Vad spännande med 3D-ultraljud! Fick du betala extra för det? Hur mycket isåfall?
Jag hade inte en aning om att ja skulle få ett i 3D, så det blev en glad överraskning. Baktalade inte en krona, fick 4 olika bilder, två i 3D och två vanliga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad spännande med 3D-ultraljud! Fick du betala extra för det? Hur mycket isåfall?
Var gjorde du det ultraljudet?Jag hade inte en aning om att ja skulle få ett i 3D, så det blev en glad överraskning. Baktalade inte en krona, fick 4 olika bilder, två i 3D och två vanliga.
Var gjorde du det ultraljudet?
Vi fick betala för en vanlig bild på ultraljudet med sonen, den här gången är det inte dags för RUL än på ett par månader
Inget ont som inte har nåt gott med sigNästa RUL är i vecka 28 och efter det var 3:e vecka.
Har diabetes, därför jag får så många.
Haha, lite så. haft två UL till, men de räknar jag inte. Det ena ett snabbt när jag gjorde cellprov för att de var tvungna att de att det faktiskt fanns något där. Samma när jag låg på akuten för någon vecka sedan, men de två är inte riktigt samma sak, då jag inte fick se så mycketInget ont som inte har nåt gott med sig
Hur ligger det egentligen till med coca cola? Jag vet att man helst ska undvika både kaffe och coca cola på grund av koffeinet, men till och från blir jag sugen på coca cola.
Kan man dricka ett glas då och då? (Jag dricker inte läsk ofta, men när jag gör det så är det just coca cola med is och skivad citron som lockar). Kan man se någonstans hur mycket som är lämpligt att dricka, eller är det helt no-no?
Hur ligger det egentligen till med coca cola? Jag vet att man helst ska undvika både kaffe och coca cola på grund av koffeinet, men till och från blir jag sugen på coca cola.
Kan man dricka ett glas då och då? (Jag dricker inte läsk ofta, men när jag gör det så är det just coca cola med is och skivad citron som lockar). Kan man se någonstans hur mycket som är lämpligt att dricka, eller är det helt no-no?
Haha den kanske ska in där, men den var hanterbar för en som vänder bort blicken vid blodprov @Riru
Jag håller på funderar på vad man behöver ha innan förlossningen till barnet. Lite kläder, blöjor, vagn och ev skötbord har jag kommit fram till. Fast jag vet inte om skötbord är helt befogat, men det kanske är bra med kanter om man har ett normalhögt bord att använda för blöjbyte? Någon mer som kollar på tygblöjor förresten?
Nej det kan jag säga att det inte var det gjorde inte ont alls mer än som en vanlig spruta när lokalbedövningen sattes vilket inte kändes alls för mig stack de i en värk som gjorde så jäkla ont att allt annat var typ skönt ;-)
Har en ny fundering, som jag nästan skäms lite för. Men - är det någon mer som oroar sig för att bli just FÖRÄLDER? Ingen behöver oroa sig över att vårt barn ska bli vanvårdat eller oälskat, så det kan ni ta det lugnt med på en gång, men jag är lite fundersam hur man egentligen klarar av omställningen från att vara fri, obunden och självständig, till att bli förälder. Jag är dessutom inte speciellt barnkär, tycker rent generellt inte särskilt mycket om barn som jag inte känner. Barn som jag känner däremot, där är det en helt annan sak. Men jag är den sista att titta på främmande barn och tycka att de är söta, gulliga eller underhållande.
De här tankarna har nog utlösts lite av att grannarna har sina barnbarn på besök, och det är fan aldrig tyst. Inte en enda sekund. Grannarna låter som att de håller på och kreverar, och jag känner mig nästan bekymrad över hur det är tänkt att man ska kunna fungera som människa med barn som LÅTER och skriker och rusar runt och FÖRSTÖR saker hela tiden. Det är som en liten förstörelsemaskin som kliver upp tidigt på morgonen och sedan vrålar oavbrutet tills kvällskvisten.
Hur behåller man förståndet? Är man så fullproppad med hormoner att man bara känner istället för ? Jag gillar verkligen lugn och ro, att få sitta i tystnad och andas. Inser mer och mer att det där med lugn och ro bara är att glömma, i ungefär 18 år framöver. Jag ångrar mig inte, det är inte det, och jag älskar redan den där lilla sparven i magen, men jag är lite bekymrad över hur man faktiskt KLARAR AV DET. Yoga? Mindfulness? Piller? Hormonpåslag?
Någon mer förstagångsförälder som också tänkt samma sak?
Har en ny fundering, som jag nästan skäms lite för. Men - är det någon mer som oroar sig för att bli just FÖRÄLDER? Ingen behöver oroa sig över att vårt barn ska bli vanvårdat eller oälskat, så det kan ni ta det lugnt med på en gång, men jag är lite fundersam hur man egentligen klarar av omställningen från att vara fri, obunden och självständig, till att bli förälder. Jag är dessutom inte speciellt barnkär, tycker rent generellt inte särskilt mycket om barn som jag inte känner. Barn som jag känner däremot, där är det en helt annan sak. Men jag är den sista att titta på främmande barn och tycka att de är söta, gulliga eller underhållande.
De här tankarna har nog utlösts lite av att grannarna har sina barnbarn på besök, och det är fan aldrig tyst. Inte en enda sekund. Grannarna låter som att de håller på och kreverar, och jag känner mig nästan bekymrad över hur det är tänkt att man ska kunna fungera som människa med barn som LÅTER och skriker och rusar runt och FÖRSTÖR saker hela tiden. Det är som en liten förstörelsemaskin som kliver upp tidigt på morgonen och sedan vrålar oavbrutet tills kvällskvisten.
Hur behåller man förståndet? Är man så fullproppad med hormoner att man bara känner istället för ? Jag gillar verkligen lugn och ro, att få sitta i tystnad och andas. Inser mer och mer att det där med lugn och ro bara är att glömma, i ungefär 18 år framöver. Jag ångrar mig inte, det är inte det, och jag älskar redan den där lilla sparven i magen, men jag är lite bekymrad över hur man faktiskt KLARAR AV DET. Yoga? Mindfulness? Piller? Hormonpåslag?
Min sambo känner så även inför barn nummer 2 vårt första är bara 2.5 år knappt och bebis väntas i stort sett när som helst så det lär väl ställa vissa krav.Har en ny fundering, som jag nästan skäms lite för. Men - är det någon mer som oroar sig för att bli just FÖRÄLDER? Ingen behöver oroa sig över att vårt barn ska bli vanvårdat eller oälskat, så det kan ni ta det lugnt med på en gång, men jag är lite fundersam hur man egentligen klarar av omställningen från att vara fri, obunden och självständig, till att bli förälder. Jag är dessutom inte speciellt barnkär, tycker rent generellt inte särskilt mycket om barn som jag inte känner. Barn som jag känner däremot, där är det en helt annan sak. Men jag är den sista att titta på främmande barn och tycka att de är söta, gulliga eller underhållande.
Kommer in från vår -16 -tråden.Har en ny fundering, som jag nästan skäms lite för. Men - är det någon mer som oroar sig för att bli just FÖRÄLDER?