Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Amk Lite rosa på pappret är helt normalt :) Jag blödde en hel del fram och tillbaka med dottern.
BM sa alltid att upp till en femkronas storlek med färskt blod är "okej". Så du ska nog inte oroa dig, och jag tror tyvärr inte de gör ett UL för en liten blödning.

(Inhoppare, självplågare. Barnlängtande enbarnsmor :D )

Angående vagn så har vi en Urban Jungle till sonen i dagsläget och efter att ha haft en trehjulig vagn kommer jag aldrig köpa en fyrhjulig, sjukt osmidigt att köra tycker jag. Jag är dock lite ute efter att köpa en trehjulig med vändbar sits. Kommer hålla utkik på blocket då jag inte tycker det är värt att lägga pengarna på en ny då det finns så mkt fina begagnande.

Vi var och kollade på vagnar i helgen för att se vad som finns och känna lite på dom. Hittade 2 alternativ som uppfyller kraven bl.a att sittdelen ska kunna vara vänd mot oss, de flesta verkar inte ha just det. Hittade en modell som man kan ställa om liggdelen till en sitt del som vi gillade i övrigt så det lutar åt den nu. Men det är verkligen en djungel det där, inser att vi behöver läsa på mer och sen åka och klämma och känna på några fler.
Vi blev erbjuden en vagn helt gratis av en vän i helgen, inte en som vi riktigt vill ha men perfekt i husvagnen och på svärföräldrarnas gård.

Nu har vi nedräkning till torsdag och vårt första UL.

Tack @zeus för in pepp, mycket skönt att höra. Vi har fått tid för ett UL nu på onsdag för att kolla att allt är okej, vilket känns jätteskönt. Hur läget än är därinne är det skönt att få vetskap.

Tack @zeus för in pepp, mycket skönt att höra. Vi har fått tid för ett UL nu på onsdag för att kolla att allt är okej, vilket känns jätteskönt. Hur läget än är därinne är det skönt att få vetskap.
Skönt att ni blev tagna på allvar! Hoppas verkligen att allt är ok. Har det kommit mer blod? Slemhinnorna kan ju bli lite sköra så vi kan ju hoppas att det är något sånt enkelt!

Mvh Miks

Härligt @Miks ! :-)

Jag har stora problem med att jag börjar få put på magen! Riktigt jobbigt eftersom vi inte vill att nån ska veta nåt än på några veckor. Vi badar ju rätt mycket och då tycker jag själv det syns extra. Maken påstår att det inte syns båt så man tänker på det så jag hoppas ingen annan gör det heller.
Blä! Jag önskar jag kunde få njuta av graviditeten också.....:-(

@Miks Jätteskönt, att vänta 1,5 vecka till kändes tufft. Det kom en liten strimma blod i lördags, lite brunt och rött igår, och i morse mer brunt. Dock inga mängder, men lite grann. Nu verkar det dock ha slutat helt.... försöker andas och tänka positivt och rationellt.

@Miks Jätteskönt, att vänta 1,5 vecka till kändes tufft. Det kom en liten strimma blod i lördags, lite brunt och rött igår, och i morse mer brunt. Dock inga mängder, men lite grann. Nu verkar det dock ha slutat helt.... försöker andas och tänka positivt och rationellt.
Det finns många som vittnar om att de haft blödningar genom hela graviditeten och det har gått bra.

Hur ligger du till i menscykeln, vissa kan få en liten blödning när mensen skulle kommit. Om du räknar skulle det kunna vara runt din "vanliga" mens.

I min vanliga cykel skulle jag tex ha mens 31/7 (fast jag missat 4 stycken). Hänger du med på hur jag tänker?

Mvh Miks

Brunt är ju bra, det betyder ju att den lilla första blödningen mest troligt inte blöder längre eftersom brunt är "gammalt" :)

Men jag förstår din oro :(

En av mina äldsta vänner hade "mens" de tre första månaderna med två av sina fyra fullgångna graviditeter.

@Amk, jag blödde i två omgångar tidigt i min graviditet. Första gången i v. 7 och andra i v. 9-10, små mängder brunt blod som kom i ett par dagar per tillfälle. Vi fick ett tidigt ultraljud i v. 11 delvis pga det. Allting har sett bra ut vid alla koller. Jag är i v. 32 nu och har hittills haft en väldigt okomplicerad graviditet.

Jag har också en vän som blödde nästan oavbrutet de första 15 veckorna. Hon hade en besvärlig graviditet överlag med mycket komplikationer men alla koller såg ändå bra ut och ut kom till sist en perfekt liten tjej som fyller tre i höst.

Blööh.
Nästa vecka har vi NUPP på en privatklinik och jag (som förut har varit helt kool inför det) är plötsligt skitnervös. Tänk om det är en bläckfisk? Tänk om det bara är ett spöke och att jag inte alls är gravid? Eller att det är typ en enarmad bandit där inne?
Uuuh, mina nerver!

Hur mycket går det att se i mitten av vecka 11 egentligen?
Kommer jag att kunna se skillnad på en bläckfisk och en bebis?

Mental status just nu: :crazy:
Fysisk status just nu: :yuck: (Mår illa. Längtar efter potatismos.)

Vi gjorde som sagt ul i vecka 11. Bebin såg i formen lite ut som en jätteräka men man såg hjärtat som liksom flimrade/blinkade, två armar, två ben och en navelsträng. Så mycket mer än det tror jag inte man kan se. Det var väldigt häftigt :)

Blööh.
Nästa vecka har vi NUPP på en privatklinik och jag (som förut har varit helt kool inför det) är plötsligt skitnervös. Tänk om det är en bläckfisk? Tänk om det bara är ett spöke och att jag inte alls är gravid? Eller att det är typ en enarmad bandit där inne?
Uuuh, mina nerver!

Med dottern gjorde vi kub i v 12 och då såg man helt klart att det var en bäbis. Riktigt häftigt! Kunde inte slita ögonen från skärmen. Svårt att fatta då att man hade en bäbis i magen :-)

Har inskrivning nästa vecka. Hoppas också på att min bm kan få till ett ul inom tre veckor. Kommer bli knäpp annars!!!! Går det inte kommer jag kontakta den kliniken @Blueberry ska till.

Blööh.
Uuuh, mina nerver!

@mandalaki

Har lite svårt att acceptera att jag måste skruva ner på tempot, är väldigt rastlös annars och får dåligt samvete när jag ligger och slöar i soffan. :p Trött och ont i ryggen för övrigt, hoppas på att det inte blir värre bara..

Ang vagn så har vi vår emmaljunga edge från förra gången. Kommer använda den nu också men köpa ett nytt chassi med svängbara framhjul. Jag tycker väldigt mycket om den vagnen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 095
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 786
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar