Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
I vilken vecka erbjuds ni ultraljud? Här får man vänta till v17, vilket känns oändligt långt... jag är verkligen rädd för att behöva avbryta en graviditet så sent, ifall någon allvarligare missbildning hittas!

I mitt landsting erbjuder de varken kubb eller nupptest, inte ens till äldre gravida :/

Blir att vänta 6 veckor för att ens få veta att något finns där inne :(

Vi har RUL i v 18 om jag minns rätt. En evighet kvar med tanke på att vi inte fick köra kub den här gången bara för att man råka bli gravid strax innan semesterperioden...:(

Men det går ju att göra ultraljud privat som jag förstår, men då bekosta det själv. Vet inte om det finns någon privat klinik i närheten av mig, annars hade jag bokat ett sånt, lätt!

Efter gårdagens vidrigheter startade jag den här dagen med en tablett Postafen.
HOLY SCHMOLY vad underbart det är!
Jag mår som en prinsessa! :bump:

Och i går blev jag uppringd av den privata kliniken som gör KUB i grannlänet (eller typ KUB, de gör själva ultraljudet i alla fall). Fick tid 30 juli, då är jag i vecka 11 (10+något). Känns väldigt, väldigt skönt att få göra det ändå.

@nagelbitarn – om du känner oro så tycker jag absolut att du ska vända dig till någon privat aktör. I mitt landsting erbjuder de alla, i vanliga fall. Semestertider är andra tider, tyvärr...

Hos oss gör man UL i v. 18-20 inget innan dess. Jag kommer vara i v. 20 och har inte ens tänkt tanken att jag skulle behöva göra abort då pga missbildning. Såklart finns det viss risk men det får vi ta då isf.

Har heller inte blivit erbjuden kub eller nupp, tror man ska vara över 35 för det här. Hade jag vart över 35 hade jag gjort testet men nu får det vara.

Här i Skåne görs UL i v. 18-20. Så för min del blir det i mitten på september, känns som en hel evighet...

Det låter som att du och jag har det likadant då. Det kommer säkert slå tillbaka förr eller senare :p

Jaa jag har inte ens ngn mage eller ngt :p fortfarande kvar rutorna på magen, det är väl iofs trevligt men ändå.

Idag har jag mått sjukt illa. Fick äta min frukost liggandes i sängen. Inte helt lätt äta flingor när man ligger på rygg ;) ska ta postafen och se om det slutar :/

Har gått in i v 15 nu och folk bara fortsätter att tjata om vilken rund och stor mage jag har. :p Går bara i mamma leggings nu, otroligt skönt! Var så obehagligt att ha gummisnodd i byxorna ;)
Snart nedräkning till UL som är 30 juli!

Imorrn ska jag köpa en begagnad barnvagn, kombi med skötväska, paraply, regnskydd och myggskydd för en lite summa. Tanken är att jag ska ha vagnen stående i stallet. Känns rätt så overkligt än att börja köpa bebissaker.. :)

Så skönt att vara så långt gången, jag har gått från lugn och ostressad till ett vrak som väntar mig missfall ett par gånger om dagen. 4 veckor kvar till den magiska gränsen på 12 v.

... Och när tabletten slutar verka efter ungefär 12 timmar kan det tänkas att jag plötsligt överraskningskräks i hästhage när jag är ute med hundarna. Livet är så spännande.

I dag har jag provat det här med att spy på lunchrestaurangens toalett.
Då kände jag mig jävligt eländig, måste jag säga. :yuck:

Valde i alla fall mat utifrån hur spyvänlig den är, så det blev pannkakor och gulaschsoppa. Hehe.
Lider med dig. Jag tog en sväng inom hotellets toalett under frukosten när det var som värst för mig.

@Flixon jag kollar fortfarande på pappret varje gång jag kissar.. MEN har kommit fram till, att händer det något nu så är det meningen, då är det något som är fel.
Nu känner jag att jag är med barn också, stramar och magen är spänd. Fick en liten sammandragning när jag red häromdagen, kändes lustigt ;)

Ja jag resonerar ju också så, men jag tror att jag har blivit mer nojig nu när jag har börjat inse att det på riktigt finns ett litet pyre i min mage. Då känns det plötsligt väldigt jobbigt att föreställa sig att det kan försvinna så himla lätt - utan att jag kan göra något åt det! När jag inte riktigt trodde på det så var det ju inte så jobbigt att tänka tanken på missfall heller.

Är det någon här inne som vet om det finns en trehjulig vagn där man kan ha sittdelen mot sig? Har för mig att det ska finnas ngn modell men kommer inte ihåg vad den heter. Vi har en trehjulig mountain buggy idag och jag vägrar köpa en med fyra hjul men skulle vilja kunna ha sittdelen vänd mot mig till en början.

Är det någon här inne som vet om det finns en trehjulig vagn där man kan ha sittdelen mot sig? Har för mig att det ska finnas ngn modell men kommer inte ihåg vad den heter. Vi har en trehjulig mountain buggy idag och jag vägrar köpa en med fyra hjul men skulle vilja kunna ha sittdelen vänd mot mig till en början.
Babyjogger har nån modell vill jag minnas!

Den billiga stallbarnvagnen som jag hittade åkte jag och köpte idag, rätt gammal årsmodell men väldigt fräsch! Hittade även babyskydd med två basenheter som vi köpt till ett bra pris.
Och så stannade vi till på en nyöppnad affär, Fabriken, som ett mini Ullared, fyndade lite barnkläder till bra priser. Så.. Nu får jag lugna mig lite igen, men så roligt att handla! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 067
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 754
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar