Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var på UL igår, fick en akuttid och det visade sig att fostret slutat utvecklas i v.8, dvs för ungefär en månad sedan. Nu verkar missfallet ha kommit igång, och min enda önskan nu är att kroppen klarar av detta på egen hand. Det har varit en lång kamp för oss att komma hit, och nu... ny riktning igen.
Jag beklagar och lider med dig, det var ju precis samma för oss. Jag hoppas kroppen din klarar det själv, jag fick göra medicinsk abort igår (men det var inte så farligt som jag läst att det varit för många). Stor kram.

Vi var på UL igår, fick en akuttid och det visade sig att fostret slutat utvecklas i v.8, dvs för ungefär en månad sedan. Nu verkar missfallet ha kommit igång, och min enda önskan nu är att kroppen klarar av detta på egen hand. Det har varit en lång kamp för oss att komma hit, och nu... ny riktning igen.
Åh nej!!! Vad fruktansvärt hemskt!

Stor kram till er! Ta hand om varandra ordentligt!

Mvh Miks

Så sorgligt :(
Tusen kramar och jag håller tummarna att det hela förlöper smidigt och smärtfritt.
Om de erbjuder uppföljande samtal, ta emot det. Inte för att du självklart kommer behöva det, utan ifall du behöver det och har tackat nej så är det inte säkert att motivationen räcker att själv söka hjälp.

Blä!

Jag hoppas att resten går snabbt och komplikationsfritt!

Så tråkigt att läsa. :(
Hoppas att ni tar hand om varandra, och att ni kan ladda om ändå.

(Och nu blir jag ännu mer nervös inför mitt eget UL nästa vecka.)

Tack för all omtanke, så fina ni är. Vi har fått ett fantastiskt stöd från familj och vänner, vilket lyfter oss mycket nu... och vi har så mycket fint i livet som vi får försöka fokusera på nu. Jag önskar alla er andra mängder med lycka till, och kommer fortsätta följa er så smått framöver. Märkligt nog känner jag ingen avundsjuka alls över de jag ser som är gravida- många av våra vänner väntade barn samtidigt som oss. Barn är alltid glädje, och det var ju just ett barn åt oss som vi hoppades på.

Usch va sorgligt @Amk :-( Det var precis det som hände oss i mars så jag vet tyvärr hur det är. Massa styrkekramar till er och hoppas ni repar er och kan blicka framåt.

Jag tror att jag känt mina första fosterrörelser eller sparkar, är i v 18. När jag badat i sjön så har jag känt någon snärt liknande i magen. Vet inte alls hur det ska kännas, men kanske? ;)

Jag tror att jag känt mina första fosterrörelser eller sparkar, är i v 18. När jag badat i sjön så har jag känt någon snärt liknande i magen. Vet inte alls hur det ska kännas, men kanske? ;)
Vad roligt! Då dröjer det inte länge innan du har sparkparty i magen på kvällarna :)

Mvh Miks

@Miks Känns så overkligt, att bebisen redan kan göra sig känd. Ska bli spännande och känna hur en riktig sprak känns ;)

Har ni andra känt något än? :)

@Miks Känns så overkligt, att bebisen redan kan göra sig känd. Ska bli spännande och känna hur en riktig sprak känns ;)

Har ni andra känt något än? :)
Jag har känt sedan vecka 16. Alltså för två veckor sedan. Inte varje dag i början. Nu känner jag bebisen nästan varje dag. Jag kände i vecka 16 förra graviditeten också.

Mannen kände i förrgår men han har lite dåligt tålamod :D

Mvh Miks

Inskrivning på tisdag. Lite nervös över att hon inte kan fixa ett ultraljud nu :-( Men vi får åka till Örebro annars. Kommer inte fixa att inte få se nu. Vill veta!

Vi sålde vår häst när jag var gravid förra gången. Jag fick svår foglossning och han fick stå ganska mycket. Han var en sån där häst som vill arbeta och det kändes inte helt snällt att ställa av honom. Jag red till vecka 24 ungefär sen gick det inte längre.

Han fick stå i nästan 3 månader innan vi beslutade att sälja honom i avställt skick. En liten dressyr arabkorsning. Hamnade hos en jätterar tjej som tävlade litegrann. Hon fick tyvärr ta bort honom för 2 år sedan för att han vurpade i hagen och slog höften så pass att veterinären dömde ut honom :( Ledsamt.

Mvh Miks

Jag rider så länge jag orkar och vågar sen får det bli markarbete och så tar gubben nån tur i skogen ibland. Sista tiden får han stå om jag inte orkar göra nåt. Vägrar lämna bort honom! Sist red jag till v 30.

Vilka i tråden har ridhästar? Hur ser planen ut för era hästar under graviditeten?

Jag har en rid/körhäst och jag hoppas på att kunna köra honom graviditeten ut, iallafall till vintervädret sätter stopp här uppe!
Rider gör jag så länge det går, han är inte viktbärande så kanske sätter viktökningen stopp om jag har otur.

Vill flytta honom till ett stall med lösdrift ( där mockning ingår). Annars måste jag nog skaffa medryttare, vilket jag helst slipper. Han är en extrem enmanshäst :/.

Sälja finns inte på världskartan, det här är mitt livs häst. Andra hade jag kunnat göra mig av med men han måste stanna- oavsett vad som kommer krävas ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 101
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 801
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar