Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@AnnaKarin jag tänkte testa kokosolja. Är lite nojjig för bristningar och även om det sägs vara hormonellt så testar jag gärna, skadar ju inte iaf.

Min mage börjar komma krypande. Känns roligt :) syns väl inte om man inte vet om det men den börjar växa.

Fortsätter ha rätt rejäl foglossning. Kör med bälte på jobbet, kanske hjälper lite iaf. Byter till ett mindre ställe (lättare fysiskt) om 3-4 veckor men vi får väl se hur länge jag kan jobba. Ska ringa bm och sjukgymnast och höra mig för om vad man kan göra också. Känns inte helt bra att få såna besvär redan, och blir problem med hundens motion också.
Lite energi börjar iaf återvända tror jag, alltid något.

Börjar väl bli dags att överge anonymt nick också kanske ;) blir så bökigt så man drar sig för att svara på saker. Nu vet iaf de flesta.

Vad trist med så dåligt bemötande. Finns det ingen annan BM på enheten du kan byta till eller måste du helt enkelt stå ut tills ni flyttar?

Jag går nu hos samma BM som med sonen och jag trivdes så bra med henne att jag funderar skarpt på att gå kvar i Lindome även efter att vi flyttat till Kungsbacka. Blir en liten omväg på väg till jobbet, men det borde det bli även om jag skulle gå i Kba,

Jag har bara ett besök kvar hos henne. Sedan den 3/9 flyttar vi och då blir det Varberg. Samtalet med Varberg vart helt fantastiskt, så stöttande och hjälpsamma!
Velat byta henne hela tiden, men i början var jag i kontakt med många olika och fick dåligt bemötande från start

Nu ringde min BM igen, "de där recepten jag skulle förnya, jag glömde skriva upp vad det var för insulin du skulle ha" wtf!

Ni som också börjat få lite mage (går inte att dölja den här graviditeten längre, haha :p ) - har ni funderat på att börja smörja in magen med någon sån där mag-olja? Egentligen är de väl till för att man ska hoppas på att få mindre bristningar, men det ska ju vara hormonellt egentligen så jag tror inte att det hjälper för just det, men jag tänker mig att det kan bli en mysig stund på dagen (kvällen) när jag får chansen att småprata lite med magen och "umgås" med den. Men jag vet inte riktigt när jag ska köpa olja (och vilken sort)? Hur har ni andra gjort och tänkt? Är det någon mer som är sugen på att shoppa mag-olja? :)

Bristningar är som du säger hormonellt. Men hoppas kan man alltid. :D

Sambon smörjer min mage varje kväll med locobase, fet kräm. Då får han en stund med bebis varje dag oxå :love: sedan tycker jag att det är fantastiskt mysigt.

Popcorn har börjat leverera ordentliga ninjasparkar som även sambon känner tydligt. Då hon typ träffade honom i örat igårkväll när han låg med huvudet mot min mage :angel::D

Ni som också börjat få lite mage (går inte att dölja den här graviditeten längre, haha :p ) - har ni funderat på att börja smörja in magen med någon sån där mag-olja? Egentligen är de väl till för att man ska hoppas på att få mindre bristningar, men det ska ju vara hormonellt egentligen så jag tror inte att det hjälper för just det, men jag tänker mig att det kan bli en mysig stund på dagen (kvällen) när jag får chansen att småprata lite med magen och "umgås" med den. Men jag vet inte riktigt när jag ska köpa olja (och vilken sort)? Hur har ni andra gjort och tänkt? Är det någon mer som är sugen på att shoppa mag-olja? :)

Jag använder kokosolja och BioOil på magen och på brösten. Har redan fått fula bristningar på brösten... Så tänkte att jag kanske bör ta tag i smörjandet lite bättre.

Är det någon annan här som blivit allergikänslig och aldrig varit det innan? Jag börjar misstänka att jag är allergisk mot gräs eller något, och jag har aldrig i hela mitt liv haft problem förut, kunnat vart i stall och springa i högt gräs och allt, i princip uppväxt på landet. Men nu varje dag solen skiner så nyser jag ständigt, näsan rinner och kliar som jag vet inte vad :banghead: Hoppas iaf att detta är någon graviditetsgrej som går över efter att jag fött.

När kan man se vilket kön barnet har förresten? Har UL den 24:e igen och kommer då vara i vecka 21+0 (tiden går så snabbt :eek: ), så tänkte om det går att fråga om barnets kön samtidigt?

När kan man se vilket kön barnet har förresten? Har UL den 24:e igen och kommer då vara i vecka 21+0 (tiden går så snabbt :eek: ), så tänkte om det går att fråga om barnets kön samtidigt?

Det går att se kön v.21 (tror det är möjligt att urskilja redan från v.14). Men det förutsätter att bebis ligger så det syns. :)

Jag använder kokosolja och BioOil på magen och på brösten. Har redan fått fula bristningar på brösten... Så tänkte att jag kanske bör ta tag i smörjandet lite bättre.

Är det någon annan här som blivit allergikänslig och aldrig varit det innan? Jag börjar misstänka att jag är allergisk mot gräs eller något, och jag har aldrig i hela mitt liv haft problem förut, kunnat vart i stall och springa i högt gräs och allt, i princip uppväxt på landet. Men nu varje dag solen skiner så nyser jag ständigt, näsan rinner och kliar som jag vet inte vad :banghead: Hoppas iaf att detta är någon graviditetsgrej som går över efter att jag fött.

Vissa gravida nyser hur mycket som helst, varje dag. Varför vet jag inte. Kanske slemhinnorna är så känsliga att minsta retning stör?

Du behöver som sagt inte stressa med någon smörjande. Du får/får inte bristningar enligt hur mycket/lite du smörjer. Det enda man kan göra är att hålla tummarna eller bara strunta i det.

Även här börjar en liten mage komma fram. Hade första jobbdagen igår efter semestern, såg många kolla lite och sen vågade till och med en kollega viska "Har du något i din mage?" så det kanske syns mer än jag tror. Så nu vet de flesta i vår närhet. Vecka 16 idag, tiden går snabbt! Längtar till ultraljudet i september. Då ska vi också tjuvkika på kön om det går :)

Och jag nyser också mer än vanligt. Och får näsblod jättelätt, brukar aldrig ha det annars.

Ligger i soffan och är sjukt sexig i mina nya underkläder.  Fick höra av Bm idag att jag inte fick ha så tight resår i trosorna så mammatrosor fick införskaffas. Så nu har det börjat på riktigt; snygga trosor och stödstrumpor.

Fick förresten bekräftat att magen växt rätt mycket. Låg flera cm över kurvan för sf-mått om jag förstått rätt. Hoppas att det inte betyder jättebebis

Ligger i soffan och är sjukt sexig i mina nya underkläder.  Fick höra av Bm idag att jag inte fick ha så tight resår i trosorna så mammatrosor fick införskaffas. Så nu har det börjat på riktigt; snygga trosor och stödstrumpor.

Varför FÅR man inte det? Jag har fått höra av alla att man ska ha det som känns bäst.
Är det farligt för bebis att ha tight resår? i så fall ska jag genast försöka hitta nya! :eek:

Jag har också fått väldigt torra slemhinnor, framförallt i näsan, och blöder näsblod lätt.

Jobbigt är det! Igårkväll när jag precis släckt lampan och skulle sova fick jag i halvpanik be sambon att tända igen och sen springa efter papper för då hade det börjat rinna igen... :meh:

Efter två arbetsdagar med mycket sittande har jag fått väldans ont i svanskotan! Antar att det också är normalt? (Inget verkar ju nånsin vara onormalt när det gäller graviditet)...

Varför FÅR man inte det? Jag har fått höra av alla att man ska ha det som känns bäst.
Är det farligt för bebis att ha tight resår? i så fall ska jag genast försöka hitta nya! :eek:

Ingen aning. Bm var lite stressad idag och jag med så jag lade inte fokus på det eftersom jag hade annat att diskutera .Tänkte skicka mail för det borde ju gälla allt tryck på magen då.

Ingen aning. Bm var lite stressad idag och jag med så jag lade inte fokus på det eftersom jag hade annat att diskutera .Tänkte skicka mail för det borde ju gälla allt tryck på magen då.

Jag känner lite så med, då bör ju det mesta vara fel?
Jag märker ganska tydligt när bebis klagar, har jag fel/tighta byxor på mig så sparkas det otroligt mycket. Men jag har inte hört att det skulle vara farligt, mest obehagligt för mig? Och självklart vill jag inte att det ska vara obehagligt för verken mig eller bebis :)

Jag känner lite så med, då bör ju det mesta vara fel?
Jag märker ganska tydligt när bebis klagar, har jag fel/tighta byxor på mig så sparkas det otroligt mycket. Men jag har inte hört att det skulle vara farligt, mest obehagligt för mig? Och självklart vill jag inte att det ska vara obehagligt för verken mig eller bebis :)
Nu har jag googlat runt lite och tror att jag har svaret. Dels kan det nog ha med risken för svullna ben att göra och dels såg jag något om att det kunde irritera en lättretad livmoder. Jag försöker också undvika det som är obehagligt, men allt trycker ju på magen när man sitter på huk (händer både på jobbet och i stallet).

Nu har jag googlat runt lite och tror att jag har svaret. Dels kan det nog ha med risken för svullna ben att göra och dels såg jag något om att det kunde irritera en lättretad livmoder. Jag försöker också undvika det som är obehagligt, men allt trycker ju på magen när man sitter på huk (händer både på jobbet och i stallet).

Ah, men då är jag med. Tackar och bockar för svaret. Men som du säger, allt trycker ju på magen. Har oxå en hel del huksittande på jobbet, och då tycker jag det klämmer vare sig jag har tighta kläder eller ej :p

Jag har haft ont i svanskotan i två månader nu @Evina :p Har fått höra att det är en variant utav foglossning. Stämmer säkert! I övrigt funkar min kropp super, jag kan jobba långpass obehindrat och har inga som helst känningar dagen efter. Helnöjd! Hoppas kunna jobba ett pass i veckan i oktober åtminstone.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar