Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Idag har jag fastnat i tankarna på att vi inte löst det här med en smalare säng till Knoddrick, som får plats bredvid min säng.

Mamma föreslår att vi använder liggdelen från vagnen och ställer den på något passande, så att Knoddrick kommer upp i lagom höjd, under den mest intensiva nattamningstiden. Sen kan vi ha spjälsängen i eller i närheten av fotändan.

Jag blir mest bara frustrerad. Hade vi kunnat beställa våra sängar i 80cm, som vi hade velat, så hade spjälsängen fått plats bredvid mig utan problem. (Vi letade länge efter nya sängar och självklart fanns de bara i 90cm, vilket vi egentligen inte ville ha. Helt plötsligt hamnade vi jättelångt ifrån varandra mot vad vi var vana vid.)

Blir tokig. Är inte nöjd med de vaggor eller sidosängar jag hittar på nätet. Vet inte vad vi ska hitta på.
Ett babynest mellan er i sängen? Eller temporärt skjuta sängens ena långsida mot väggen och ha nestet mot väggen om ni inte vill ha bebis mellan er?

Det är ju trots allt en förhållandevis kort period så jag hade inte lagt så mycket energi på det. Min grabb som ändå var en hejare på att nattamma flyttade till spjälsängen vid vår kortända när han var 6 veckor (och flyttade tillbaka till vår säng när han var 6 månader pga närhetsbehovet på natten :p)

Hitta en fördel med tygblöjor. Tanken är att vi skall övergå till tyg. Tyvärr passar de inte ännu. Men jag har snott ett inlägg som binda. Aaaah. Avskyr vanliga bindor,trots att jag aldrig kunnat använda tampong. Nu blev de mjuk och skönt

Haft en lugnare bebis idag, känt den men inte så mkt o ofta som annars..
Var lite nervös nu på kvällen så köpte en app som skulle hitta bebis hjärtljud o lät sååå bra..
65:- åt pipsvängen, lyckades inte ens hitta mitt egna hjärtljud...:meh:
Den pep o tjöt men nä funkade noll...
Men så helt plötsligt tänkte nog bebis att det är bäst jag lugnar oroliga morsan o gav mig rejäla sparkar o buffar. :love::love::love:

Var lite nervös nu på kvällen så köpte en app som skulle hitta bebis hjärtljud o lät sååå bra..
Men så helt plötsligt tänkte nog bebis att det är bäst jag lugnar oroliga morsan o gav mig rejäla sparkar o buffar. :love::love::love:

Skönt att bebisen började sparka ❤️
Men det är inte en sån app du behöver ha en speciell grej till? Typ som kopplad ihop med telefonen? :) (ja jag är sämst på att förklara just nu) :cool:

Jag har läst om dem där partnern kunnat höra bebisens hjärtljud genom att lägga örat intill magen, enndel använde sig nog av en tom toarulle för att förstärka ljudet. Men ingen aning om det var bluff eller ej!

Åh med toarulle ska vi testa! :up:
Just ikväll är jag ensam eller ja med hunden såklart men det vore kul o testa när sambon är hemma, han har provat o bara lägga örat mot men känner bara sparkar o sånt inte lyckats höra hjärtljud än :)

Jag har läst om dem där partnern kunnat höra bebisens hjärtljud genom att lägga örat intill magen, enndel använde sig nog av en tom toarulle för att förstärka ljudet. Men ingen aning om det var bluff eller ej!

Åh med toarulle ska vi testa! :up:
Just ikväll är jag ensam eller ja med hunden såklart men det vore kul o testa när sambon är hemma, han har provat o bara lägga örat mot men känner bara sparkar o sånt inte lyckats höra hjärtljud än :)
Gör så och återkom med rapport!:D
Jag läste om det först när ungen var utanför magen så vi testade aldrig. Min sambo fick endast känna sparkar om jag skedade honom och han kunde känna sparkarna med ryggen :rofl: antar att han hade en väldigt lugnande effekt på bebis:p

Klart det är synd om dig, en gravid kvinna som känner sig ensam och övergiven måste tas på allvar :eek:

Jag känner så minst 10 gånger om dagen, så det måste ju vara rimligt att vi har rätt att känna oss övergivna? :cool::rofl:

:rofl: :laugh:
Fick en kompis på besök så jag slapp känna mig övergiven. Men jag blir så förvånad över hur jag kan reagera så stark. Han överger mig inte med flit :angel:

Ett babynest mellan er i sängen? Eller temporärt skjuta sängens ena långsida mot väggen och ha nestet mot väggen om ni inte vill ha bebis mellan er?

Det är ju trots allt en förhållandevis kort period så jag hade inte lagt så mycket energi på det. Min grabb som ändå var en hejare på att nattamma flyttade till spjälsängen vid vår kortända när han var 6 veckor (och flyttade tillbaka till vår säng när han var 6 månader pga närhetsbehovet på natten :p)

Maken går i sömnen och ser både inbrottstjuvar och odjur lite här och var, så nä, ingen Knoddrick i sängen på natten.

Försöker att ha is i magen, men vissa dagar bara går det inte.

Maken går i sömnen och ser både inbrottstjuvar och odjur lite här och var, så nä, ingen Knoddrick i sängen på natten.

Försöker att ha is i magen, men vissa dagar bara går det inte.
Nä då förstår jag att det inte är aktuellt.
Om ni har en hårdlift till vagnen är ju det ett alternativ precis som din mamma föreslog.

Jag har också för trångt bredvid sängen om man ser till spjälsängar/bedside cribs och när jag var inne på att jag ville ha det bredvid så kollade jag på möjligheten att modda en billig spjälsäng och det är inte så svårt om man är lite händig.
Den spjälsäng vi fick var en gammal från ikea och den skruvas ihop 4 sidor+ribbotten. Det behöver kapas på kortsidorna och även ribbotten på bredden och gör nya skruvhål och skruva ihop på nytt. Och sen skära i madrassen och slänga på lite färg. Det är så klart lite pyssel och den hade för oss bara räckt i ett halvår, sen hade den vart för smal för han började röra sig på tok för mycket.

Men det är nog ingenting jag hade gett mig på att fixa som höggravid. Det var jobbigt nog att sy ett babynest när jag var så svullen :o
Men din man kanske är händig?

Nä då förstår jag att det inte är aktuellt.
Om ni har en hårdlift till vagnen är ju det ett alternativ precis som din mamma föreslog.

Jag har också för trångt bredvid sängen om man ser till spjälsängar/bedside cribs och när jag var inne på att jag ville ha det bredvid så kollade jag på möjligheten att modda en billig spjälsäng och det är inte så svårt om man är lite händig.
Den spjälsäng vi fick var en gammal från ikea och den skruvas ihop 4 sidor+ribbotten. Det behöver kapas på kortsidorna och även ribbotten på bredden och gör nya skruvhål och skruva ihop på nytt. Och sen skära i madrassen och slänga på lite färg. Det är så klart lite pyssel och den hade för oss bara räckt i ett halvår, sen hade den vart för smal för han började röra sig på tok för mycket.

Men det är nog ingenting jag hade gett mig på att fixa som höggravid. Det var jobbigt nog att sy ett babynest när jag var så svullen :o
Men din man kanske är händig?

Maken skulle säkert lösa det...men det skulle inte vara hans favoritsyssla. :D
Han är dock superduktig på att tapetsera, fatta bilar och teknik, så han är ursäktad. :rofl:

@*Gotlandsrusset* Jag läste lite längre bak i tråden att du har problem med restless legs. Det hade jag med, så jag lider verkligen med dig! För mig hjälpte det att sätta tens på benen när det kom, jag fick hyra en av sjukhuset pga foglossning, men man kan säkert få hyra av fler anledningar :) Jag vet inte om det brukar vara ett fungerande tips men mig hjälpte det iaf :)

Har också läst det men med tanke på att dopplern ibland kräver rätt vinkel och lite sökande så känns bara örat lite tveksamt.

@*Gotlandsrusset* Jag läste lite längre bak i tråden att du har problem med restless legs. Det hade jag med, så jag lider verkligen med dig! För mig hjälpte det att sätta tens på benen när det kom, jag fick hyra en av sjukhuset pga foglossning, men man kan säkert få hyra av fler anledningar :) Jag vet inte om det brukar vara ett fungerande tips men mig hjälpte det iaf :)

Ja, det ska jag kolla upp tack för tipset :) :up:

Har också läst det men med tanke på att dopplern ibland kräver rätt vinkel och lite sökande så känns bara örat lite tveksamt.
Ja det kan säkert vara svårt ibland.
Jag minns att min knodd låg likadant de tre sista månaderna, jag kunde peka ut för nya bm som inte hade lyssnat på hjärtat förut precis var de skulle lyssna så att de inte behövde leta så det kan jag tänka mig var ganska bra förutsättningar.

Maken skulle säkert lösa det...men det skulle inte vara hans favoritsyssla. :D
Han är dock superduktig på att tapetsera, fatta bilar och teknik, så han är ursäktad. :rofl:
Haha men lite uppoffringar får det ju ändå bli om det är den lösningen du vill ha ;) han slipper ju att vara gravid :p

Haha men lite uppoffringar får det ju ändå bli om det är den lösningen du vill ha ;) han slipper ju att vara gravid :p

Det smög fram igår att det var precis så han hade tänkt göra. Hitta en mer sliten säng än den vi har och modifiera lite.
Han hade nog tänkt fixa det som en överraskning, så nu skäms jag lite för att ha avslöjat honom i förväg och dessutom skrivit så som jag skrev här. :o
:heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 864
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård