Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Är era katter väldigt intresserade av er mage? Har märkt att djur överlag tyr sig väldigt till mig nu. Har inga egna men kompisens hund vägrar lämna min sida när vi är där och föräldrarnas katt (osocialaste katten i världen) kommer gärna och stryker sig mot mig.

Tycker de är häftigt :)
Min labbetik har vaktat min mage på nätterna sedan v6-7 båda graviditeterna. Hon ligger gärna med örat mot och lyssnar:love:
Samma om jag är orolig så förföljer hon mej på dagarna och på natten är hon som ett plåster. Första natten jag efter att jag kommit hem ifrån förlossningen så låg hon vid mina fötter på natten som vanligt. Så hon känner definitivt att nåt är på gång.

@et_flickan och @Lazy Lady
Tycker det är häftigt, speciellt när djur som i vanliga fall inte ens tittar åt en blir väldigt närgångna :)

Med sonen hade vi en hund, han va väldigt närgången sista tiden innan förlossningen. 40kg schäfer som gärna ville ligga på en, mysigt men lite otympligt :rofl:

Insåg för övrigt idag hur fort tiden går och hur mycket man BORDE uppskatta sista tiden nu innan bebisen är ute. Man får inte tillbaka detta igen och sen är ungen helt plötsligt 3 år :nailbiting:

Vid denna tiden för 3 år sedan satt jag och pustade precis lika mycket och den 29e är han född. Vart tog den tiden vägen? O_o

@et_flickan och @Lazy Lady
Tycker det är häftigt, speciellt när djur som i vanliga fall inte ens tittar åt en blir väldigt närgångna :)

Med sonen hade vi en hund, han va väldigt närgången sista tiden innan förlossningen. 40kg schäfer som gärna ville ligga på en, mysigt men lite otympligt :rofl:
25kg labbe är rätt otympligt också:grin:

Men det är helt klart häftigt att dom känner sånt, samma att hundar kan känna sjukdomar. Mammas och pappas hund älskade min farfar över allt annat men helt plötsligt började hon undersöka honom med rest ragg när han kom hem till oss, gången efter gick hon omvägar. Veckan efter fick vi reda på att han hade prostatacancer i tidigt skede. Sen gjorde hon samma sak med en granne och då sa mina föräldrar till honom att åka på kontroll, och han hade också prostata cancer.
Om det är tillfälligheter eller ej ska jag ha osagt.

25kg labbe är rätt otympligt också:grin:

Men det är helt klart häftigt att dom känner sånt, samma att hundar kan känna sjukdomar. Mammas och pappas hund älskade min farfar över allt annat men helt plötsligt började hon undersöka honom med rest ragg när han kom hem till oss, gången efter gick hon omvägar. Veckan efter fick vi reda på att han hade prostatacancer i tidigt skede. Sen gjorde hon samma sak med en granne och då sa mina föräldrar till honom att åka på kontroll, och han hade också prostata cancer.
Om det är tillfälligheter eller ej ska jag ha osagt.

Oj vad "häftigt" :eek: Inte med cancer så klart men att hunden kunde känna det. Men jah är inte förvånad, har man inte gjort studier på att hundar kan upptäcka cancer? Eller har jag drömt det? :o

Oj vad "häftigt" :eek: Inte med cancer så klart men att hunden kunde känna det. Men jah är inte förvånad, har man inte gjort studier på att hundar kan upptäcka cancer? Eller har jag drömt det? :o
Det är hur häftigt som helst om man bortser ifrån själva sjukdomen. Jag tror det finns utbildade "cancerhundar" om jag inte har fel för mej?
Just den hunden va superkänslig för allt som hade med lukter att göra. (En liten Welsh corgi pembroke.) GRYM på spår både människospår och blodspår. Trots att hon aldrig tränats för något av det. En sån där hund man ville plockat med sej hem så hon sluppit bli fet tanthund.

Är era katter väldigt intresserade av er mage? Har märkt att djur överlag tyr sig väldigt till mig nu. Har inga egna men kompisens hund vägrar lämna min sida när vi är där och föräldrarnas katt (osocialaste katten i världen) kommer gärna och stryker sig mot mig.

Tycker de är häftigt :)
Inte direkt. Hon sover inte på magen längre utan flyttat upp och ligger på bröstet istället.

Våra katter har helt klart ändrat beteende sen jag blev gravid. Den ena har kallats för terapikatten i flera år, eftersom han alltid tyr sig till den som är mest i behov av gos.

Det finns hundar som är tränade för att förvarna om anfall och blodsockerfall, så varför inte cancer också? Finns ju även hundar som kan peka ut mögel och ohyra och en massa annat som vi människor inte uppfattar.

Såg fram emot en lååååång sovmorgon idag. Vi kom hem 00.30 igår.
...men jag stinker för mycket vitlök för att stå ut med mig själv...! :o :eek: :rofl:

Usch, jag är jätteförkyld... Känns som om någon av oss i familjen varit sjuk hela tiden sedan vi började skola in sonen på förskolan för snart en månad sen.

Skulle inte bli förvånad om vi också blir sjuka snart. Vännerna vi var hos igår började gnälla om ont i halsen...

Kanske låter knäpp men lite feber i jul gör ingenting just nu, orkar inte flänga runt i dagarna 3 och feber är en perfekt ursäkt att ligga hemma :meh:

(Skulle nog inte skrivit så dock för nu åker vi väl på influensan eller nått):rofl:

Visst är det underbart när man kommer på det? Jag vet att när jag kom på de med sonen så sov jag 100ggr bättre ❤️

Har varit en himla massa bök att flytta sonen från sida till sida nattetid. Nu hoppas jag bara att brösten skall läka och att han får tag om vårtan utan att behöva amningsnapp. Testade idag men han fick inget grepp

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 865
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård