Jag bor för långt bort men bilder är ju alltid kul!I dag ska jag till gekås!
Ska jag ta lite bilder på babyavdelningen?
Mvh Miks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bor för långt bort men bilder är ju alltid kul!I dag ska jag till gekås!
Ska jag ta lite bilder på babyavdelningen?
Spännande! Det är verkligen nära nu Fast hoppas verkligen ni hinner flytta hem innan han anländerIdag hämtade vi vår vagn så nu börjar det kännas riktigt på riktigt bara 15 dagar till bf så nu kan han komma när som helst, men han får gärna vänta nån vecka så vi får flyttat hem och hämtat hem katterna från svärföräldrarna
Kände även en helt annan "smärta" i typ underlivet idag när vi var ute och hämtade barnvagnen, men har inte känt
något mer under kvällen
Åh pumpen blev jag lite avundsjuk på! Den har jag missat, jag lånade av svägerskan förra gången men den är såld nu.Det var så mycket folk att jag var för irriterad för att ta upp mobilen och plåta. Herregud! Och då är jag ändå rutinerad gekåsbesökare...
Vi köpte ett gulligt bäddset och (ekologiskt!) täcke till spjälsängen (misstänker dock att bebisar inte sover med täcke i början?), en skötbädd (150 kr) och en elektrisk bröstpump från Philip Avent (800 kr). Sen var vi så folkilskna att vi bara ville ut därifrån...
I kväll när vi kommer beställer vi barnvagnen, jollyroom har 15% på barnvagnar fram till midnatt.
Hörni, nu när jag behöver jag sätta mig in mer i själva förlossningsskedet, tror ni att det är bra eller dåligt att kolla på förlossningsserier då? Jag har inte kollat vilka som finns tillgängliga, men vet att det fanns någon som hette "En unge i minuten" och att det kanske finns någon webbtv/youtubekanal eller liknande som följer några par genom hela graviditeten och förlossningen.
Om ni tror att det är bra, har ni några tips på program då?
Jag har kollat på engelska och usa versionen av en unge i minuten, engelska visar mer hur det är medans usa är skit. För mej är det för att ha koll på vad som kan hända under förlossningen, vissa avsnitt har varit hemska så skulle inte rekomendera dom riktigt änkanske. Jag är en sån som vill veta allt, bra och dåligt just för att kunna ha nån form av kontroll tror jag.
Ska jag vara ärlig så har jag inte kommit så långt så jag tänkt så mycket på själva förlossningen men just dessa serier gör att jag börjat tänka lite iaf på hur jag vill och inte vill ha det.
Hörni, nu när jag behöver jag sätta mig in mer i själva förlossningsskedet, tror ni att det är bra eller dåligt att kolla på förlossningsserier då? Jag har inte kollat vilka som finns tillgängliga, men vet att det fanns någon som hette "En unge i minuten" och att det kanske finns någon webbtv/youtubekanal eller liknande som följer några par genom hela graviditeten och förlossningen.
Om ni tror att det är bra, har ni några tips på program då?
@Blueberry
Min BM rekommenderade oss på föräldragruppen att inte kolla på de utländska serierna, just för att det inte går lika till i Svergie som i utlandet. Tex igångsättning, vad som anses vara "akut" vid förlossning, ctg kurvor och barnets tillstånd.
Jag kollade på Livet på BB, men som Energi skriver, det som visas är intensivt och rätt dramatiskt. Jag blev lite skrämd av att det var så intensivt.
Fråga din BM om hon har någon film att låna dig? Förlossningsfilmer är ju mer gjorda för ett utbildningssyfte.
Idag har jag upptäckt en ny kärlek i livet: mammajeans!
Har haft för liten kula för att kunna ha tidigare (hasade bara ner) och har haft jeggings/tights/mjukisar under kulan, men nu var det dags.
Hittade två par på H&M, och det känns fantastiskt att få känna sig lite mer "klädd" fast det är superbekvämt.
Vi har också fått lite begagnade bebiskläder och en badbalja av några bekanta, det känns skönt att "samlandet" är igång nu.
Skötbord, hur gör ni andra med det? Har ni plats i badrummet för ett stort stående, har ni ihopfällbara eller gör ni som min sambo föreslog: stå på knä bredvid sängen (jag blåvägrar, det låter extremt oergonomiskt)?
Har haft för liten kula för att kunna ha tidigare (hasade bara ner) och har haft jeggings/tights/mjukisar under kulan, men nu var det dags.
Hittade två par på H&M, och det känns fantastiskt att få känna sig lite mer "klädd" fast det är superbekvämt.
Vi har också fått lite begagnade bebiskläder och en badbalja av några bekanta, det känns skönt att "samlandet" är igång nu.
Skötbord, hur gör ni andra med det? Har ni plats i badrummet för ett stort stående, har ni ihopfällbara eller gör ni som min sambo föreslog: stå på knä bredvid sängen (jag blåvägrar, det låter extremt oergonomiskt)?
Vi kommer inte ha skötbord, dels så har vi inte plats sen känns det onödigt. Vi kommer köra med en låda med blöjor, tvätt, ombyte, handukar mm på vardera våningIdag har jag upptäckt en ny kärlek i livet: mammajeans!