Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konstigt nog, även om jag inte tänker så mycket på missfall så tänker jag ändå varje gång jag har gått på toa att "nej inget blod nu heller, skönt". V. 9+2 är jag idag och för varje dag som går känns det lite bättre. Lite närmre målet och lite mindre missfallsrisk.

Har gått en sväng med min mamma idag på stan och nu har jag så ont i ländryggen och ner i rumpan att jag i princip inte tar mig ur soffan :meh: Fyndade iaf ett par mammajeans för 150kr (nedsatt från 399kr) så det känns okej. Hatar det faktum att mina kläder inte passar och att jag inte kan dölja mitt havandeskap lika länge som många andra kan. Mina kära mamma har i alla fall otroligt roligt åt att jag får mage tidigt, så snäll så :cautious:
Det är bara mina föräldrar och min bästa vän som vet om att vi väntar syskon. Jag känner mig inte alls pepp på att berätta för folk att jag är gravid. Vill hålla det helt för mig själv men det är ju en ren omöjlighet med den putande magen. På måndag ska jag jobba igen och det går ju inte att dölja direkt att jag sväller. Stor nackdel med arbetsuniform.
Hoppar in från hösttråden.

Jag var tvungen att använda gummiband i byxorna från v.7 och kunde endast ha mammabyxor från v.10 så du är långt ifrån ensam. Är i v.20 nu och nu känns det mer ok att jag har mer mage än många andra :)

Ska ni göra KUB?
Jag vill, men kommer inte kunna göra det i mitt landsting pga semestertider och begränsad tillgång.
Så typiskt.

I mitt landsting erbjuds alla KUB vilket jag tycker är jättebra! Vi har tid nästa måndag.
Jag längtar dit, känner mig inte alls gravid utom lite illamående ibland och att byxorna blir väldigt trånga ibland. Tuttarna är gigantiska, har en behå som passar. :grin:

Inte som "det hemskaste jag kan tänka mig"

Bu det måste vara det hemskaste ever!

Men hörrni! Hemskaste är verkligen inte ett ord som hör hemma i svenskan!
Hemsk, värre, värst! :p

Jag har förresten tänkt på det här med bil... Vi har två stycken tredörrars bilar, alltså att man fäller fram framsätet när man ska in i baksätet... Måste jag byta ut min bil? :arghh: Jag tycker om den massor och gillar inte alls kombibilar!
En kollega har en tredörrars med barnstol bak, men jag antar att de låst fast den främre stolen då så den inte går att tippa framåt alls... Någon som vet? Kan inte fråga kollegan då hon är på semester...

Jag har förresten tänkt på det här med bil... Vi har två stycken tredörrars bilar, alltså att man fäller fram framsätet när man ska in i baksätet... Måste jag byta ut min bil? :arghh: Jag tycker om den massor och gillar inte alls kombibilar!
En kollega har en tredörrars med barnstol bak, men jag antar att de låst fast den främre stolen då så den inte går att tippa framåt alls... Någon som vet? Kan inte fråga kollegan då hon är på semester...

Lät riktigt bökigt måste jag säga! Skulle inte överleva utan våra kombibilar :D

Senast ändrad:
I mitt landsting erbjuds alla KUB vilket jag tycker är jättebra! Vi har tid nästa måndag.
Jag längtar dit, känner mig inte alls gravid utom lite illamående ibland och att byxorna blir väldigt trånga ibland. Tuttarna är gigantiska, har en behå som passar. :grin:

Jag hade också bestämt mig för att göra KUB, men verkar ha världen emot mig på den fronten.

På landstingets webbplats står det att "Under perioden 16 juni till 8 augusti görs inte KUB/fosterdiagnostik på kvinnor under 35 år." Så jag vände mig till Örebro, grannlandstinget. Jo tjena. Det var tvärnej och "Under perioden 15 juni - 15 augusti 2014 har vi inte möjlighet att ta emot utomlänspatienter."

Jag är liksom inte beredd att kuska land och rike runt, även om det hade känts väldigt bra att göra testet.
SUCK! :(

@Meooow Man behöver ju inte ha en combi. Jag har en Nissan Juke. Den låtsas vara en 3 dörrars men har 5 :)
http://m.nissan.se/intro?modelCode=500099&modelType=passenger&md2psid=4-140411625944928400

Sjukt nöjd med min lilla bil. Jag har haft sonen bakåtvänd i mitten bak fram till dec 2013. Nu sitter han framåt bakom förarstolen. Då kommer jag ändå få in ett babyskydd i mitten bak och sedan en bakåtvänd. Jag kan även stänga av airbagen på passagerarsätet med nyckel så att jag kan ha något av barnen i fram om jag vill.

Jag skulle vara tveksam till en tredörrars faktiskt. Jag tror det blir väldigt bökigt att ha barnet i bak. Fram borde dock funka. Kolla så att bilbältet är tillräckligt långt bara. Annars är du tvungen att ha bas till babyskyddet.

Mvh Miks

*hoppar in från vinterförälder 2013/2014*

Man måste inte alls ha en kombi bara för att man får barn. Det går att ha barnstol i bak i så gott som alla bilar, barnvagnar brukar även få plats i bagaget. Jag har en S60, iofs 5 dörrars men ingen kombi :p

Det är jättebökigt med en 3-dörrarsbil om man ska ha barnstolen i baksätet. Ska man ha stolen i fram, då spelar det väl ingen roll.

Hoppar in från hösttråden.

Jag var tvungen att använda gummiband i byxorna från v.7 och kunde endast ha mammabyxor från v.10 så du är långt ifrån ensam. Är i v.20 nu och nu känns det mer ok att jag har mer mage än många andra :)

:up: Jag är ju dock inte förvånad att jag ser ut som jag gör nu eftersom jag fick mage väldigt tidigt förra gången också :meh: Tycker det är helt värdelöst så här tidigt måste jag ju erkänna :o

Foglossningen gick inte över under natten utan jag har haltat (har verkligen försökt att gå normalt) och gått långsamt som en snigel hela dagen :down: Tre dagar kvar att jobba den här veckan och sedan fyra nästa vecka för att sedan äntligen få semester. Hoppas det vänder. Ska prova mitt foglossningsbälte.

Men usch @Appleflower har du redan så ont av foglossning? Vilken vecka är du i nu?

Kände inte av foglossning alls med dottern och hoppas på samma nu! Hade en väldigt enkel graviditet med henne så jag lär väl få igen nu ;) Än så länge kan det komma lätt illamående ibland, speciellt när vi lagt oss för att sova. Men inget som stör utan jag orkar somna som tur är. Sen mina ömma bröst och lite spänning i nedre magen ibland. Annars går det bra än så länge. Men då är jag ju inte så långt gången än heller :o

Bara v. 10 (9+4) :( fick foglossning tidigt förra gången men jag kunde ändå leva ett relativt normalt liv. Trodde nog att det skulle komma tidigt denna gång också men inte så här illa.

Aha, du sov på svenskalektionerna i skolan märker jag. :D:p

Jag hade också bestämt mig för att göra KUB, men verkar ha världen emot mig på den fronten.

På landstingets webbplats står det att "Under perioden 16 juni till 8 augusti görs inte KUB/fosterdiagnostik på kvinnor under 35 år." Så jag vände mig till Örebro, grannlandstinget. Jo tjena. Det var tvärnej och "Under perioden 15 juni - 15 augusti 2014 har vi inte möjlighet att ta emot utomlänspatienter."

Jag är liksom inte beredd att kuska land och rike runt, även om det hade känts väldigt bra att göra testet.
SUCK! :(

Det är ju jättedumt! Vad tråkigt att det blir sådär bara för att man blev gravid just vid detta tillfället på året... Så borde det inte alls vara! Avskyr att sjukvården är så jätteunderbemannad på sommaren!
Har du inga fler grannlandsting? Östergötland då?

@Meooow Man behöver ju inte ha en combi. Jag har en Nissan Juke. Den låtsas vara en 3 dörrars men har 5 :)
http://m.nissan.se/intro?modelCode=500099&modelType=passenger&md2psid=4-140411625944928400

Jag skulle vara tveksam till en tredörrars faktiskt. Jag tror det blir väldigt bökigt att ha barnet i bak. Fram borde dock funka. Kolla så att bilbältet är tillräckligt långt bara. Annars är du tvungen att ha bas till babyskyddet.

Blunda nu! Men just Nissan Juke är ju bland det, om inte just det, fulaste som rullar på vägarna just nu. :angel::crazy::p:o:D
Den är säkert jättebekväm, men den ser ju ut som en groda!
Toyota Prius delar även den förstaplatsen! ;)

Jag har funderat på framsätet men det är ju inte alls att rekommendera... Är det så farligt? Jag förstår ju självklart att om olyckan är framme så är det grymt mycket bättre att barnet sitter i mitten bak...
Fasiken, det är ju rätt skoj att kolla på nya bilar men att sälja pärlan... :arghh:

Blunda nu! Men just Nissan Juke är ju bland det, om inte just det, fulaste som rullar på vägarna just nu. :angel::crazy::p:o:D
Den är säkert jättebekväm, men den ser ju ut som en groda!
Toyota Prius delar även den förstaplatsen! ;)

Jag har funderat på framsätet men det är ju inte alls att rekommendera... Är det så farligt? Jag förstår ju självklart att om olyckan är framme så är det grymt mycket bättre att barnet sitter i mitten bak...
Fasiken, det är ju rätt skoj att kolla på nya bilar men att sälja pärlan... :arghh:

Ha ha! Jag valde mellan en två år gammal prius eller en sprillans Juke! I love my car!
Vi har visst tvärtom på bilsmak! Vilken sort är din lilla pärla då?

Anledningen till att man säger att framsätet är osäkert är att vissa kan få för sig att koncentrera sig på bebisen istället för att köra bilen. Pilla in nappen, vifta med leksaker och klappa på kinden. Vet man med sig att man är en sån person är det nog inte att rekommendera att ha ett barn i framsätet.

Sonen avskydde att åka bil. Första tiden grinade vi två lika mycket varje gång vi åkte. Det var olidligt att ha honom i baksätet. Bytte då min s70 till en bil som gick att stänga av airbagen på. Bara att han såg mig blev lättare för oss båda. Sen tycker jag att det är enklare att checka av läget genom att kasta ett öga åt sidan istället för att försöka hitta fokus i en liten spegel via backspegeln.

Prova ha kvar pärlan till en början du. Märker du att det inte funkar får du väll byta då istället!

Mvh Miks

Jag blir tokig på den här irrationella kroppen.
Galen!

Särskilt när den *bara på skoj* går upp nästan två kilo på ett dygn, bara så där.
Jag har jobbat väldigt mycket med min kropp och min vikt och har stenkoll på vad jag äter, när och hur jag bajsar, hur kroppen känns och vad jag har gjort med den. Nu ba: SOM BORTBLÅST! Hormoner är allt ena jävliga jävlar. Det måste vara typ två kilo luft, eftersom det sista jag gjorde i går var att spy upp min kvällsmat... Det är knappast som att jag äter prinsesstårta till frukost, lunch och middag liksom. Så frustrerande!

Har i alla fall fått ett väldigt pålitligt illamående och äter helst av allt dubbelmackor av smörgåsrån. Så jäkla glammigt liv.

Har förresten bestämt mig för att göra KUB oavsett var jag får göra det, om det så är i Göteborg. Jag gör hellre abort än får ett sjukt eller skadat barn. Så nu är det sagt också. Kommer jag hamna i helvetet nu?

/Blåbär – som har en rätt så jävla överjävlig dag i dag

Senast ändrad:
Trodde aldrig någonsin jag skulle skriva i en sån här tråd..

Är i v 7 eller 8 nu, och pappan vill inte inte inte ha ngt barn. Rätt och slätt "jag drar om du behåller" himla trevligt.

Detta är såklart helt oplanerat, vi har inte träffats alls länge. Jag vill ju inte tvinga honom att bli förälder mot sin vilja egentligen, men han har ju inga problem med att tvinga mig att göra abort, vilket jag inte vill. "Jag kommer såklart vara med dig hela tiden och stötta" ja men tack som fan då känns allt såååååå mycket bättre, as.

Oavsett val så kommer ju en bli nöjd med valet medans den andra absolut inte blir det..

Har inga direkta symptom heller, ingen svullen mage, mår inte illa längre heller. Lite ont i magen av och till är det enda så då börjar iaf jag direkt tänka att kanske fått missfall, känns iofs inte så troligt iom att testet var positivt för en vecka sedan och jag har inte haft några våldsamma smärtor eller så.

Svåraste beslutet någonsin ju :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 691
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar