Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch då, va tråkigt att höra @Flixon

Själv mår jag nästan hur bra som helst vecka 17+4 idag, bara lite yrsel och halsbränna till och från! På måndag ska vi göra vårt RUL, ska då även på inskrivning i Stockholm, ska bli spännande att se om man trivs där, har dock fått barnmorskan rekommenderad av min svägerska som fick barn i februari!

Kom också hem från en veckas vilovecka i Grekland, hur skönt som helst men varmt, verkar ha blivit lite värmekänslig... Idag bär även flytten till Stockholm av, idag åker pojkvännen upp med säng och annat smått och gott och imorgon kommer jag och en vän efter med häst och alla hans grejer, känns så skönt att äntligen få börja "ett riktigt" liv ihop och ses varje dag, pojkvännen har även över en månads semester kvar så nu ska vi ha det lugnt och skönt!

Tack! Jag har nog redan -även innan UL- varit rätt säker på missfall. Jag grät såklart en massa vid och efter sjukhusbesöket, men nu känner jag mig rätt så lugn. Inte särskilt glad förstås, men tja... sansad. Vi vill bara få ett klart besked nu, sen ska jag köpa en dosa snus och en flaska vin!

Om de föreslår cytotec skulle jag hellre bli skrapad. Då är det färdigt på en gång så man kan slippa funderingarna sen :(

Även jag får beklaga @Flixon . Urtråkigt! Hoppas att det går så bra som det kan nu, och att du njuter rejält av vinet du skulle köpa. Jag hade nog lyxat till det rejält med både vin, ostar och kallrökt lax... ta hand om dig!

Tack så mycket allihopa :love: idag tog jag faktiskt en snus, trots att vi fortfarande är i limbo. Men hunden skar upp trampdynan och vi sitter nu på djursjukhuset och väntar på att han ska sys, så jag tänkte faktiskt "fuck it, nån jävla måtta får det väl ändå vara på olyckan". Nya friska tag imorgon eller nåt.

Saker jag aldrig skulle ha sagt/skrivit/tänkt:

I dag mår jag inte illa.
Det känns väldigt märkligt.

Å andra sidan har ju dagen bara börjat och det brukar vara eftermiddagarna som är värst.

Har haft den värsta kräkkvällen i mitt liv. Ska nu somna medan jag tycker något så gruvligt synd om mig själv.

[/QUOTE]
Saker jag aldrig skulle ha sagt/skrivit/tänkt:

Har haft den värsta kräkkvällen i mitt liv. Ska nu somna medan jag tycker något så gruvligt synd om mig själv.
Jag tycker det låter som att det är dags för dej att höra av dig till en läkare och få sån där Lergigan Comp utskrivet. Ditt kräkande känns ju omotiverat superjobbigt!

Mvh Miks

Jag har tre dagar i rad känns små buffar, spjärnanden och allmänt bök från en liten sprattlis i magen.

Lite tudelad känsla. Hade helst inte känt något innan vi vet att den är ok. Varje gång jag känner ökar liksom känslan av att "det är en liten bebis där inne, vår bebis!" Vi får tålmodigt vänta på fostervattenprovet nästa vecka. Suck!

Mvh Miks

Vad mysigt med rörelser @Miks även om jag kan förstå de dubbla känslorna om det för jag hade nog tänkt likadant, att innan jag vet vill jag inte känna. Men jag är en klassisk struts att stoppa huvudet i sanden.

Jag tycker det låter som att det är dags för dej att höra av dig till en läkare och få sån där Lergigan Comp utskrivet. Ditt kräkande känns ju omotiverat superjobbigt!

Mvh Miks

Det sjuka med mig och mitt kräkande är att jag ändå uppskattar det, i alla fall på en rimlig nivå. Jag har uppenbarligen en inre bulimiker som sitter och ryser över tanken på hur mycket mer jag skulle väga nu om jag inte spydde så mycket... :crazy: Helt ärligt så är jag livrädd för förvandlas till en flodhäst i full blom, jag har oerhört svårt att acceptera att kroppen och vikten beter sig lite som den vill just nu och att jag inte kan påverka det.

Jag har i alla fall fått en nytt livsmedel att älska: KRÄM! Aprikoskräm med mjölk... Mmm! :love:
Så underbart. Kallt och gott och flytande = det enda jag kräver av min föda just nu.

Senast ändrad:
Snart är första semesterveckor gjord! Jag och dottern har haft det underbart :) Saknar dock att ha min man hemma. Men i morgon gör han sista dagen innan han också går på semester!

Det jag känner av mest av graviditeten är att jag kissar mycket! Annars kommer det lite illamående ett par tre ggr per dag men det går över typ direkt tack och lov! Tycker att det börjar puta lite men det är nog bara jag som ser det än, hoppas jag iallafall! Vill inte att nån får veta nåt innan vi fått se att bäbisen lever...

Åh jag har blivit folkskygg :o Jag har stor mage och den går knappt dölja med kläder. Den syns i pösiga kläder men ingen vågar fråga för jag kan ju faktiskt bara ha blivit lite rundare och det vill ingen ha på sitt samvete att påpeka att jag är fet :p
Så nu när jag faktiskt inte alls känner för att berätta för någon (6 pers vet) vill jag inte heller träffa någon. Det är väl inte hela världen att berätta egentligen men jag vill inte ha någon uppmärksamhet. I en perfekt värld hade jag bara fött barnet och sedan presenterat det för omvärlden utan att berätta om havandeskapet.

Sedan tycker jag att det känns hel flummigt att få en notis på telefonen "grattis du är i vecka 12!". Vart har tiden tagit vägen? Förra gången gick tiden helt klart långsammare men jag var gladare den gången. Nu går större delen av vardagen ut på att dölja att jag är gravid :meh:

Åh jag har blivit folkskygg :o Jag har stor mage och den går knappt dölja med kläder. Den syns i pösiga kläder men ingen vågar fråga för jag kan ju faktiskt bara ha blivit lite rundare och det vill ingen ha på sitt samvete att påpeka att jag är fet :p
Så nu när jag faktiskt inte alls känner för att berätta för någon (6 pers vet) vill jag inte heller träffa någon. Det är väl inte hela världen att berätta egentligen men jag vill inte ha någon uppmärksamhet. I en perfekt värld hade jag bara fött barnet och sedan presenterat det för omvärlden utan att berätta om havandeskapet.

Sedan tycker jag att det känns hel flummigt att få en notis på telefonen "grattis du är i vecka 12!". Vart har tiden tagit vägen? Förra gången gick tiden helt klart långsammare men jag var gladare den gången. Nu går större delen av vardagen ut på att dölja att jag är gravid :meh:

Det är så jag också känner! Vill inte att nån ska veta nåt än ifall det blir missfall igen! Så misslyckad och värdelös som jag kände mig sist vill jag inte uppleva igen. Får passa oss för att säga nåt om det så dottern hör, hon snappar upp allt just nu :p

Jag går in i vecka 12 söndagen på min sista semestervecka och jag är rädd att det då kommer synas massa när jag träffar alla kollegor igen.

@Blueberry men gud, det är ju inte rimligt att du ska kräkas så himla mycket! Gå till en läkare och få lite hjälp att hålla maten nere. Näringen behöver du ju. Men jag förstår absolut din känsla av att inte vilja bli flodhäst :angel: det vill väl ingen såklart, men det är ju individuellt hur en hanterar det.

Kl
Här blöder det lite mer till och från, så nu är jag ännu mer säker på att inget finns där. Men jag är okej med det, faktiskt. Pratade med pappas fru igår, hon fick missfall innan min lillebror kom så det var jätteskönt att ventilera lite med henne.
Och nu vet vi ju att vi kan bli gravida, så då är det ju bara att försöka igen.

Det är verkligen jättetråkigt @Flixon att det slutade i ett mf men vad bra att du kan känna dig okej med det. Håller tummarna att det tar sig fort när ni är redo att försöka igen!

@Toltmoppe vi pratar så att vårt barn hör, inte så att vi pratar om bebisen i magen utan mer allmänt om graviditeten. Lite bra med selektiv hörsel ibland ;) vi hade tänkt att vänta att berätta till efter RUL någon gång. Väntan till januari/februari är nog lång ändå för ett barn, kan vara en självbevarelsedrift också att slippa lyssna på ett syskonlängtande barn som tjatar hål i huvudet på en om när bebisen kommer :angel:

Är det någon annan som kissar massor? Inatt var jag uppe typ tre gånger. Sömn? Zzzz...

Vi har RUL om lite mer än en månad och jag frågade på KUB testet i måndags om man kan få veta könet på barnet då om man kan se det och barnmorskan sa "Vi får se om vi kan se det och då får vi se om vi väljer att berätta".
Är det så för alla? Har hört att de i grannkommunen har tvärstopp att säga vad det är för kön på barnet pga att många med utländsk härkomst har gjort aborter om det varit fel kön. Hemskt!

Jag vill ju liksom veta så man vet vad man ska sikta in sig på...
Hur många UL brukar man göra på en graviditet? Hon sa att man gör ett vid 18-20 veckor och sen ingen mer om det inte är att det hänt något eller liknande.

Är det någon annan som kissar massor? Inatt var jag uppe typ tre gånger. Sömn? Zzzz...

Vi har RUL om lite mer än en månad och jag frågade på KUB testet i måndags om man kan få veta könet på barnet då om man kan se det och barnmorskan sa "Vi får se om vi kan se det och då får vi se om vi väljer att berätta".
Är det så för alla? Har hört att de i grannkommunen har tvärstopp att säga vad det är för kön på barnet pga att många med utländsk härkomst har gjort aborter om det varit fel kön. Hemskt!

Jag vill ju liksom veta så man vet vad man ska sikta in sig på...
Hur många UL brukar man göra på en graviditet? Hon sa att man gör ett vid 18-20 veckor och sen ingen mer om det inte är att det hänt något eller liknande.

Här i Västerås får man veta om man vill. Tidigare var det inte så, utan då var det många som åkte till Stockholm och gjorde ultraljud för att få veta.

Om dom inte ser några konstigheter som måste följas upp, så kommer du inte att få göra något mer ultraljud efter RUL.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 080
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 777
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar