Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för lycka till önskningar!
Vilken fantastisk upplevelse! :D
Allt såg bra ut, känns som en stor lättnad. Den lilla sprattlade och sparkade vilt så var svårt att få ett bra kort. BM tror att det är en tjej! :D Men vi väljer att hålla det lite hemligt då BM ändå kände sig osäker och kunde inget lova.

Men! Alla säger ju att jag måste ha tvillingar för att magen är så stor, men inte så konstigt, fick gå från v 18 till v 21! Så nytt datum, 13 december. Ska ändra på listan när jag har tillgång till dator.

Nu känns allt så himla verkligt!
Fick även tid hos sjukgymnast pga smärtan i ryggen.

Vi har varit på ultraljud nu på kvällen. Allt såg bra ut, men antingen är bebisen lite äldre än vi tror (dagar alltså) eller lite större än vad som är normalt för 10+4 (som vi har utgått från att jag är i).

Den sprattlade i alla för fullt och sög på tummen hela tiden. Jag var vekligen inte beredd på att den skulle vara så levande, utan trodde att den skulle vara stilla och typ... mer vilande.

Det var verkligen helt sjukt att se, men också sjukt bra. Jag tycker nog om den lite mer nu...

(Ska absolut undersöka möjligheterna för KUB i landstingets regi, privatkliniken sa mest bara att allt såg väldigt bra ut. Men gynekologen var en väldigt mysig gubbe. Jag gillade honom!)

Härligt @Blueberry ! Ja på landstingets kub så får man ju en riskbedömning. Jag ska ta prover i morgon inför det och sen ringa ultraljud direkt och boka tid! Är sjukt nervös. Med mitt MA började jag blöda lite veckan innan vi skulle på kubtestet. När och om vi passerar det utan att nåt händer så kanske jag kan pusta ut lite lite.

Härligt @Sofie.S ! Men jag blir lite gnällig över att du lämnar mig ensam på nyårsafton ;)

@Blueberry skönt att få se en liten sprattlis! Det blir ju lite lättare att relatera till hela grejen när man ser den lille "parasiten"!

Mvh Miks

Härligt @Blueberry ! Ja på landstingets kub så får man ju en riskbedömning. Jag ska ta prover i morgon inför det och sen ringa ultraljud direkt och boka tid! Är sjukt nervös. Med mitt MA började jag blöda lite veckan innan vi skulle på kubtestet. När och om vi passerar det utan att nåt händer så kanske jag kan pusta ut lite lite.

Jag träffar bm på tisdag, ska definitivt be henne fixa en tid åt mig då.

@Miks Ja juste! Ni har inte fått ändrat datum? Jag hoppades på att hon skulle säga 13 januari men icke! Känns nästan lite snopet att "förlora" tre veckor, nu är jag ju plötsligt förbi halvvägs :p

För övrigt har lilla knodden blivit mer verklig, jag och sambo säger hon istället för knodden och den lilla. Hon är mer som en person nu :)

Det var planerat :)
Både jag och maken var helt chockade över vilken aktivitet det var där inne i magen. Vild redan nu liksom. Med våra gener... Det bådar inte gott för varken inredning eller finporslin, om vi säger så ;)

Jag har aldrig varit på ett tidigt ul men jag har förstått att det är full fart i magen tidigt ;)
Mitt barn var envis som tusan på RUL och vill inte flytta på sig när bm buffade med dopplern och är fortfarande envis utanför magen. Fast jag vet inte om man verkligen kan se ett sånt mönster redan tidigt men de påstår ju att dygnsrytmen de har i magen kan fortsätta när de kommer ut sen :)

@Miks Ja juste! Ni har inte fått ändrat datum? Jag hoppades på att hon skulle säga 13 januari men icke! Känns nästan lite snopet att "förlora" tre veckor, nu är jag ju plötsligt förbi halvvägs :p

För övrigt har lilla knodden blivit mer verklig, jag och sambo säger hon istället för knodden och den lilla. Hon är mer som en person nu :)

Åh jag hade blivit överlycklig om jag blev flyttad tre veckor ;) fast det lär inte hända pga taskig aktivitet pga sjukdom vid tidigare äl. Jag är däremot helt övertygad om att bli flyttad till minst 30/1 och har bf just nu 28/1 :)

Vi har varit på ultraljud nu på kvällen. Allt såg bra ut, men antingen är bebisen lite äldre än vi tror (dagar alltså) eller lite större än vad som är normalt för 10+4 (som vi har utgått från att jag är i).

Den sprattlade i alla för fullt och sög på tummen hela tiden. Jag var vekligen inte beredd på att den skulle vara så levande, utan trodde att den skulle vara stilla och typ... mer vilande.

Det var verkligen helt sjukt att se, men också sjukt bra. Jag tycker nog om den lite mer nu...

(Ska absolut undersöka möjligheterna för KUB i landstingets regi, privatkliniken sa mest bara att allt såg väldigt bra ut. Men gynekologen var en väldigt mysig gubbe. Jag gillade honom!)

Just det, på tal om datum.
Jag har räknat med 20 februari. Min bm räknade med 22. Gynekologen i går sa 16.

Jag tror att han har ganska rätt, jag skulle gissa att jag hade tidig ägglossning - kanske dag 9-11 och inte 14. Då stämmer det nog med innan 20 februari. :)

Jag hade också gärna blivit flyttad till typ januari, inte för att jag vill vara gravid ännu längre men för att risken att den föds på julafton ska minska nu blev jag dessvärre inte flyttad utan 18/12 kvarstår.

Vi vet exakt när jag hade ägglossning. Vi gjorde ett ultraljud hos fertilitetsläkaren dagen innan. Därmed är det inte så troligt att vi kommer att bli flyttade. Max någon dag hit eller dit. Blir det mer kommer jag nog inte lita på det datumet ändå.

@Sofie.S det är väl fantastiskt att redan vara över halvvägs!!

Mvh Miks

@Miks Vad skönt att det är så pass säkert ändå! Spännande och se om det blir ett decemberbarn eller januaribarn :)
Ja absolut! Känns bara så snopet ;)

Slänger in första magbilden nu, sittandes på bästa vännens halvblod. Bilden är tagen för ca 2 veckor sedan.
image4_53da0a792a6b22ba493450f8.jpg

Just det, på tal om datum.
Jag har räknat med 20 februari. Min bm räknade med 22. Gynekologen i går sa 16.

Jag tror att han har ganska rätt, jag skulle gissa att jag hade tidig ägglossning - kanske dag 9-11 och inte 14. Då stämmer det nog med innan 20 februari. :)

Min bm räkna också mig på 22 februari. Med dottern blev vi senarelagda 5 dagar så jag gissar på nåt liknade nu :-)

December
8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 Sofie.S, 21 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
25/12 - Proxygirl, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)

Januari

2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
9/1 - Meooow, första barnet
18/1- Pinnsky, 25 år, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 - nagelbitarn, första barnet

Februari

5/2 - Pudsey, 30 år, första barnet
7/2 - Amk, 27 år, första barnet
20/2 Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Toltmoppe, 25 år, andra barnet

Hittade den här på sida 22, tror att det är den senaste?
Flyttade mig till den 13/12 iallafall :)

December
8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 Sofie.S, 21 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
25/12 - Proxygirl, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)

Januari

2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
9/1 - Meooow, första barnet
18/1- Pinnsky, 25 år, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 - nagelbitarn, första barnet

Februari

7/2 - Amk, 27 år, första barnet
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet
20/2 Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Toltmoppe, 25 år, andra barnet

Flyttade mej lite också :-)

Någon som har tips på bra övningar att göra, behöver röra på kroppen. Har kollat lite på youtube på yoga övningar mottages gärna.
Hoppas att rygg, höft och ben kan bli lite bättre om jag rör på mej, hittar ingen bekväm ställning att sitta eller ligga i just nu, blä. Men annars mår jag rätt bra, börjar få mer energi igen :-D

Nu är proverna tagna inför kub. Fy vilken ångest jag fick i väntrummet... Det börjar bli så nära den tiden som vi fick veta att det gått skitvägen sist! Bara hoppas nästa vecka går fort utan några problem. Men fy va jobbigt det är just nu.

Ja men så där ja, nu har jag också premiärpratat med den stora vita megafonen :meh: Om jag ändå mådde illa men det gör jag inte utan jag börjar bara hulka och kvälja helt apropå ingenting. Har haft mycket kväljningar sista tiden men första gången jag kräks av det :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 962
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 820
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat