Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@BernT Jag skulle inte överleva utan min medicin mot illamående, är snart i v 16 och äter den fortfarande. Lergigan, fick det utskrivet av läkare tack vare min BM. Kunde varken jobba eller knappt röra på mig innan, kräktes hela tiden. Visst går det kanske över så småningom men jag anser att man måste kunna leva ett normalt liv fast man är gravid ;) och nej, man blir inte trött av Lergigan, det ska vara uppiggande!

Ska nog be få ngt utskrivet, för det här går verkligen inte. Jag måste ligga ner för att kunna äta tillomed.

Jag måste typ ligga ner hela tiden! Försöker jag stå/gå runt så börjar jag kallsvettas och får panik-illamående typ följt av att spy. Imorgon ska jag köra bil i 4 timmar. Vet inte om det är så bra idé, känner de senaste dagarna när jag kört bil kortare sträckor att koncentrationen finns inte där.

Idag har vi gjort ett ultraljud!
Så häftigt att för det första få bekräftat att det är någon där inne, en var det så inga tvillingar som vi funderat på!
KUB var helt normalt så det kändes bra också. :)
Det var en liten skum känsla att på skärmen se fostret röra på armarna upp och ner och inse att det där händer inne i mig just nu... :D

Vi fick ett tidigare datum så ändrar på mig. Jag har letat igenom alla sidor och tror att denna är den senaste, annars får ni gärna uppdatera den!

December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

2/1 - Proxygirl. andra barnet
2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
9/1 - Meooow, första barnet
18/1- Pinnsky, 25 år, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 - nagelbitarn, första barnet

Februari

5/2 - Pudsey, 30 år, första barnet
7/2 - Amk, 27 år, första barnet
11/2 Flixon 27 år, första barnet
20/2 Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Toltmoppe, 25 år, andra barnet

Ligger i soffan och vilar med dunkande puls. Eftersom jag tränar ganska mycket har jag bra koll på pulsen, och det här är ju rent av löjligt. Kan jag ha så pass ökad blodvolym redan nu i vecka 8? Märkte det i vecka 7 också, förresten.

Det dunkar och dunkar, hjärtat jobbar som bara tusan. Och det märks i princip bara när jag vilar. Har lagt upp fötterna på ryggstödet nu och det har blivit lite bättre. Men ändå.

Jag tycker att det är väldigt stört.

Ligger i soffan och vilar med dunkande puls. Eftersom jag tränar ganska mycket har jag bra koll på pulsen, och det här är ju rent av löjligt. Kan jag ha så pass ökad blodvolym redan nu i vecka 8? Märkte det i vecka 7 också, förresten.

Det dunkar och dunkar, hjärtat jobbar som bara tusan. Och det märks i princip bara när jag vilar. Har lagt upp fötterna på ryggstödet nu och det har blivit lite bättre. Men ändå.

Jag tycker att det är väldigt stört.
Jag tycker att min puls sticker iväg emellanåt, jag blir alldeles anfådd och hjärtat slår som tusan bara jag går upp för trappan. Det är jag inte van vid!

Jag blir mest andfådd. Känner inte så mycket av pulsen, ja ingenting faktiskt, men stånkar och stönar och suckar för ingenting. Känner mig som minst 100 år och minns att jag var likdan förra gången.

Idag ringde jag bm för första gången också. Ska på inskrivningen nästa vecka i v.11+6. Lät nästan som att hon blev lite stressad över att jag ringde "sent" så att hon måste göra en riktig inskrivning med blodprov mm första gången eftersom jag var så långt in i graviditeten. Hehe ja varför tror hon jag ringde sent för :angel: Får samma bm som förra gången också.

Vad olika det är.
Jag var på första besöket i vecka 6, med blodprov och hela baletten. Nästa besök blir i vecka 11 :)

Här i landstinget har de hälsosamtal i v.6-8 och sedan riktiga inskrivning typ nu (idag är jag i v 10+5 tror jag att hon sa) :) jag ser inte fram emot blodprover så det får gärna dröja ett tag tills dess ;)

Här i landstinget har de hälsosamtal i v.6-8 och sedan riktiga inskrivning typ nu (idag är jag i v 10+5 tror jag att hon sa) :) jag ser inte fram emot blodprover så det får gärna dröja ett tag tills dess ;)

Samma här. Fast jag fick lämna en del blodprover på en gång pga min hypotyreos.

Som hemtjänst personal föredrar jag nuförtiden de hyreshus som har hissar! Flåsig blir jag lätt i det här varma vädret också ;) Går in i v 16 nu, tiden bara skenar iväg..

December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

2/1 - Proxygirl. andra barnet
2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
9/1 - Meooow, första barnet
18/1- Pinnsky, 25 år, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 - nagelbitarn, första barnet

Februari

5/2 - Pudsey, 30 år, första barnet
7/2 - Amk, 27 år, första barnet
20/2 Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Toltmoppe, 25 år, andra barnet

Kan lika gärna ta bort mig, 99% säker på missfall. Var på gynakuten idag, har inte blött så mycket, mer bara lite skvätt egentligen, men känslan sa att det var väck. UL visade på en hinna och en gulesäck, såg ut som 5e veckan vilket det förstås inte borde göra när en är i vecka 8+5. En undersökning till om en vecka för att se om något hänt, annars blir det väl till att sätta igång så det kommer ut nån gång...

Åh nej vad tråkigt @Flixon ! Verkligen jättetråkigt! Stor kram och ta hand om er!

Om de inte hittar en liten bebis vid nästa koll hoppas jag på att det går problemfritt iallafall. Helst hoppas jag ju såklart att du får se en liten bebis!

Mvh Miks

Åh nej vad tråkigt @Flixon ! Verkligen jättetråkigt! Stor kram och ta hand om er!

Om de inte hittar en liten bebis vid nästa koll hoppas jag på att det går problemfritt iallafall. Helst hoppas jag ju såklart att du får se en liten bebis!

Mvh Miks
Tack! Jag har nog redan -även innan UL- varit rätt säker på missfall. Jag grät såklart en massa vid och efter sjukhusbesöket, men nu känner jag mig rätt så lugn. Inte särskilt glad förstås, men tja... sansad. Vi vill bara få ett klart besked nu, sen ska jag köpa en dosa snus och en flaska vin!

Tack! Jag har nog redan -även innan UL- varit rätt säker på missfall. Jag grät såklart en massa vid och efter sjukhusbesöket, men nu känner jag mig rätt så lugn. Inte särskilt glad förstås, men tja... sansad. Vi vill bara få ett klart besked nu, sen ska jag köpa en dosa snus och en flaska vin!
Sjukt jobbigt att behöva vänta en vecka! Tung vecka oavsett på grund av väntan och ovissheten! Du får vara ledsen! Se till att prata med varandra så ni stöttar varann!

Mvh Miks

@Flixon
Men vad tråkigt! Vet tyvärr alldeles för väl hur det känns.. Ovh det hade ju verkligen räckt med att jag fick hoppa ur denna tråden!

För mig var det likadant (även om mitt mf började helt annorlunda). Även om sjukvården lät positiva in i det sista och inte alls tyckte att det behövde vara ett missfall (var till och med på hälsosamtal) så var jag helt övertygad.

Jag har iaf haft turen att kroppen "tog hand om det" helt själv. Jag testade snabbt negativt igen på grav.test och har nu haft ägglossning som en klocka räknat på att första dagen jag blödde på mf var första mensdagen. Det gäller att se saker positivt, eller nåt...

Verkligen skönt att kroppen "skuttade" igång igen @Imogen ! Jag hoppas du blir gravid snart igen och att du då får en liten bebis som belöning!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 078
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 777
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar