Jag börjar ana att den lilla i magen håller på att fixera sig. Magen har sjunkit en hel del och det har blivit ett helt annat tryck neråt. Kommer inte ihåg att det kändes så ngn gång vid förra graviditeten. Någon annan som känner liknande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis samma känner jag, den känns så himla mkt tyngre nu. Jag lyfter upp den ibland bara för att känna hur lätt det känns helt plötsligtMin mage har sjunkit något otroligt, har en tryckande känsla neråt. Nästan så att jag får känslan av att vilja lyfta magen när jag går, även om den är spänd och hård.
BM har haft svårt att känna exakt hur den lilla ligger, så om hon inte kan avgöra det på torsdag så blir det UL, för att se så att fixeringen är klar.
- BVC! Jag avskydde att behöva klä av liten kall ny bebis för vägning varje vecka. Han blev ledsen jämt (konstigt???) kan man vägra det?
Jag hade 108 i v24+0 (och säkert lägre nu eftersom jag slarvar massor med tabletterna) och jag märker inte alls av mina låga nivåer. Jag mår som jag brukar, inte tröttare eller så. Är inte särskilt trött öht just nu
Bebisen sprattlar och lever rövare i magen. Hon har flyttat sig från höger till vänster sida i magen. Huvudet neråt fortfarande. Hon är ganska bra på tider faktiskt och har en behaglig dygnsrytm. Sover oftast hela nätterna. Vaknar vid 7-8. Har en sprattelperiod på en halvtimme-timme och sover sen till 11:30. På eftermiddagen händer det mer hemma och då är hon vaken lite mer sporadiskt. Somnar en stund efter att vi gått och lagt oss vid 22 ungefär. Håller hon dessa tider på utsidan är jag MER än nöjd Hur är era bebisars dygnsrytm? Kan ni klocka dem redan?
Mvh Miks
BVC är frivilligt
Vi fick iofs en "tvångs-vägning" på BVC som krav för att få komma hem. Minste sonen gick inte upp så mycket, men vi blev hemskickade eftersom han ändå vägde drygt 4.7 kg (drygt 5.3 kg vid födseln). Vi fick åka hem på tisdagen och vägning på BVC på torsdagen som krav, om han ännu inte gått upp så skulle vi bli inlagda igen.
Så då borde man kunna väga med kläder på! Det är naket jag inte gillar, kalla händer, kallt underlägg osv
Jag har normalt ganska högt Hb och bm ansåg även det vara en orsak att jag är väldigt trött då jag är van att ligga i överkant. Då jag hade fött mitt andra barn så hade jag 153 i Hb då vi blev utskrivna från bb, med övriga så runt 125.. Är riktigt avis på att du mår så bra, men är glad för din skull
Vi köpte en Bugaboo all black. Den ligger i en kartong under sängen fortfarande. Babyskydd med bas har vi köpt två stycken, maxi cosi cabriofix.I söndags köpte vi spjälsäng och idag beställde en vän till mig vår barnvagn, babyskydd och lite sånt så vi fick det till ett bra pris hos en affär. Det är trevligt eftersom det blev femsiffrigt...
Vad ska ni ha för vagn?
Vi köpte en Bugaboo all black. Den ligger i en kartong under sängen fortfarande. Babyskydd med bas har vi köpt två stycken, maxi cosi cabriofix.
Det som vi har kvar som jag inte vet hur vi ska göra med är skötväska. Denna gång vill jag ha en fin. Förra gången hade jag en praktisk. Any suggestions någon?
Vi köpte en komplett Brio Sing, fastade för den pga lätt att fälla ihop, smidig storlek, svängbara och punkteringsfria hjul och för himla snygg vagn! Letar efter ett babyskydd också, de går att klicka dit utan adapter.
Köpte en stallvagn också, gammal Brio modell med fasta hjul. Köpte otroligt billigt men helt komplett med paraply, regnskydd och myggnät.
@Sorbe vi köpte Vagn genom en vän en bugaboo gecko, gammal modell men i nyskick.
Hur gick glukosbelastningen för dej? Jag gjorde min förra veckan och har inte hört nått så då var det inget.
Vi har köpt en Teutonia Spirit S3, krav var att den skulle vara trehjulig och med vändbar sits. Vi köpte också begagnad men i otroligt bra skick med tillhörande babyskydd som kan klickas fast i vagnen. Till babyskyddet fick vi med en klickbas till bilen, praktiskt.
Avseende bilbarnstol så går babyskydden att antingen spänna fast med bilens bälte eller så har man en bas som sitter fast antingen med bälte eller Isofix. Basen sitter kvar i bilen hela tiden och man kan då klicka i och ur babyskyddet.Maxi Cosi Cabriofix beställde vi också idag, den passar vår vagn med några adapters.
Jag ska ha en skötväska från OiOi som är quiltad och passar vår vagn som har quiltade detaljer.
Den påminner lite om vår. Vi ska ha en Joolz Day Studio, den är tydligen en av de minsta vagnarna i ihopfällt läge. Vi fastnade för vår efter rekommendationer eftersom den är högre än många andra vagnar, sen är vi snäppet längre än medel även om vi inte är jättelånga.
Kul att kunna köpa en av en vän, kan tänka mig att priset blir väldigt annorlunda mot att köpa den ny som vi gjort.
Glukosbelastningen gick jättebra, jag satt där i två timmar och väntade och hade inga höjda värden eller något och fick reda på det direkt när jag träffade BM två timmar efter. Skönt att det inte var något för dig heller!
Vi har också blivit rekommenderade ett babyskydd som hör till vagnen, verkar väldigt smart! Klickbas får du gärna förklara lite mer, för hur har man annars babyskyddet i bilen? Noll koll!
Vi har två BMW med två dörrar på båda, ena är en cab och mannens pärla så även om många frågar om vi inte ska byta ut den till en "familjebil" så kommer det inte hända. Min bil är en halvkombi som har gigantiskt bagageutrymme mot vad man kan tro så där får en vagn och massa mer plats utan problem. Däremot funderar jag över det där med framsätena... Måste passagerarstolen låsas fast om man vill ha en barnstol bakom den? Det är ju en sån man fäller fram för att kunna ta sig in i baksätet...
Vet att jag har skrivit om detta tidigare men det var ju typ ett halvår sen och jag vågade inte avslöja vad vi kör för märke eftersom vem som helst hade kunnat räkna ut vem jag är då.
Får höra med min verkstad, de tar iaf 3500 kr för att inaktivera airbagen eftersom man måste byta ut bältet också...
Du kan kika på en mountain buggy Duet. Det är en syskonvagn som är lika bred som en singelvagn. Jag vet flera stycken som nyttjar den som enda vagn just eftersom den är så smidig. Ganska mycket billigare än Donkeyn men tyvärr inte så att barnet sitter emot dig.Jag har inte shoppat någonting alls än vi har dock en del babykläder kvar från dottern, så när jag får tid ska jag kika igenom dem och se efter hur mycket som går att använda, så blir det en shoppingsväng efter för att komplettera det som behövs. När det gäller vagn har jag kikat lite efter en begagnad Bugaboo donkey, verkar supersmidigt eftersom man kan ha den som en syskonvagn eller ta loss syskonsätet och sätta dit en korg så det blir en vanlig vagn. Det verkar dock inte finnas för under 7000 kr begagnat och så mycket tänker jag INTE betala för en vagn som dottern ändå kommer kladda ner med diverse inom en halvtimme Så det blir nog någon annan syskonvagn och sen kanske vi behåller vår Emmaljunga att ha om man bara ska iväg med ena barnet vid något tillfälle.