Ett babynest mellan er i sängen? Eller temporärt skjuta sängens ena långsida mot väggen och ha nestet mot väggen om ni inte vill ha bebis mellan er?Idag har jag fastnat i tankarna på att vi inte löst det här med en smalare säng till Knoddrick, som får plats bredvid min säng.
Mamma föreslår att vi använder liggdelen från vagnen och ställer den på något passande, så att Knoddrick kommer upp i lagom höjd, under den mest intensiva nattamningstiden. Sen kan vi ha spjälsängen i eller i närheten av fotändan.
Jag blir mest bara frustrerad. Hade vi kunnat beställa våra sängar i 80cm, som vi hade velat, så hade spjälsängen fått plats bredvid mig utan problem. (Vi letade länge efter nya sängar och självklart fanns de bara i 90cm, vilket vi egentligen inte ville ha. Helt plötsligt hamnade vi jättelångt ifrån varandra mot vad vi var vana vid.)
Blir tokig. Är inte nöjd med de vaggor eller sidosängar jag hittar på nätet. Vet inte vad vi ska hitta på.
Det är ju trots allt en förhållandevis kort period så jag hade inte lagt så mycket energi på det. Min grabb som ändå var en hejare på att nattamma flyttade till spjälsängen vid vår kortända när han var 6 veckor (och flyttade tillbaka till vår säng när han var 6 månader pga närhetsbehovet på natten )