Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Var och hälsade på på jobbet. Lämnade blommor jag inte orkar plantera om. Killarna blev dom väntat jätteglada över blommorna, men även att se mig. De ville att jag skulle komma tillbaka imorn. :heart Det värmde hjärtat.
Blev dock väääldigt glad över att inte jobba just nu. Organisationsmässigt är det jättestökigt. Saknar verkligen inte den biten.

Blev ett bra kvitto på att jag gör rätt i att lyssna på kroppen och att det var rätt att sjukskriva mig. Hjärtklappning som fan och jättetrött.

Hade fel. Halv två i natt somnade han. Ligga i babynestet i egen säng=Gallskrik. Ligga med mig=gallskrik. I mannens famn=gallskrik

Sova i babynestet i soffan=zzzzzzz

Bebis och katt har en allierad kamp om att väcka mig och hålla mig vaken så länge som möjligt. :cool: Dom växlar mellan att bebis smockar mig på valfritt oskönt ställe och att katt attackgosoar.
Jag är trött och vill sova men idag ska vi ha en hantverkare här som ska lägga golv... :arghh:

Svårt att koppla av och sova i natt, när kag vaknade vid 2. Hjärtklappning och stress.

Läkaren har helt rätt i att jag i dagsläget, alltså så som jag mår nu, inte kommer bli återställd på mitt nuvarande arbete.

Åh, jag hoppas verkligen att jag lyckas få tag på annat jobb nästa år.
Efter 15 år med varierande schema, obekväm arbetstid, sociala och mentala utmaningar, vidareutbildning och utveckling av både min privatperson och yrkesroll är jag nu redo att byta bort frihetskänslan på lediga vardagar till ett måndag-till-fredag-lunk, alltid ledig på helger och fasta arbetstider. Det fanns inte i min värld som alternativ för några år sen...

Bebis och katt har en allierad kamp om att väcka mig och hålla mig vaken så länge som möjligt. :cool: Dom växlar mellan att bebis smockar mig på valfritt oskönt ställe och att katt attackgosoar.
Jag är trött och vill sova men idag ska vi ha en hantverkare här som ska lägga golv... :arghh:

Jag är oxå trött. Och illamående. Vi ska åka bort idag. :wtf: :turd:

Fick sovs till 9:30 med avbrott för två matningar. Svärmor och man här på kaffe samt mannens ena styvbrorsa. "Tyvärr" blev G hungrig efter en timme så blev tvungen att gå upp och mata, inte bekväm med att slänga fram tuttarna inför alla (vi har matbordet i vardagsrummet så man kan inte sitta i soffan)

När bör man börja packa förlossningsväskan? Jag är i vecka 35 och har inte packat något, men har ganska klart för mig vad som kommer packas tror jag. Har flera gånger se senaste dagarna fått frågan om väskan står packad och när jag sagt nej så har personerna blivit förvånade.

När bör man börja packa förlossningsväskan? Jag är i vecka 35 och har inte packat något, men har ganska klart för mig vad som kommer packas tror jag. Har flera gånger se senaste dagarna fått frågan om väskan står packad och när jag sagt nej så har personerna blivit förvånade.

Vi packade i v36 eller 37.

Våran ena katt blir jag galen på.

Han snor grejer. Bebisgrejer. Nyss var han upp i vagnen och snodde barnvagnshänget och gick iväg med. Han snor mössor, vantar, strumpor och gossedjur och biter på dom tills de går sönder, sambon köpte en ullfilt till bebis som båda katterna gärna sitter och rycker tussar av. Jag får lägga undan allt jag är rädd om. Dock ligger vissa saker framme under uppsikt bara för att jag vill att de ska vänja sig för båda katterna vet vad ett nej är.

Till och med valpar är enklare :rofl:

Våran ena katt blir jag galen på.

Han snor grejer. Bebisgrejer. Nyss var han upp i vagnen och snodde barnvagnshänget och gick iväg med. Han snor mössor, vantar, strumpor och gossedjur och biter på dom tills de går sönder, sambon köpte en ullfilt till bebis som båda katterna gärna sitter och rycker tussar av. Jag får lägga undan allt jag är rädd om. Dock ligger vissa saker framme under uppsikt bara för att jag vill att de ska vänja sig för båda katterna vet vad ett nej är.

Till och med valpar är enklare :rofl:
:rofl::rofl::rofl: gullig! Min har snott barnvagnen... Jag har inte hjärta att sno tillbaka den än. Jag hoppas hon tröttnat på den lagom tills bebis kommer. :angel::o

Jag har inte ens börjat ännu :angel: bf+4 idag:laugh:

Har börjat packa, men velar mellan två väskor. :D

Katterna har inte fått tillgång till annat än barnvagnen än. Ena katten sover gärna i den. Får hon gärna göra.
Mitt största problem är att katterna fortfarande vill sova på min mage. Och på min gravidkudde.

Hujeda mig, ligger på soffan efter 7h julfirande och flåsar som en hund. 4 veckor kvar och just nu känns det som jag ska bestiga Mount Everest! O_o

Jag.är.så.trött!!!:arghh:

Honkatten har intagit barnvagnen och hankatten ligger gärna i vaggan. Skötbordet är också en favorit :D

Är era katter väldigt intresserade av er mage? Har märkt att djur överlag tyr sig väldigt till mig nu. Har inga egna men kompisens hund vägrar lämna min sida när vi är där och föräldrarnas katt (osocialaste katten i världen) kommer gärna och stryker sig mot mig.

Tycker de är häftigt :)

Är era katter väldigt intresserade av er mage? Har märkt att djur överlag tyr sig väldigt till mig nu. Har inga egna men kompisens hund vägrar lämna min sida när vi är där och föräldrarnas katt (osocialaste katten i världen) kommer gärna och stryker sig mot mig.

Tycker de är häftigt :)

Nej ingen av katterna är intresserade, nästan tvärtom. Hankatten gillar inte alls min mage och honan har aldrig varit en knäkatt. Dock är honan överlag mer kärvänlig och tålig med mig än med sambon.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 865
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård