Nytt försök med KUB på tisdag, håll tummarna för låg sannolikhet då! Mina nerver pallar inte riktigt med några fler dåliga besked just nu...
Har det lite kämpigt med sambon nu också, han är inte riktigt förstående för att jag har problem med att hålla humöret uppe. Han har frågat ett par gånger om jag verkligen vill det här, tydligen säger jag så negativa saker hela tiden. Själv tycker jag att det är ganska normalt att oroa sig! Dels är det ju hela grejen om barnet är friskt, och om det inte är det -hur kommer en ev abort att upplevas? Han slipper ju i alla fall det kroppsliga. Och sedan är det ju fortfarande lite oroligt kring ekonomin. Han fattar inte att jag oroar mig INNAN katastrofen har inträffat. Hallå? Jag har ju lite fantasi och det krävs verkligen inte mycket för att ALLT ska gå käpprätt åt helvete när man lever utan marginaler. Är man ensam så löser det sig, har man 3 själar till som är beroende av en så sitter man i en annan båt. Är detta något man kan ta upp med barnmorskan? Jag menar, han kan ju inte vara den första helt aningslösa blivande fadern, och jag kan inte vara den första blivande mamman som oroar sig för allt och inget? Jag tror det hade hjälpt honom (och ffa mig!) om han hade fått höra av någon annan att min oro nog är ganska normal ändå...
Nåja, igår fick han uppleva hur snabbt pengar går åt när man har djur. Har som sagt redan pröjsat 8500 kr för hundens op förra veckan när såret blev infekterat. På jourtid naturligtvis. Det kostar 1500-2000 kr bara att komma innanför djursjukhusets dörrar, och sedan kostar ju behandlingarna också. Dessutom direktreglerar de inte på helgen. Dvs jag behövde trolla fram ett antal tusenlappar på ett par timmar. Nu löste det sig för jag slapp betala på plats och jag får komma tillbaka på måndag och betala det sista när försäkringsbolaget tagit sitt. Men det kan man verkligen inte räkna med en annan gång! Nu är hunden snart utförsäkrad också, tror jag har 3-4 000 kr kvar att ta ut, sedan blir ALLT ur egen ficka.
Du kan absolut ta upp det med BM, om inte annat så får du hjälp att bli slussad vidare.