Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett tvåårigt halvblod, går just nu på lösdrift. Graviditeten fick planeras efter hästens behov brukar jag skoja om ;) Han ska ridas in efter vintern. Satt på honom några gånger innan sommarn, var inga problem, så hoppas att inridningen ska gå relativt smidig.
Just nu skogsrider jag lite på de andra hästarna i stallet, mest för att få komma ut och få lite livskvalité :)

Kan tillägga att jag har en mamma som också är hästintresserad så hon är och kommer att vara till en stor hjälp :)

Härligt att höra att det är några fler som har häst. Förra graviditeten höll jag bara upp två veckor så jag hoppas att det går lika smidigt denna gång. Ev funderar jag på att kolla om min tränare kan ta honom en månad eller två, det kostar dock en slant. Jag har folk som kan hålla igång honom om jag inte kan rida för att ställa av ett par månader eller så är inget alternativ. Helst hade jag velat att han fortsätter utvecklas i vinter också.

Det låter säkert absurt men graviditeten planerades lite utifrån tävlingssäsongen. det ska bli fantastiskt kul med en liten till men jag tycker fortfarande att det är väldigt kul med tävling också ☺️

Jag ska låna ut min häst på obestämd tid :cry: Känner att jag kommer inte att hinna med 2 barn, samt en häst. Jag har haft dåligt samvete ända sedan min son föddes för 3 år sedan. Så detta beslutet var bara att ta. Jag kommer väl att vara knäckt nu när han ska åka. Han åker om 2 veckor :eek:

@Donnatello Jag hoppas och tror att det ska gå utmärkt att kombinera häst och småbarns livet. Vi har till och med köpt en "stallbarnvagn" för att den lilla kommer att få följa med så mycket ;)
Jag längtar verkligen till våren när min häst ska ridas in och ser framför mig hur min trogna mamma kommer gå med barnvagnen. De dagar hon följer med blir det rätt givet att hon är barnvakt, de andra dagarna får man försöka pussla ihop med att rida på banan/gärdet.
Vem vet, i framtiden kanske det köps en familjeponny om intresse uppstår :)

I torsdags var vi på ul och såg lillen, blev flyttade till 16/2 så är i v11+0 idag vilket gjorde att det var lite för tidigt för att göra NUPP (är det de första testest som görs?), blir återbesök o nytt ul om drygt 2 veckor.

Hur har ni det med värmen?
Hittils har jag kunnat hålla mej inomhus, bor i ett hus med tjocka stenväggar så iaf nedervåningen är sval, men spenderade en långhelg i husvagnen utan ac och på båten, var på gränsen till att tuppa av från värmen, och tillbringade mest tid i vattnet. Klarar inte alls av värmen nu som jag kunnat tidigare.

@pudsey Längtar till vårt UL också! Tog ni reda på könet eller får det bli en överraskning? :)
När det är hett ute så är det olidligt! Försöker att hålla mig i skuggan, dricka mycket och äter vattenmelon i mängder ;)

@pudsey Längtar till vårt UL också! Tog ni reda på könet eller får det bli en överraskning? :)
När det är hett ute så är det olidligt! Försöker att hålla mig i skuggan, dricka mycket och äter vattenmelon i mängder ;)

Har all ul bokade så 30 september är det sista och vill lillen visa vad det är så vill vi veta :-) Själv tror jag på en kille men självklart spelar det ingen roll alls är bara en känsla jag har. Vi vill veta vad det är bara för det praktiska, mest sambon som vill veta medans jag skulle kunna vänta tills lillen tittar ut men samtidigt är jag väldigt otålig och vill inte vänta.

Många säger att de vill veta kön pga av det praktiska. Men vad innebär det egentligen? Har aldrig förstått vad folk menar när de säger så :-) Inget illa menat, är bara nyfiken och vill förstå.

Kön går inte att se i v. 11. ;) Det kan gå i veckan 18 då många gör UL.

Många säger att de vill veta kön pga av det praktiska. Men vad innebär det egentligen? Har aldrig förstått vad folk menar när de säger så :-) Inget illa menat, är bara nyfiken och vill förstå.

Ja, jag vill veta! Jag vill kunna sikta in mig på att köpa kläder och liknande som passar könet. Jag vill kunna ha bra namn förberedda! Jag vill vara förberedd. Men sen så är jag ju en liten kontrollmänniska så. ;)

Bra fråga då det inte går att säga till 100% vad det. Jag är mest nyfiken medans sambon vill veta vad för kläder vi ska köpa tror jag och jag tror att han känner att det blir lättare att förbereda sej mentalt på den nya bebisen om han vet ved det blir. Och innan någon säger något om det så har vi inga problem att klä en pojke i rosa eller en tjej i blått osv ;-) Sambons mamma syr kläder och vill gärna sy en massa till barnbarnet så hon vill veta om hon ska sy klänningar eller inte.
Är svårt att säga hur sambon tänker egentligen tror även att han är lite som mej otålig och nyfiken sen vad svaret blir vid ul spelar ingen roll alls, om det ens går att se och som sagt är det inte ett 100%-igt svar.

Då förstår jag bättre hur ni menar :-) Vi tog inte reda på könet när vi vänta dottern och kommer inte göra det nu heller :-) Båda vill ha den där överraskningen vid förlossningen och vi köpte lite neutrala kläder i början och sen fick vi massa när alla visste vad vi fick :-) Vi ser inte problemet med klädköp, och namn är svårt oavsett :-P

Håller med om det där att man inte kan lita helt på vad dom säger att det ska bli för kön. Några vänner till oss skulle få en flicka och ut kom en kille :-)

Jag vill veta könet av två anledningar. Ett är namn, vi kan verkligen inte komma på några namn och det skulle vara skönt att bara behöva rabbla kill- eller tjejnamn varje kväll ;) Två är väldigt sekundärt men jag vill kunna prata med syskonet om lillebror eller lillasyster i magen.
Det är en hel månad kvar till RUL och jag längtar som en galning :angel: Få bekräftat att någon bor i min mage och förhoppningsvis mår alldeles utmärkt.

Annars går det bra för mig i värmen. Sitter i skuggan och latar mig :up: Fogarna däremot är bara skräp :down: Har skitont faktiskt och känner mig så hindrad i vardagslivet. Sedan känner jag tydligen av sammandragningar också :eek:

@Meooow Jag trodde att det var det sena UL, fel av mig.

Jag vill veta kön därför att det är första barnet och allt känns overkligt och så stort. Förlossningen känns lite skrämmande.. Så därför tycker jag att det skulle kännas tryggare att veta kön.
Vet inte om jag lyckades formulera mig rätt ;)

Idag har vi lockat ut en hel del arbetskraft som staplar ved, jag står för markservicen och lagar mat åt alla. Stapla i värmen är inget jag klarar av :p

Jag vill veta för att ju mer jag kan lära känna den där demonen desto bättre. Att vara gravid har hittills varit väldigt, väldigt onaturligt för mig, jag trivs inte alls med det och har oerhört svårt att förhålla mig till hela grejen.

Könet säger ingenting om personligheten eller vad det är för barn, men ju färre överraskningar jag behöver utsättas för under graviditeten eller förlossningen och ju mer jag har att knyta an till desto bättre.

Verkar som att jag är den enda i den här tråden som är gammaldags och inte tänker ta reda på könet :-P

Inskrivning i morgon......

Jag ville så himla gärna ha en flicka förra gången. Jag hade en tuff graviditet, var livrädd för förlossningen och mådde allmänt pyton. För oss var det då en "nödvändighet" att ta reda på kön. Jag hade nog inte klarat av anknytningen av att få en liten kille som överraskning vid förlossningen.

Vi tog reda på vad det var och det var en liten kille. Jag grinade på ultraljudet och fortsatte att sörja under hela graviditeten samtidigt som jag började knyta an till den lille killen i magen. För mej var det en lång process att acceptera könet för att det var så mycket annat att processa runt omkring. Direkt när han kom ut så var han vår och jag skulle inte byta honom mot 1000 flickor, såklart.

Denna gången var det mannen som sa att vi gör samma sak den här gången, vi tar reda på vad det är så får vi förbereda oss.

Hela grejen med att önska något speciellt är ju lite tabubelagt. Därför har jag valt att vara öppen med det hela.

Mvh Miks

Verkar som att jag är den enda i den här tråden som är gammaldags och inte tänker ta reda på könet :-P

Inskrivning i morgon......

Jag är med på din linje. Vi kommer inte ta reda på vilka kön bebisarna har, men jag hoppas på en tjej och en kille. Hade varit kul med en av varje.

Är det någon annan som redan fått problem med sura uppstötningar och har ni några bra tips hur man får bukt med dessa?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 106
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 809
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3