Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jobbigt :(
Går det att prata och resonera om det, eller är det konflikt direkt?

Nä inte direkt. Jag började väl ge efter och sa att vi kanske kan gå på mötet som man har när man bokar tid för abort men att jag där kommer säga precis som det är, att jag inte vill.

Han tycker att jag är egoistisk medans jag tycker att han är minst lika egoistisk. Han tycker också att jag har ju massa år på mig, jag är 24 och han 34. Och visst det har jag väl. Men det gör inte beslutet lättare.

Nä inte direkt. Jag började väl ge efter och sa att vi kanske kan gå på mötet som man har när man bokar tid för abort men att jag där kommer säga precis som det är, att jag inte vill.

Han tycker att jag är egoistisk medans jag tycker att han är minst lika egoistisk. Han tycker också att jag har ju massa år på mig, jag är 24 och han 34. Och visst det har jag väl. Men det gör inte beslutet lättare.

Vill du inte göra abort så känns det inte som en strålande idé.

Att träffa läkare osv och prata igenom det känns som en bra idé.

Vill du inte göra abort så känns det inte som en strålande idé.

Att träffa läkare osv och prata igenom det känns som en bra idé.

Nä det vill jag ju inte. Men han vill ju å andra sidan verkligen inte ha det. Så någon av oss kommer ju köra över den andre.

Jag har dessutom mer eller mindre fått "förbud" för att prata med någon om det. Han tycker att det bara är vår ensak.

Nä det vill jag ju inte. Men han vill ju å andra sidan verkligen inte ha det. Så någon av oss kommer ju köra över den andre.

Jag har dessutom mer eller mindre fått "förbud" för att prata med någon om det. Han tycker att det bara är vår ensak.

Jag skulle inte vilja ha barn med någon som är på det sättet, även om jag antar att han har panik just nu.

Men då blir ju alternativet ensamstående från start och det är ju också ganska tufft.

Inte avundsjuk!!

Nä inte jag heller egentligen. Jag blir bara arg efter att ha pratat med honom också. Så fort jag börjat ge efter lite för hans önskning så börjar "sweet-talkandet" vilket jag bara tror är spel för gallerian.

Just nu är jag mest bara arg och ledsen. Skiter i hans önskning om att inte prata om det, tänker prata om det med alla mina (flera är gemensamma) vänner för input/stöd.

Nä inte jag heller egentligen. Jag blir bara arg efter att ha pratat med honom också. Så fort jag börjat ge efter lite för hans önskning så börjar "sweet-talkandet" vilket jag bara tror är spel för gallerian.

Just nu är jag mest bara arg och ledsen. Skiter i hans önskning om att inte prata om det, tänker prata om det med alla mina (flera är gemensamma) vänner för input/stöd.

Klart som fan att du ska prata så mycket du vill!

Jag gjorde abort när jag var arton men jag tvekade aldrig, vår situation var den omvända. Är man minsta osäker måste man (jag iaf) älta, stöta och blöta. Och det finns ju en bortre tidsgräns i sådana här sammanhang också :crazy:

Klart som fan att du ska prata så mycket du vill!

Jag gjorde abort när jag var arton men jag tvekade aldrig, vår situation var den omvända. Är man minsta osäker måste man (jag iaf) älta, stöta och blöta. Och det finns ju en bortre tidsgräns i sådana här sammanhang också :crazy:

Ja jag menar jag har fast jobb, nånstans att bo, bil osv. Hade jag inte haft jobb eller så hade jag inte velat ha barn.

När vi pratade om abort så sa jag att för att fixa det måste jag få så mkt lugnande att jag är typ helt borta och inte vet var jag är. Då sa han att ja men det är det många som behöver så det är ju inget konstigt.

Han skulle dessutom boka en tid för samtalet som man har inför abort idag. Det skulle han göra vid 8. Han har inte hört av sig så jag skickade precis ett jätteargt sms. Barnsligt kanske jag vet inte..

Ja jag menar jag har fast jobb, nånstans att bo, bil osv. Hade jag inte haft jobb eller så hade jag inte velat ha barn.

När vi pratade om abort så sa jag att för att fixa det måste jag få så mkt lugnande att jag är typ helt borta och inte vet var jag är. Då sa han att ja men det är det många som behöver så det är ju inget konstigt.

Han skulle dessutom boka en tid för samtalet som man har inför abort idag. Det skulle han göra vid 8. Han har inte hört av sig så jag skickade precis ett jätteargt sms. Barnsligt kanske jag vet inte..

Om du nu slutar i valet abort så säger jag bara skrapning!

Jag gjorde medicinsk som artonåring och skrapades i maj när missfallet inte slutade blöda och efter att ha gjort "båda" kändes skrapning bäst.

I mitt landsting sövs man alltid och får lugnande på avdelningen om man känner behov av det.

Du bortser från mannen, hur känner du?

Om du nu slutar i valet abort så säger jag bara skrapning!

Jag gjorde medicinsk som artonåring och skrapades i maj när missfallet inte slutade blöda och efter att ha gjort "båda" kändes skrapning bäst.

I mitt landsting sövs man alltid och får lugnande på avdelningen om man känner behov av det.

Du bortser från mannen, hur känner du?

Ja medicinsk är inte ens ett alternativ.

Jag vill inte göra det. Har aldrig haft ångest eller liknande så vet inte hur det känns men det är väl den känslan jag får inför det.

Just nu hatar jag bara honom så mycket.

@BernT Fy vilken sits du är i :( Jag tycker du gör helt rätt i att prata med "alla", han har noll och ingen rätt att belägga dig med någon slags tystnadsplikt kring det här.

@BernT Fy vilken sits du är i :( Jag tycker du gör helt rätt i att prata med "alla", han har noll och ingen rätt att belägga dig med någon slags tystnadsplikt kring det här.

Eller hur :( har alltid sett ned lite på tjejer som hamnar i den här sitsen för det skulle aaaaaaldrig hända mig. Insett nu hur lätt det är att sitta på sina höga hästar..

Kan inte låta bli att undra lite varför han är så angelägen om att vi ska lösa det utan andras vetskap :/

Eller hur :( har alltid sett ned lite på tjejer som hamnar i den här sitsen för det skulle aaaaaaldrig hända mig. Insett nu hur lätt det är att sitta på sina höga hästar..

Kan inte låta bli att undra lite varför han är så angelägen om att vi ska lösa det utan andras vetskap :/

För det är lättare att styra dig om det bara är ni "som vet".

Vill du inte göra abort tycker jag inte att du ska det. Du är ju vuxen nog att bestämma själv...

@lil-sis

Men usch vad obehagligt :( känns nästan lite manipulerande också iom att så fort jag börjar ge efter lite för hans vilja så kommer det "jag ska ta hand om dig före under och efter".

Sa att jag vill prata om det med vänner. Det fick jag väl om jag absolut måste, men återigen påpekades det att det egentligen bara är vår ensak och att jag ju kan prata med honom.

Är väl inte jättesugen på att bli ensam heller. Även om han skulle ändra sig så blir jag ensam, han är kommenderad till utlandet typ hela nästa år. Men abort känns verkligen inte bra. Läste en kommentar om att "är man redan ledsen och känslig innan är abort inte rätt" (kanske inte exakt de orden men) jag börjar storgrina när vi pratar om det/om jag själv tänker på det.

Ser bara framför mig hur jag kommer bita barnmorskan, sparka läkaren och fly därifrån.. :p

@BernT Jag tror precis som lil-sis att han vill kontrollera vad du tänker och säger, och vilken input du får från andra håll. Det låter djupt osympatiskt, så jag förstår att du har en tuff tid. Hoppas att du kan hitta mycket stöd omkring dig, och att du tar dig tid att fundera på vad du tror blir bäst.

@Blueberry Angående vikt så är jag likadan nu- pendlar ca 2 kg på en dag. Ena stunden ligger jag på 63, den andra på 65. Mycket märkligt, men det är liksom inget som "Ligger kvar" någonstans. Jag tycker att det är så märkligt att "man" inte går upp mer i början av graviditeten- jag har jättesvullna bröst och en tydlig liten kula, men inte ett kilo har fastnat. Hur kan det vara så?

@Amk

Ja alltså han vill ju att vi gör det den här veckan redan. Han har lite läkarkontakter så det skulle inte vara ngt problem. Jag trodde det skulle ta 1-3 veckor att få tid, så att jag skulle kunna tänka rejält. Känns lite som att han vill skynda på innan jag hinner ändra mig.

Fy fan vilken douche han är :(

@Amk

Ja alltså han vill ju att vi gör det den här veckan redan. Han har lite läkarkontakter så det skulle inte vara ngt problem. Jag trodde det skulle ta 1-3 veckor att få tid, så att jag skulle kunna tänka rejält. Känns lite som att han vill skynda på innan jag hinner ändra mig.

Fy fan vilken douche han är :(

Tid för abort brukar man få snabbt just för att det är lite bråttom.

Men att man inte vill göra abort för att man blir ledsen av det är ju bullshit.

Även om man är säker på sin sak så kan det ju vara skitjobbigt!

Sommartid är svårt men när jag gjorde abort så hade de krav på att man träffade en kurator en gång. Jag tyckte det var jättebra för att kunna bena ut mina tankar och hans tankar och kuratorn kunde "medla" lite.
Vi var inte arga eller så, bara inte överens men naturligtvis var det mitt beslut och han väntade på sjukhuset osv (då låg man inne även vid medicinsk).

Även om jag har svårt att bli gravid nu så ångrar jag mig inte det minsta, just där och då så var det rätt beslut.

@Blueberry Angående vikt så är jag likadan nu- pendlar ca 2 kg på en dag. Ena stunden ligger jag på 63, den andra på 65. Mycket märkligt, men det är liksom inget som "Ligger kvar" någonstans. Jag tycker att det är så märkligt att "man" inte går upp mer i början av graviditeten- jag har jättesvullna bröst och en tydlig liten kula, men inte ett kilo har fastnat. Hur kan det vara så?

Jag har fått klartecken att gå ner "så mycket jag vill" i vikt under graviditeten, så länge jag inte går på någon diet utan äter "allt" och regelbundet.
De lite drygt 1,5 kilo som det skiljer på mig från i går och i dag består ju liksom "ingenting" egentligen. Vikten motsvarar typ 11 000 kalorier, och det är ju helt orimligt att stoppa i sig på en dag :D Jag har som mål att stå still i vikt så länge som det bara möjligtvis går, om jag går ner är det bara bonus.

@lil-sis

Pratade precis med killen. Hans förslag är att jag ska boka in undersökning och abort samma dag, förutsatt att jag får för sjukvården då.

Det känns bara fel och som att han vill stressa mig in i det här.

Pratade precis med killen. Hans förslag är att jag ska boka in undersökning och abort samma dag, förutsatt att jag får för sjukvården då.
Det känns bara fel och som att han vill stressa mig in i det här.

Jag förstår att det är jobbigt och att du känner att han rubbar och kränker en stor del av dig och din integritet med tanke på hur han beter sig. MEN, det kan mycket väl vara så att du som svar på det gör tvärt emot det han vill av bara farten. Tro mig, jag är vrång och obstinat något så djävulskt. Step back, ta ett djupt andetag och reflektera.

Vill du ha ett barn tillsammans med den här personen?
Om ja – då så. Enkelt. Aningen egoistiskt förvisso, men enkelt.
Om nej – är det (för mig) också enkelt. Då skaffar du inte barn med den personen.

Vill du ha ett barn tillsammans med någon annan person?
Om ja – gör slut, gör abort och hitta den personen.
Om nej – då så. Fortsätt som nu.

Vill du skaffa barn utan någon annan person?
Om ja – gör slut, behåll barnet, var ensamstående förälder.
Om nej – vem vill du ha barn med då?

Prata med @OutOfService och läs hennes tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 691
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar