Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man får inte länka till bloggar va? En bekant hade nämligen skrivit ett inlägg om skötväskor häromdagen. Annars kan ni ju PM:à så får ni adressen.

Härligt Miks, att det såg bra ut och att bemötandet var bra! Jag fick åka in två extra gånger förra graviditeten pga en krock med bilen och senare minskade rörelser och måste säga att jag också fick ett väldigt bra bemötande! Aldrig något snack om att man inte skulle få komma in och kolla när man var orolig.

Jag har känt mig galet yr senaste veckan, så fort jag står upp i mer än 30 sekunder börjar det snurra i huvudet och känns som mjölksyra i hela kroppen. I lördags ramlade jag ihop vilket va superläskigt för jag bar på min dotter och tappade henne på stenplattorna vid syrrans hus. Tack o lov hade hon både en tjock mössa på sig och luvan uppfälld så det blev lite dämpning för huvudet, men det var några riktigt otäcka sekunder innan jag fattade att hon mådde bra och inte hade fått hjärnskakning eller något annat hemskt :cry: Jag gjorde illa knäna och fötterna men slog tack o lov inte i magen. Men ska nog ringa barnmorskan idag och fråga lite om yrseln och om jag behöver göra nån extra koll eller så.

Kort upptadering!
Vår lilla knodd, TyraLee föddes igår kväll 19:20. I v 36+0 ville hon ut! 4930 gr och 48,5 cm lång.
Vi mår som vi ska, trött men glada!
Helt förälskade är vi :love:
Jisses vad hon hade bråttom! Stort grattis till er! Hoppas ni får vila er ordentligt! Krama på varandra!

Mvh Miks

Men ojoj, @Sofie.S – vilken grej!
Hoppas att allt har gått bra och att alla mår bra :)

Själv är jag mest omringad av personer som går långt över BF, så det var en uppfriskande erfarenhet att ta del av, måsta jag säga :D

Här kommer listan igen, det var längesen den var uppe nu.

December
8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)

Januari
2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
2/1 - Proxygirl, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke
25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet
29/1 - Appleflower, andra barnet

Februari
6/2 - westernsuzie, 30 år, andra barnet (2013)
8/2 - skiesabove, 27 år, första barnet
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet en tjej
19/2 - Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Thalia, 33 år, andra barnet

Tack för alla gratulationer!
2930 gr ska det stå givetvis!

Vi var på kontroll hos BM dagen innan, som trodde att jag skulle gå över tiden.. ;)
Mitt sf mått sköt i höjden och BM trodde att jag hade fått graviddiabetes, men var ju inte så konstigt, då hon hade gjort sig redo. ;)

@Blueberry
Du kan få läsa om vår "resa" fram till att vi satte oss i bilen, helt odramatiskt! Det var också min större rädsla. :)

Tack för alla gratulationer!
2930 gr ska det stå givetvis!

Vi var på kontroll hos BM dagen innan, som trodde att jag skulle gå över tiden.. ;)
Mitt sf mått sköt i höjden och BM trodde att jag hade fått graviddiabetes, men var ju inte så konstigt, då hon hade gjort sig redo. ;)

@Blueberry
Du kan få läsa om vår "resa" fram till att vi satte oss i bilen, helt odramatiskt! Det var också min större rädsla. :)

Ja gärna!
Vad snällt av dig att kunna klämma in en tanke på mig :love:

@Sofie.S Stort stort grattis till er!

Här räknar vi ner dagarna nu, bara 21 kvar till bf nu. Känner mig ganska klar med graviditet just nu, orkar inte mycket alls längre, får inte sova på nätterna pga av bebis som sparkar, sambo som snarkar och grannar som stör...så jag somnar oftast om vi åtta när sambon åkt till jobbet och kan då oftast sova ett par timmar.. Fast dessa "rutiner" men lite sömn åt gången lär väl hålla i sig ett par år kan jag tänka mig så det är väl bara att vänja sig..:angel:

Nu börjar även vårt badrum se ganska klart ut, hoppas det blir klart i tid!
Vi var uppe i helgen och bäddade Vår säng :love:, packade upp litens kläder i hans byrålåda :love:, så nu har vi ett rum som vi kan bo i, resten ser ut som ett bombnedslag...:down:

Kort upptadering!
Vår lilla knodd, TyraLee föddes igår kväll 19:20. I v 36+0 ville hon ut! 4930 gr och 48,5 cm lång.
Vi mår som vi ska, trött men glada!
Helt förälskade är vi :love:

Åhh vad härligt, stort grattis! Ser fram emot att läsa förlossningsberättelsen sen. Skönt när dom kommer lite tidigare.

Saker jag har gjort i dag:

- Vettiga grejer som duschat, jobbat, ätit lunch, varit trevlig, fixat middag, gått med hundar och så vidare.
- Gråtit HYSTERISKT över inslaget om hundtransporter i Kina (P3 Nyheter)
- Beställt tapeter till människovalpens rum (Yeey!)
- Legat i soffan och ätit så många mozartkulor att jag behöver köpa en ny förpackning i morgon :o
- Legat i soffan och suckat tungt varje gång jag varit tvungen att röra mig pga sjukt jobbigt.
- Spelat julsånger för magen och fått sjukt bra respons i form av disco.

Är det okej att gå och lägga sig snart eller?

Ha ha jag tycker du verkar ha haft en givande dag @Blueberry ! Minus gråtsessionen då!

Ja du är tillåten att gå och lägga dig :up:

Själv har jag sovit en sväng på förmiddagen och sedan haft ypperligt trevligt lunchsällskap! På kvällen byggde jag och 5 åringen lego, jag letar bitar och han bygger. Bra arbetsfördelning enligt honom!

Mvh Miks

Saker jag har gjort i dag:

- Vettiga grejer som duschat, jobbat, ätit lunch, varit trevlig, fixat middag, gått med hundar och så vidare.
- Gråtit HYSTERISKT över inslaget om hundtransporter i Kina (P3 Nyheter)
- Beställt tapeter till människovalpens rum (Yeey!)
- Legat i soffan och ätit så många mozartkulor att jag behöver köpa en ny förpackning i morgon :o
- Legat i soffan och suckat tungt varje gång jag varit tvungen att röra mig pga sjukt jobbigt.
- Spelat julsånger för magen och fått sjukt bra respons i form av disco.

Är det okej att gå och lägga sig snart eller?

Låter som en ok dag förutom gråtandet.
Jag har faktiskt inte gråtit idag men va nära på ett par ggr, jäkla hormoner
Måste testa spela julmusik för lillan, brukar ha musikstund på morgonen då vi vaknat eller det är mer då hon väckt mej. Brukar ligga och njuta av att känna hur hon kör kickboxning där inne :love:

På tal om att gå och lägga sig... Hur sover ni?

Enligt *internet* är ju vissa sovställningar bättre än andra.

Själv somnar jag på sidan (har stödkudde mellan knäna som även ger stöd till magen) men vaknar liksom alltid på rygg. Det är jättejobbigt att ligga på rygg, så jag förstår inte varför...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 667
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar