Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har en svart skip hop sen tidigare utan lock men det har gått bra ändå så vi köper nog ingen ny. Har inte haft problem med att det snöar/regnar in eftersom man då oftast har regnskydd på vagnen. Däremot om den är fullproppad finns det viss risk att det svämmar över och ramlar ut saker

Har ni tagit tillfälle att hämta ut gratis babyboxar? :)
Jag har hämtat på både Apoteket och Lloyds Apotek. Har även beställt en gratis från BabyBox.
Bara att fylla i lite uppgifter på internet och sedan läsa upp en kod i kassan. :)

Jag har hämtat på både Apoteket och Lloyds Apotek. Har även beställt en gratis från BabyBox.
Bara att fylla i lite uppgifter på internet och sedan läsa upp en kod i kassan. :)

Vad innehöll de? :)
Var tänkt att ta ut några när jag gick med dottern men var för lat.

@FengurLaugar
Små tuber med salvor, kompresser, rabatter, någon bebis mössa, nappar och lite smått och gott. Känns lite snålt att de skickar med så små tuber men samtidigt så får man ju chansen att testa sig fram vilka/vilket man gillar bäst.
Har även gått med i Libero klubben som har skickat ganska så generösa rabatter. :)

@skiesabove
Har tackat nej till reklam och mail, så har inte fått ett endaste reklam mail. :)

@Blueberry jag är inte glad i nålar alls, när jag skulle till thailand så belönade jag mej med ett par skor efter varje hepatit spruta :D
Bokade tid för kikhosta idag så ska ta det om 2v och gruvar mej redan

@Sofie.S hittills har jag hämtat ut 5st :D här får man 3 olika paket under olika delar av graviditeten, iaf 2 olika företag som har. Har fått en hel del prover på salvor, lotions, blöjor, wipes, kläder och en del till mej också och rabatter på olika mataffärer bl.a på hemkrning av varor. Fick hem en kupong förra veckan på ett till paket sen får vi ett när liten kommit.
Har inte kollat upp allt som finns att få men känner mej nöjd med det vi har.

@FengurLaugar
Små tuber med salvor, kompresser, rabatter, någon bebis mössa, nappar och lite smått och gott. Känns lite snålt att de skickar med så små tuber men samtidigt så får man ju chansen att testa sig fram vilka/vilket man gillar bäst.
Har även gått med i Libero klubben som har skickat ganska så generösa rabatter. :)

@skiesabove
Har tackat nej till reklam och mail, så har inte fått ett endaste reklam mail. :)

Du har ju redan fått reklam från Libero-klubben i form av rabatterna?

Nå men vi är alla olika :). Jag avskyr all reklam och blir speciellt irriterad på adresserad reklam.

@skiesabove
Fick rabatterna för att jag valde att gå med i Libero klubben. :)

Kl
Har idag handlat lite praktiska saker till bebisen kommer, blöjor, salvor och liknande. Vilken uppsjö av olika sorter det finns!
Blev mest saker från märket Libero, tycker att det är lite roligt att man kan fylla i koder för allt och samla poäng. Ännu en "meningsfull" sak att göra när man är sjukskriven. ;)

Jag och sambon började diskutera huruvida Libero uttalas. Uttalas det med E:et? LibEro eller Libro?
Min häst heter och stavas Libro så jag hävdade att man tar med E:et! Men blev osäker..? :D

Åh, jag måste också hämta ut gratisboxar! :D Pm:ar dig om dem!

Du tänker så!
Ja men så länge den går att stänga med dragkedja är ju funktionen det samma. Jag har några vänner som köpte öppna väskor som varken hade lock eller dragkedja och det var snökaos och sönderregnat i deras väskor.

Nu när jag tänker på det förstår jag vilken typ av väska du menar. Vår väska hade inte ett sånt långt locka så det var aldrig ivägen.

Ett kortare lock kan jag tänka mig är mycket mer praktiskt än den klassiska skolväskans långa lock som räcker ner hela vägen till botten på väskan! :)
Såhär ser väskan ut som vi beställt:

oioi-skotvaska-hobo-black-diamond-quilt.jpg

Den ser typ ut som en vanlig väska. ;) Vet flera som har den och är jättenöjd!

Idag lyckades jag på Postens sida se att ett paket vi väntat på fanns och hämta ut, tänkte ta cykeln men ångrade mig och tog bilen (det är typ 800 meter till Posten men orken är sådär) vilket var riktigt bra gjort visade det sig!
Paketet jag trodde jag skulle hämta var bara med skötväskan och spjälskyddet, meeen så var inte fallet, det var tre paket, varav två av dem innehållandes vagnen! :love:

10808561_1502360910042480_277441290_n.jpg

Joolz Day Studio noir! :D

Nu har tråden sovit i ett par dagar. Tyvärr väcker jag den lite bryskt.

Imorse ringde vi förlossningen på grund av minskade fosterrörelser. Jag hade då känt bebisen betydligt mindre än tidigare sedan fredag kväll/natt. Under lördagen kände jag nästan ingenting. Bebisen som brukar ha hicka upp till 5 ggr per dag hade plötsligt inte någon hicka. På förmiddagen idag försökte jag provocera igång henne i ett par timmar med väldigt slöa reaktioner som svar. Inte alls som tidigare. Vid samtalet till förlossningen var det inget snack "är du orolig så kom in så kollar vi". Väldigt skönt bemötande.

Vi fick sitta med ctg i en timme samt att jag fick registrera varje gång jag kände något. Hjärtljuden såg jättebra ut. Pendlade mellan 130-190 vilket var precis som det skulle. Bebisen visade tydliga toppar i hjärtljuden på samma ställen jag tryckte på knappen för rörelse. Läkaren analyserade hela kurvan och var mycket nöjd. Hon kände inte att vi efter den kurvan behövde göra ett ultraljud vilket kändes lugnande. Hon kände på bebisen och märkte då att hon vänt på sig. Från att legat med huvudet neråt i startposition i ca 5 veckor ligger hon nu med huvudet upp och ryggen på höger sida. Troligtvis är det därför som rörelserna har ändrat sig och jag tycker det känts annorlunda.

Väldigt nöjd med bemötandet från personalen. De sa att vissa är mer oroliga och då får man gärna komma in och kolla. Det är det de är till för. Nu på eftermiddagen har bebisen haft hicka som jag känt men rörelserna är fortfarande annorlunda. Känns iallafall tryggt att veta att hon mår toppen där inne även om mamman (aka jag) är en orolig jäkel :meh:

Mvh Miks

Lillan fick paket från blivande mormor och gammelmomor i veckan, massa fina kläder och stickade kläder o filt så fint. Jag och sambon fick lite apelsinkrokant också *mums*

Idag gick jag igenom vad vi har och konstaterade att lillan har väldigt mycket kläder för första 3 månaderna, hoppas vi hinner använda allt. Känns som vi är näst intill klara med alla inköp, bara de mindre sakerna som apotek och grejor till mej kvar vilket känns bra då jag tyvärr insett att jag inte kan göra mycket nu. Var på shoppi gcenter igår och jag fick vila var 5e minut och fick rejält ont i magen ett par ggr. Väl hemma var all energi slut, tog det så lugnt och ändå blir det så, blir så frustrerad att inte kunna eller orka. Blir tvungen att ställa in tjejkvällen på manchesters julmarknad vilket känns riktigt jobbigt. Får sattsa på att titta på när magen växer och se på filmer och serier i soffan.

Idag kände jag hur hon hickade för första gången :love: tänk va lite som kan få en att smälta

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 706
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII