen ( kändes som en bra kudde)
2 olika salvor till typ blöjbyte/ exem hos baby
En sb12 till oss antar jag :p
En lotion också till vuxna tror jag.
En typ haklapp
En provblöja
En bok om typ smärta/feber hos nyfödd upp till 6 år
En tidning vi föräldrar gravid
Prov på tvättmedel att tvätta babykläder i
Prov på nån duk som man kan använda vid tvätt av olika kulörer
Nån typ shot som innehöll järn o c-vitamin, konstigaste grejen som kom med och som dessutom gått ut i datum :p

Ja fast kom ihåg att jag är en riktig nybörjare på allt med barn så eg för någon som vet och som jämfört med andra boxar kanske inte tycker den är nåt :o
Men allt som är gratis tänker jag..:D
Stod att bara kudden till vagnen var värd 295:- iaf :p
Haha jag är också total nybörjare. :D jag blir glad för gratis våtservetter typ. :o

Inga fler blodfläckar, vag.ul. ua (tappen 4 cm), ul ua (svårt att mäta annat än huvudet, men läkaren kunde berätta att Knoddrick ligger med huvudet neråt och ryggen på min högra sida - bm jag träffade innan trodde att Knoddrick hade sätet neråt), något litet fynd på urinprov som är skickat (på odling?), typ vita blodkroppar.
Alltså inget fel på mig och ctg såg bra ut, men alla sa att det var bra att jag kom in, med tanke på min stress.

Helt slut. Sitter i soffan och äter rostmacka medans maken duschar och lagar mat.

Vi hade hembesök av bm idag. Pratade rätt mycke om min förlossning så hon skulle skriva remiss till "rädslo.poliklinik" (ingen aning vad de heter på svenska då hon använde de finska namnet, men man går dit och pratar om man är rädd för förlossning eller haft en jobbig en)

Babyn upp 100g på fem dagar. (3500g, födelsevikt 3635) skall dock testa att amma kortare stunder och mer sällan och se om hjälper hans magknip

Inga fler blodfläckar, vag.ul. ua (tappen 4 cm), ul ua (svårt att mäta annat än huvudet, men läkaren kunde berätta att Knoddrick ligger med huvudet neråt och ryggen på min högra sida - bm jag träffade innan trodde att Knoddrick hade sätet neråt), något litet fynd på urinprov som är skickat (på odling?), typ vita blodkroppar.
Alltså inget fel på mig och ctg såg bra ut, men alla sa att det var bra att jag kom in, med tanke på min stress.

Helt slut. Sitter i soffan och äter rostmacka medans maken duschar och lagar mat.
Skönt att dom gjorde en ordentlig titt på dej/er:heart

Vi hade hembesök av bm idag. Pratade rätt mycke om min förlossning så hon skulle skriva remiss till "rädslo.poliklinik" (ingen aning vad de heter på svenska då hon använde de finska namnet, men man går dit och pratar om man är rädd för förlossning eller haft en jobbig en)

Babyn upp 100g på fem dagar. (3500g, födelsevikt 3635) skall dock testa att amma kortare stunder och mer sällan och se om hjälper hans magknip

Hoppar in från sommartråden. Amning är smärtlindrande och magknipet blir inte värre av att amma ofta, tvärtom. I Sverige råds ammande mammor att amma på bebis signal, även kolikbebisar, speciellt de första månaderna då amningen etableras. En kan försöka hjälpa dem på andra sätt, exempelvis genom Minifom, magmassage, bära i sele/sjal och grodhålla.

Magmassage, miniform, samt undvika lök,choklad, paprika var det som gjorde det för min kille upp till han blev ca 3-4 mån. Han hade mycket magknip och knorrande mycket om dagarna... Och han åt varannan timme ca på natten till han var en två månader. Han åt lite och sällan på dagarna då han sov ganska oregelbundet (utpumpad bm och ibland ersättning då jag inte hade fått ut tillräckligt).

Hoppas att magen blir bättre snart. Det är inte lätt att förstå vad som felas dom små

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar