Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag provar jag att vara utan postafen, har redan morgonhulkat färdigt. ;)

I går kräktes jag ordentligt på kvällen när den hade slutat verka, och efter lunch ska jag ut och sporta. Sport och motion har tidigare visat sig vara rena rama mirakelkuren mot mitt illamående, jag hoppas att det är så även i dag.

O'boy har också visat sig vara oerhört skönt och effektivt :D

I dag provar jag att vara utan postafen, har redan morgonhulkat färdigt. ;)

I går kräktes jag ordentligt på kvällen när den hade slutat verka, och efter lunch ska jag ut och sporta. Sport och motion har tidigare visat sig vara rena rama mirakelkuren mot mitt illamående, jag hoppas att det är så även i dag.

O'boy har också visat sig vara oerhört skönt och effektivt :D

Hej och hå! Jag intervallade 5 km, har duschat och snart blir det en sen lunch. Har varit 0 % illamående de senaste timmarna. Så himla skönt! Får se vad som händer när jag har fått mat i magen :)

Jag fick hem mina beställda mammakläder idag! Jag har verkligen längtat efter byxorna! Tokbesviken när jag provade och de var för stora. Bara att skicka tillbaka :( Beställde direkt ett par likadana i mindre storlek. Får se om en vecka hur de sitter. Suck!

Trenchcoaten var lite stor fastän jag tog en stl mindre än vad jag brukar ha. Det här med kläder för gravida är ta mej tusan inte lätt! Hur har ni andra gjort?

Mvh Miks

Jag fick hem mina beställda mammakläder idag! Jag har verkligen längtat efter byxorna! Tokbesviken när jag provade och de var för stora. Bara att skicka tillbaka :( Beställde direkt ett par likadana i mindre storlek. Får se om en vecka hur de sitter. Suck!

Trenchcoaten var lite stor fastän jag tog en stl mindre än vad jag brukar ha. Det här med kläder för gravida är ta mej tusan inte lätt! Hur har ni andra gjort?

Mvh Miks

Behöver inga mammakläder än, gick in i vecka 8 idag. Men med dottern köpte jag bara några mammajeans från HM annars hade jag mina vanliga kläder :-) Om det går vägen den här gången (nu säget jag så igen...!) så kanske jag kommer kosta på mig något mer. Om inte annat vet jag att jag vill ha amningskläder den här gången:-)

Har ett par jeans från förra graviditeten och köpte ett till par i bättre storlek i lördags förra veckan. Så jag har två par jeans men bara ett par jag trivs med. Har även en jeanskjol från förra gången som redan är väl använd denna gång. Kommer satsa på sköna tröjor denna gång, har köpt tre par (två t-tröjor och en 3/4-ärm) med band i sidorna så att man kan få en snygg skärning på tröjorna runt magen. Nu under sommaren försöker jag använda så lite kläder som möjligt ;)

Sedan hur jag ska göra i vinter vet jag inte. Alltså vinterjacka :crazy: Fleecetröja under makens vindjacka fungerar det? Vill helst inte investera i en jacka då de är så himla dyra bara för att ha denna vinter.

Jag hör till vintertråden 2013/2014 och fick barn i februari. Jag körde på mannens vinterjacka :)

Nu hade jag sådan foglossning att jag inte var ute sista månaden mer än till/från mvc och sjukhus men då funkade det bra att antingen ha den oknäppt eller med tjockare tröja under.

Ett annat hett tips är broddar! Så skönt att inte behöva oroa sig för att halka och därmed spänna sig och få ont (ondare)!

Förra gången behövde jag bara köpa ett par tröjor. Byxmodet då var lägre midja så jag kunde ha alla mina byxor med snodd i midjan. Nu är det helt kört.

Jag har nästan enbart kostym på jobbet. Men att hitta mammakläder i samma stil är ju stört omöjligt. Mina kavajer kommer jag nog kunna ha fast öppna men jag behöver snygga toppar. Jag letar efter typ sidentoppar med det är en bristvara. Suck, jag hoppas på höstkollektionen!

Mvh Miks

Ha där fick jag för att jag var kaxig, nu har jag också börjat spy och tappa i vikt :(

Fy fan vad ont det gjorde att spy, krampade helt sjukt i magmusklerna. Hoppas verkligen det slutat innan jag ska börja jobba igen, vill inte spy på jobbet.

Ha där fick jag för att jag var kaxig, nu har jag också börjat spy och tappa i vikt :(

Fy fan vad ont det gjorde att spy, krampade helt sjukt i magmusklerna. Hoppas verkligen det slutat innan jag ska börja jobba igen, vill inte spy på jobbet.

Welcome to the jungle...
I dag har spytt och mår illa trots postafen.
Mental status just nu = :arghh:

Det blir bättre. Jag trodde inte det men det blir det

Just nu kan det i alla fall inte bli så himla mycket sämre, jag känner mig så eländig! Eländig och fet!

Fattar inte hur jag kan spy minst tre gånger om dagen och ändå envist gå upp i vikt. :banghead: Jag orkar inte ens tänka på det. Det kommer väl sluta med att jag mest av allt är jämntjock och enbart ser gravid ut i mina dubbelhakor eller nåt.

*gråter dramatiskt*

(Kunde lika gärna ha låtit bli att ta tabletten i morse, har precis varit inne på jobbtoan och lämnat resten av frukosten där. Är så jävla hungrig nu.)

För mig så gick illamåendet över , poff! V.10+4 så var det bara borta och verkar inte komma tillbaka. Samma sak med den tokiga hungern, nu känner jag mig mer normal och mindre trött :D.

Om inte boobsen fortsatt ömma och växa hade jag trott att jag magiskt slutat vara gravid.

Så det finns hopp i alla fall!

har inte kräkts på minst en vecka nu, bara varit illamående. Idag fick jag avbryta lunchen för att springa på toa, blä och fy va sur jag blev, och hungrig igen.

Jag har börjat kolla rut på utbudet av gravid kläder här och det finns massor som tur är, har också funderat över jacka men det är inte ofta det är minus grader här så hoppas på att klara mej med fleece jacka och kofta för det mesta.

Jag hade min vanliga vinterjacka sist men då är dottern född i maj men lite mer hade jag lätt fått plats med:-) Var inte så himla stor med henne och hoppas på samma den här gången!

Jag vet inte om jag kommer klara det här. Har varit stort sett sängliggande 10-11 dagar nu, uppe korta stunder för att åka till hästen (som tur i oturen behövt vila pga hovböld). Visst jag har varit rejält förkyld/feber men det har släppt nu och jag mår ändå bara skit. Ingen ork alls.

Att jag nu börjat spy en masse gör inte saken bättre, kan inte äta eller ngt. Och inte ätandet gör mig ju ännu tröttare. Har haft semester i två veckor och har 4 veckor till, men det var ju inte liggandes inomhus jag ville spendera den :(

Nu ska dessutom hästen byta stall (vilket jag skjutit på typ en vecka pga sjuk redan) och börja ridas. Och det duger inte med chill-rida i skogen, alldeles för fin häst för det. Plus att jag tycker det är skittråkigt rida i skogen :p

Att jag nu börjat spy en masse gör inte saken bättre, kan inte äta eller ngt. Och inte ätandet gör mig ju ännu tröttare. Har haft semester i två veckor och har 4 veckor till, men det var ju inte liggandes inomhus jag ville spendera den :(

kliver in från vinterförälder 2013/2014

Man kan bli sjukskriven på sin semester om man är tillräckligt dålig i sin graviditet. Jag blev sjukskriven på semestern förra året pga svår foglossning. Otroligt snäll läkare som tyckte att jag skulle spara mina semesterdagar till roligare saker än att ligga i soffan :laugh:

kliver in från vinterförälder 2013/2014

Man kan bli sjukskriven på sin semester om man är tillräckligt dålig i sin graviditet. Jag blev sjukskriven på semestern förra året pga svår foglossning. Otroligt snäll läkare som tyckte att jag skulle spara mina semesterdagar till roligare saker än att ligga i soffan :laugh:

Jo jag vet, men tappar så jäääkla mkt i lön på det. För då får jag inte heller semesterersättningen alltså skulle min juli-lön bli ca 15000 mindre. Det är inte värt det.

@BernT Jag skulle inte överleva utan min medicin mot illamående, är snart i v 16 och äter den fortfarande. Lergigan, fick det utskrivet av läkare tack vare min BM. Kunde varken jobba eller knappt röra på mig innan, kräktes hela tiden. Visst går det kanske över så småningom men jag anser att man måste kunna leva ett normalt liv fast man är gravid ;) och nej, man blir inte trött av Lergigan, det ska vara uppiggande!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 066
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 754
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar