Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även fl komme rlite i efterhand. Vet inte hur FKs brytdatum funkar men första månaden får jag mindre än antal dgr sökta för den månaden.
Jag är på fl 11-31 aug men får typ hälften av det i aug och hälften i september.

Sambon och jag filurar på en inflyttningsfest i början på oktober men i samma veva funderar vi på om jag orkar det. Jag har självklart ingen aning om hur jag mår i Oktober, klarar jag av att ha mängder av folk runt mig i två dagar? För självklart handlar det om att de vänner som vill får sova kvar då vi har noll möjlighet till kollektivtrafik i huset.
Kräftskiva är i så fall vår plan.
Hur känner ni? Hade ni orkat något sådant dryga månader innan förlossning?

Jag hade skippat fest, men jag tror inte jag velat ha folk boende här som ogravid heller. Är alldeles för privat och sur :p

Nu kommer en bild på första kläderna. Idag fick jag tummen ur och gick med mamma och "tittade". Mamma är lika djurfixerad som jag så det var ett evigt "MEN ÅH KANINER! TITTA TITTA ÖÖÖROON!". Detta lade väl ribban för mönster också :D
2s6oev7.jpg

@Bluefish Blev lite inspirerad av din bild ovan och råkade klicka hem lite babykläder på en hemsida. Hittade på rea och i samma mönster som vi redan köpt, så nu blir det flera matchande plagg:D

Svårt att hitta fina grejer i neutrala färger dock, men är mycket förtjust i det mönster jag hittat.

Vad roligt att ni börjat handla. Jag längtar efter att få ta med dottern ut o låta henne välja, men vi väntar till efter RUL innan något köps in.

Jag är ju helt borta i huvudet och kan inte hålla reda på något alls nu, men jag tror det är vecka 24 nu. Mao hög tid för shopping!

Vart handlade du @Balahé? Vill också ha neutrala grejer. Eller blanda hejvilt. Rosa med kaniner var ju som oemotståndligt. Håller tummarna att könet inte krymper i den :nailbiting:

@Bluefish Köpte på Name Its webbutik. Vitt och grått med elefanter på, tycker de är jättesöta. Finns med möss på också.

Gillade den du hade köpt med katterna, den gråa.

Var på det riktiga ultraljudet idag! Magiskt att få se utvecklingen sen sist och kunna se och känna samtidigt hur den rörde sig. :love: Allt såg ut som det skulle, så himla skönt! Vi började kl 8.30 men den låg så långt ner och gömde sig så det gick inte att mäta allt man skulle mäta. Därför blev jag ivägskickad för att fylla på blåsan och sen började vi om kl 10. Då kunde vi se det sista! Fick med oss hela NIO bilder hem! En perfekt liten hand som gör tummen upp och två bilder på en perfekt liten fot underifrån. :love: Vi tog inte reda på kön. Min mamma är lite ledsen över det men vi vill ha en överraskning. :)

Det är idag v. 19+1, BF den 3e januari! :) Bara att hoppas att den inte tänker ha bråttom ut, hade varit skönt att ha det på andra sidan nyår. ;)

Så, då har jag börjat drömma om bebisar också. Drömde i natt att bebisen föddes för tidigt (typ nu i v 24) och att den hade ett stort ärr längs hela ena sidan av kroppen. Reagerade i drömmen på att man bara skickade hem oss efter några få timmar, utan att kolla att amningen fungerade eller att vi visste hur man bytte blöjor.

Tur att det där inte skulle hända i verkligheten (hoppas jag).

Jag drömde också om bebisar för första gången inatt! En mycket förvirrad dröm... Ena stunden var jag hemma med hästar på rymmen och var så besviken över att jag fått en flicka och inte en pojke :o samtidigt som jag var förbannad på grannen och i nästa flög vi runt i nån öken på motorcyklar med en pytteliten unge inne under nån filt.

Man kan ju alltid hoppas att inte det heller kommer hända. :angel:

Jag har i två dagar känt som stickningar i händerna. Lite som att händerna somnat och är på väg att vakna, så kanske ni är med på vad jag menar?
Är livrädd för att det kommer bli problem med karpaltunnel eller något sådant :o
Obehagskänslan försvinner runt 3-4 på eftermiddagen, men är tillbaka igen på morgonen.

Jag drar mig lite för att ringa vc om det. vad hade ni gjort?

Uppdaterar med datum! :)

December

1/12 - Eina, 1:a barnet, 29, Borås
5/12 - Bluefish, 1:a barnet, Pojke, 22 år, Sundsvall
5/12 - Balahé, 1:a barnet, Skåne
11/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige, Flicka
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari
3/1 - Maja_Kandi, 1:a barnet, 25 år, Östersund
4/1 - Riru, 1:a barnet
18/1 - Festina_Lente, 3:e barnet
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
27/1-_Maria_, 1:a barnet, 28

Februari
5/2 - AnnaKarin
6/2 - Evina, 1:a barnet, 28 år
7/2 - vesp, första barnet
10/2 - Mois, 2: barnet
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
28/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome

@YaHilweh Du ska göra precis det , ring VC. Du kan behöva stödskenor till natten för dina händer. Klämda nerver är inte bra och skall inte ignoreras. Det kan i värsta fall ge bestående problem.

@YaHilweh Du ska göra precis det , ring VC. Du kan behöva stödskenor till natten för dina händer. Klämda nerver är inte bra och skall inte ignoreras. Det kan i värsta fall ge bestående problem.

Jag blir nog tvungen har just nu alldeles förmycket problem. Har vart lugnt fram till nu. Just nu är det händerna samt så känns det som att mina ben inte riktigt får plats under huden. Stenhårda och vätskefyllda. Råkat packa ned mina stödstrumpor i någon av flyttkartongerna. Så får ler i morgon.

Men du @YaHilweh, med de problemen tycker jag att du ska ringa din mvc. Du behöver ju kolla ditt blodtryck mm om du är så svullen. Tycker jag iaf.

Jag pratade med min Bm igår, bla då jag behöver nytt recept för insulin d jag gjorde ett sista uttag i dagarna och klarar mig ca 2v på det jag idag har. Fick svaret "när är det du flyttar", för då kan ju dom ge dig nya recept"
Jag har inte fått någon tid, då de ännu inte skickat remissen som skulle skickas för 2v sedan.

Tog upp ang händerna och fick även där svaret att jaha? Samma när jag nämnde om ryggont sist jag besökte henne för 2v sedan.

Finns en anledning till att jag inte vill vara kvar där. Har bara fått dåligt bemötande.

Jag pratade med min Bm igår, bla då jag behöver nytt recept för insulin d jag gjorde ett sista uttag i dagarna och klarar mig ca 2v på det jag idag har. Fick svaret "när är det du flyttar", för då kan ju dom ge dig nya recept"
Jag har inte fått någon tid, då de ännu inte skickat remissen som skulle skickas för 2v sedan.

Tog upp ang händerna och fick även där svaret att jaha? Samma när jag nämnde om ryggont sist jag besökte henne för 2v sedan.

Finns en anledning till att jag inte vill vara kvar där. Har bara fått dåligt bemötande.

Vad trist med så dåligt bemötande. Finns det ingen annan BM på enheten du kan byta till eller måste du helt enkelt stå ut tills ni flyttar?

Jag går nu hos samma BM som med sonen och jag trivdes så bra med henne att jag funderar skarpt på att gå kvar i Lindome även efter att vi flyttat till Kungsbacka. Blir en liten omväg på väg till jobbet, men det borde det bli även om jag skulle gå i Kba,

Ni som också börjat få lite mage (går inte att dölja den här graviditeten längre, haha :p ) - har ni funderat på att börja smörja in magen med någon sån där mag-olja? Egentligen är de väl till för att man ska hoppas på att få mindre bristningar, men det ska ju vara hormonellt egentligen så jag tror inte att det hjälper för just det, men jag tänker mig att det kan bli en mysig stund på dagen (kvällen) när jag får chansen att småprata lite med magen och "umgås" med den. Men jag vet inte riktigt när jag ska köpa olja (och vilken sort)? Hur har ni andra gjort och tänkt? Är det någon mer som är sugen på att shoppa mag-olja? :)

Är det någon mer än jag som är förvirrad över fiskolja och dosering? Jag har hittills köpt Apotekets Omega-3 fiskolja, och äter 3 kapslar om dagen. De är dock på väg att ta slut, och när jag googlade runt hittade jag Pharbio Omega 3 Forte, som skulle vara högkoncentrerat och där doseringen var 1 tablett per dag för gravida. Tänkte genast "bingo!" eftersom jag egentligen inte gillar att svälja tabletter, men när jag googlade ännu mer såg jag att Apoteket också hade en högkoncentrerad variant, där doseringen var 1-2 tabletter för gravida. :confused::confused: Det är ju rätt stor skillnad på 1 eller 2 tabletter, och ingen av dem hade en särskilt detaljerad innehållsförteckning på nätet, så jag har svårt att jämföra själva innehållet för att se om de är likvärdiga...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar