Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi fått en tid för fostervattenprov. 14/7. Mitt i semestern. Sen tar det väl ytterligare några veckor innan vi får svar. Känns som ett välgrundat beslut som vi båda är överens och välinformerade om. Ändå är jag nervös och kan inte riktigt förlika mej med tanken att få en 20 cm lång nål instucken i magen :cautious: :nailbiting:

Mvh Miks

Det tar bara några dagar att få svar (via brev) och om det är något som är fel, då ringer dom direkt. Jag blundade när dom stack in nålen och det kändes absolut ingenting, snabbt gick det också. Var noga med att ta det lugnt ett par dagar efteråt, oavsett vad dom säger på sjukhuset.

Det tar bara några dagar att få svar (via brev) och om det är något som är fel, då ringer dom direkt. Jag blundade när dom stack in nålen och det kändes absolut ingenting, snabbt gick det också. Var noga med att ta det lugnt ett par dagar efteråt, oavsett vad dom säger på sjukhuset.
Känns betryggande att höra! Både om svaret och att det inte var någon fara med nålen! Jag misstänker att de skrivit att det tar några veckor för att folk inte ska ringa stup i kvarten och undra varför just mitt svar inte kommit ännu. Att de låter en tro att det kan ta lång tid och sen blir det en glad (eller i värsta fall hemsk) överraskning när svaret kommer fortare.

Lugnt kommer jag definitivt ta det! Jag är ju knappt mobil så det finns ingen risk för överansträngning direkt ;)

Hur gick det för er när ni gjorde? (Om du vill svara alltså)

Mvh Miks

Men jisses @lillajag ! Stackars dej! Jag hoppas verkligen att det ger med sig ju längre in i graviditeten du kommer! Hua! Krya på dej!

Mvh Miks

Känns betryggande att höra! Både om svaret och att det inte var någon fara med nålen! Jag misstänker att de skrivit att det tar några veckor för att folk inte ska ringa stup i kvarten och undra varför just mitt svar inte kommit ännu. Att de låter en tro att det kan ta lång tid och sen blir det en glad (eller i värsta fall hemsk) överraskning när svaret kommer fortare.

Lugnt kommer jag definitivt ta det! Jag är ju knappt mobil så det finns ingen risk för överansträngning direkt ;)

Hur gick det för er när ni gjorde? (Om du vill svara alltså)

Mvh Miks

Det gick bra, har en liten vilding på 1,5 år nu. :-)

Har för mig att vi gjorde provet på torsdagen och på tisdagen veckan efter fick vi brevet med resultatet. Jag tror att det alltid går så snabbt för att om det är några problem och man då väljer att göra abort, så är det ju ganska bråttom.

Usch vad jag lider med er dom har massa problem med illamående och foglossningar. Min nuvarande graviditet är än så länge exakt som den förra. Lite illamående på eftermiddagar och en galen hunger som gick över efter v 12. Väldigt skönt! Kände inte av några fogar alls förra gången så jag hoppas det blir likadant nu. Låter ju hemskt att inte kunna gå ordentligt så tidigt i graviditeten. Hoppas det inte blir värre!

Det gick bra, har en liten vilding på 1,5 år nu. :-)

Har för mig att vi gjorde provet på torsdagen och på tisdagen veckan efter fick vi brevet med resultatet. Jag tror att det alltid går så snabbt för att om det är några problem och man då väljer att göra abort, så är det ju ganska bråttom.
Vad skönt att höra att det gick bra!

Jo så kan det säkert vara! Det låter ju rimligt. Jag har dock ställt in mig på att det kommer ta ett par veckor. Så slipper jag gå och oroa mej för att svaret inte kommer!

Mvh Miks

Sitter här med tjusiga sea-band på.
Ger dem en chans. I går inbillar jag mig att de hjälpte, men jag började må illa ganska direkt på kvällen när jag tog av dem.

Har hittills fått behålla frukosten, men stod och torrhulkade över toaletten före frukost. Urk.

Lider med er som mår illa och har ont i fogarna :(

Själv mår jag rätt bra! Det enda är oron över missfall som kommer över mg ibland. Men oftast tänker jag inte alls på det som tur är :) Imorgon kl 16 tar jag semester i fyra veckor!

Sitter här med tjusiga sea-band på.
Ger dem en chans. I går inbillar jag mig att de hjälpte, men jag började må illa ganska direkt på kvällen när jag tog av dem.

Har hittills fått behålla frukosten, men stod och torrhulkade över toaletten före frukost. Urk.
Jag hade mina på dygnet runt plus att jag åt postafen då fick jag ner kräkningarna till en gång per dag

@Blueberry har du vart på hälsokontroll ännu? Är ju inte meningen att man ska behöva må som du gör!
Jag provade seaband, akupunktur och prostafen, men fick Lergigan utskrivet, vilket gjorde underverk! Det är lite uppiggande medicin också, innan jag började ta den så sov jag två timmar vid lunch, det behöver jag inte göra längre :) så himla skönt att slippa må dåligt och kräkas hela tiden!

Ni är så tappra allihop som kämpar mot illamåendet. Mitt verkar ha gått över de senaste dagarna, så nu hoppas jag att det håller i sig. Åker på fyra dagars festival imorgon, så jag föredrar att inte stå och hulka i buskar i trettiogradig värme. Vi var på hälsosamtal igår, och träffade en kanontrevlig barnmorska som var väldigt peppande och dessutom tilltalade både mig och mannen i möjligaste mån. Mycket positivt- hoppas att vi kan ha henne så mycket som möjligt.

@Blueberry har du vart på hälsokontroll ännu? Är ju inte meningen att man ska behöva må som du gör!
Jag provade seaband, akupunktur och prostafen, men fick Lergigan utskrivet, vilket gjorde underverk! Det är lite uppiggande medicin också, innan jag började ta den så sov jag två timmar vid lunch, det behöver jag inte göra längre :) så himla skönt att slippa må dåligt och kräkas hela tiden!

Jag har varit på inskrivning (i vecka 6, 5+2) och tagit blodprover och sådär och då hade jag inte ett spår av illamående. Vi ska inte tillbaka förrän om ganska precis en månad. Nu är jag i vecka 7 (6+5) och har två kräkperioder om dagen, på morgonen och sen typ 17-19 på kvällen.

Jag är rädd att jag blir trött av att ta tabletter, och det behöver jag verkligen inte just nu. Så jag ger armbanden en chans. Jag märker också att jag mår skitbra om jag rör på mig. I tisdags gick jag långpromenad mellan 7-8 på morgonen (kräktes bara lite före) och i går joggade jag 4 km efter klockan 17 och kräktes inte på hela kvällen. Då hade jag armband på mig fram till läggdags och illamåendet började krypa fram nästan direkt jag tog av dem. Yeey! ;)

Jag har inga problem med att spy, mer än att det är rätt opraktiskt och tråkigt och smakar äckligt. Jag har ärligt talat börjat anpassa vad jag äter för att det ska bli mer spyvänligt. Vatten, smörgåsrån och muffins är min frukost i dag. :up:

Hoppas verkligen illamåendet går över snart för dig @Blueberry så du inte behöver gå så hela tiden :crazy:
Vi är för övrigt typ lika långt gångna :) Är på 6+4 idag.

Valde bort hälsosamtalet den här gången (även sist men änglabarnet) eftersom det inte var superlängesen jag fick min dotter, så varken jag eller BM tyckte det var nödvändigt. Har inskrivning om tre veckor ungefär och hoppas då på att få igenom ett tidigt ultraljud! Känner mig annars inte särskilt gravid. Magen kan kännas lite svullen och det spänner ibland, men än så länge inget som syns! Tack och lov, vi vill ju hålla hemligt så länge det bara går!

Låter klokt att lyssna på dej och hur du känner! Jag avundas dig verkligen inte! Jag tycker det finns nog saker att tänka på ändå utan att någon snubbe försöker påverka en! Stå på dej och lyssna på din magkänsla!

Mvh Miks

Är verkligen inte såhär jag föreställde mig att det skulle bli :p men ibland blir det väl inte som man tänkt sig så bara göra det bästa av det.

För övrigt känns det som jag mår för bra. Är ändå i v 8 och inte spytt en enda gång :p är lite illamående ibland men det går att andas bort eller vad man ska säga. Känns lite som att vara bakis.

Inte gått upp ett gram i vikt heller, behöver inte gå på toa oftare heller. Ganska trött däremot men kan lika gärna va för att jag är sjukt förkyld sen en vecka tillbaka.

Liiite ont i magen hela tiden, det är typ enda. Känns konstigt med tanke på att de flesta verkar må rätt dåligt.

Är verkligen inte såhär jag föreställde mig att det skulle bli :p men ibland blir det väl inte som man tänkt sig så bara göra det bästa av det.

För övrigt känns det som jag mår för bra. Är ändå i v 8 och inte spytt en enda gång :p är lite illamående ibland men det går att andas bort eller vad man ska säga. Känns lite som att vara bakis.

Inte gått upp ett gram i vikt heller, behöver inte gå på toa oftare heller. Ganska trött däremot men kan lika gärna va för att jag är sjukt förkyld sen en vecka tillbaka.

Liiite ont i magen hela tiden, det är typ enda. Känns konstigt med tanke på att de flesta verkar må rätt dåligt.
Njäe de som mår bra har ju inget att gnälla över ;)

I dag har jag provat det här med att spy på lunchrestaurangens toalett.
Då kände jag mig jävligt eländig, måste jag säga. :yuck:

Valde i alla fall mat utifrån hur spyvänlig den är, så det blev pannkakor och gulaschsoppa. Hehe.

Nu har vi fått tiden för ul, den 24e blir det längtar samtidigt som jag är nervös det är mycket "tänk om" som snurrar i huvudet, rädslan att det ska vara tomt och så rädslan för blod varje gång jag går på toan, samtidigt som jag vet att jag inte kan göra något åt det.
Jag börjar känna att det händer något med kroppen, magen spänner mer och vissa plagg är obekväma, brösten känns tunga, vilket dom varit innan men nu känns det som hela jag rammlar framåt när jag tar av bhn typ.

Det låter som att du och jag har det likadant då. Det kommer säkert slå tillbaka förr eller senare :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 060
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 745
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar