Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi varit och gjort fostervattenprovet. Det gick bra. Gjorde ungefär lika ont som när man tar ett vanligt blodprov i armen. Nu har jag lite som mensvärk och är öm över stickstället. Hon som gjorde provet var superbra.

Nu är det en veckas väntan på förhoppningsvis ett brev. Jag vill inte att de ringer för det betyder att något är galet!
Nu intar jag soffläge och reser mej igen imorgon :)

Mvh Miks

Urk hade aldrig klarat av att gå och spy så som en del av er gör. Jag hade också testat ALLT. Jag måste illa några veckor men var aldrig ens i närheten av att spy, väldigt tacksamt.

Apropå kläder så är jag nu i v 18 och kan ha vanliga byxor utan problem. Har en del mage men den sitter liksom längre upp. Förra gången köpte jag bara ett par shorts men nu kommer jag ju vara gravid höst/vinter så känns som att jag behöver några byxor iaf och en jacka som funkar.

Vad skönt @Miks att det gick bra. Jag hade nog svimmat på britsen. Men så är jag lite fånig med sprutor också :o

Åh vad avundsjuk jag blir på dig @Donnatello tänk att få vara i v.18 och kunna ha sina egna byxor :) Själv har jag titulerat om mig till flodhäst ;) ska försöka hitta lite leggings att ha under klänningar och kjolar nu. Använde väldigt mycket kjol förra gången. Blir nog så denna gång också.

Vad skönt @Miks att det gick bra. Jag hade nog svimmat på britsen. Men så är jag lite fånig med sprutor också :o
Jag kanske är lite mysko men jag var ju tvungen att kolla hela tiden. Först en grövre nål som punkterade huden. Sen stack hon in en supertunn nål i den grövre (i bakkanten) som hon sedan stack in i hinnsäcken. Allt medan hon kollade med ultraljud. Därefter tog hon som ett sånt där rör man fyller blod i fast ut kom klart fostervatten. Ljust ljust färgat gult. Sen var det klart :)

Du hade inte hunnit svimma. Sen hade du dessutom knappt kunnat för jag fick så mycket sprit på magen som gjorde att det kippade ner mellan skinkorna och det var iskallt så du hade liksom bryskt vaknat till igen ;)

Mvh Miks

@Blueberry Tipsar ännu en gång om att illamående och spyende kan bero på ökad produktion av magsaft. Kan alltså vara värt att pröva receptfria preparat som omeaprazol/inside.

@Rhinos Jag började må illa mitt i en omläggning av ett bensår, fick pausa pga svettningar och kändes som att jag skulle kräkas. Plussade några timmar efter det och var gissningsvis i v 4 då.. Efter det har det bara fortsatt ;)

Går snart in i v17 nu. Gjorde ett försök i helgen att skippa Lergigan men gick verkligen inte :yuck: Så ja.. Bara att fortsätta några veckor till innan jag försöker igen. Behöver dock bara ta morgon tablett, känns lite tröstande iallafall :D

Ni som besväras av illamående, när började ni känna av det? Kom det smygandes eller pang på?

Mitt kom nog i början av vecka 7, i form av yrsel på eftermiddagen, som blev illamående efter en dag. Efter det har det eskalerat. I går var det plötsligt nästan borta, och i dag verkar också bli en bra dag. Mycket märkligt. Nu är jag i mitten av vecka 9.

Var lite lätt illamående från ca v 8-9 tom v14. Men jag kom lindrigt undan, mest illamående på eftermiddagar/kvällar och aldrig så jag var i närheten av att spy.

Mitt illamående är påväg bort nu tack o lov. Idag är första dagen som jag inte tagit mina mediciner på morgonen så jag får se hur dagen fortlöper. Så skönt att slippa sjukhuset i alla fall. Så till er som kräker massor, tänk på uttorkning och näringsbrist. Bättre att få hjälp i tid så ni slipper bli inlagda!

Jag hade illamående från v 5, men det har nästan upphört helt nu i v 11. Nu mår jag prima, har en viss trötthet kvar men är relativt pigg och har en söt liten kula på magen. BM ringde idag och sade att mina järnvärden var jättebra, så jag slipper järntabletter ett tag till iaf. Skönt.

Jag var på inskrivning idag!
Hb 126, glukos 4,6, blodtryck 120/65 och vikten togs men den har jag ingen lust att skriva ut men barnmorskan var nöjd med den, alltid något ;) har tid för RUL 29/8. Känns lite lagom långt bort även om jag helst hade gått imorgon.

Jag hittade min livmoder idag också när jag låg på soffan och tittade på film med barnet. Har man problem med ligamenten som håller i livmodern rekommenderar jag inte att ligga och trycka på livmodern ;) kunde knappt gå och kissa efter min egenutförda livmodermassage :o

Okej, Nu spyr jag igen, ordningen är återställd...

I går upplevde jag min första craving. Det var något helt sjukt.
Klockan 16 ba: Jag måste ha potatismos, annars dör jag.

WTF!? :crazy:

Har väl aldrig upplevt sådan harmoni som när jag satt i bilen och åt en tunnbrödsrulle. Jag har väl ALDRIG NÅGONSIN ätit en tunnbrödsrulle förut? :o

Gav efter och gjorde abort igår. Ångrar mig fruktansvärt. Känner mest oerhörd sorg och smärta. Vet att man inte kan bli tvingad per se eftersom alla sjukvård är frivillig, men man kan utsättas för sån påtryckning att man tvingas.

Vidrigaste jag någonsin gjort, kommer aldrig göra om!! 4 pers fick brotta ner mig på uppvaket och hålla fast för jag fick tydligen panik och försökte rycka alla slangar/nålar..

Var kort gästspel här helt enkelt, ska inte ha i februari längre ju.

Gav efter och gjorde abort igår. Ångrar mig fruktansvärt. Känner mest oerhörd sorg och smärta. Vet att man inte kan bli tvingad per se eftersom alla sjukvård är frivillig, men man kan utsättas för sån påtryckning att man tvingas.

Vidrigaste jag någonsin gjort, kommer aldrig göra om!! 4 pers fick brotta ner mig på uppvaket och hålla fast för jag fick tydligen panik och försökte rycka alla slangar/nålar..

Var kort gästspel här helt enkelt, ska inte ha i februari längre ju.

Men fy vad hemskt och ledsamt att läsa :(
Hoppas att du får tid och utrymme att läka och bli hel, och att du får det stöd du behöver från din omgivning.

@Blueberry

Just nu är det bara bottenlös sorg blandat med ilska. Är dessutom 30 mil från min familj eftersom killen tyckte vi skulle göra det på sjukhuset i hans stad så han kunde ta hand om mig sen. Jag vill bara sparka sönder hans nya jävla 80" tv...

Jag vet faktiskt inte hur jag ska fixa det här alls.

@Blueberry

Just nu är det bara bottenlös sorg blandat med ilska. Är dessutom 30 mil från min familj eftersom killen tyckte vi skulle göra det på sjukhuset i hans stad så han kunde ta hand om mig sen. Jag vill bara sparka sönder hans nya jävla 80" tv...

Jag vet faktiskt inte hur jag ska fixa det här alls.

Jag förstår det. :(
Han har ju liksom tagit något från dig, och kommer att komma undan med det eftersom *ingen tvingade dig*. Vilken nedra skit. Tar han hand om dig? Vill du att han gör det, eller har han liksom sabbat allt? Kan ni prata om det, eller är det avslutat för honom och därmed borta från agendan?

@Blueberry

Eller hur, men jag tror de på sjukhuset förstod vems vilja det egentligen var, jag bröt ihop så hårt där att jag fick mängder av lugnande och till slut kunde jag ju inte säga ifrån längre. Men vad ska de göra liksom, alla var iaf snälla och gulliga.

Han försöker väl. Men han gick och la sid vid midnatt, jag satt uppe och grät till 8 på morgonen, nonstop. Kan inte sova alls, inte äta/dricka heller.

Nä men jag behöver prata om det, han verkar inte vilja. Han mest klappar på mig när jag är ledsen. Jag kanske är elak men jag sa till honom att jag hoppades han var jävligt nöjd, för nu fick han ju precis som han ville.

@BernT Vad ledsen jag blir av att läsa dina senaste inlägg. Blir faktiskt uppriktigt förbannad på din kille. Tycker hans agerande är fruktansvärt respektlöst mot dig.

Förstår om du är ledsen och att det jag kommer skriva nu kanske inte hjälper ett dugg, men om man ska se något positivt så har du inget som binder dig till karln och hittar förhoppningsvis en mycket bättre pappa till dina framtida barn som behandlar er med respekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 087
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 786
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar