Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Jag fortsätter monologen:

I dag testade vi denna succéfrukost:

- Marinerad smörgås att plockäta (kör en klick smör i micron så att den smälter och lägg sedan smörgås i smöret så att det sugs upp i brödet)
- Ostkaka! (Mamma skedmatar)
- Äppelkräm (Mamma skedmatar)
- Jordnötssmör på egen sked

Alla blev glada!

Jag fortsätter monologen:

I dag testade vi denna succéfrukost:

- Marinerad smörgås att plockäta (kör en klick smör i micron så att den smälter och lägg sedan smörgås i smöret så att det sugs upp i brödet)
- Ostkaka! (Mamma skedmatar)
- Äppelkräm (Mamma skedmatar)
- Jordnötssmör på egen sked

Alla blev glada!
Låter gott!

Vi fortsätter med chia-slajm :up:

Mvh Miks

Ja de blev lite jobbigt nu, hade dessutom över 39 i temp. Blev jobbigt för mamman med kräk på sej själv, bebis och soffa också och sambon var sen hem från jobbet :banghead: dessutom verkar jag också va på väg att bli sjuk, blir en kul vecka de här :crazy:
Hur går det för er?

Mvh Miks

Hur går det för er?

Mvh Miks

Hon ville inte sova i sin säng så sambon satt uppe till 1 sen tog jag över o kl 2 gick de att lägga ner henne (vi vill ju inte samsova då sängen är liten o sambon har sömnapne), kl 3 vaknade hon o ville äta och fick paracetamol igen tempen går upp så fort de börjar gå ur. Kl 7 vaknade hon och passade på att kissa i vår säng under blöjbyte :banghead:

Själv är jag rätt färdig nu, sov totalt 6h i helgen, halsen värker och huvudet är tung. Blev mera bråk i helgen om sambons ansvar vilket tär en del men nu har vi gjort ett schema så nu :devil: får han se till att hålla de.

Hon ville inte sova i sin säng så sambon satt uppe till 1 sen tog jag över o kl 2 gick de att lägga ner henne (vi vill ju inte samsova då sängen är liten o sambon har sömnapne), kl 3 vaknade hon o ville äta och fick paracetamol igen tempen går upp så fort de börjar gå ur. Kl 7 vaknade hon och passade på att kissa i vår säng under blöjbyte :banghead:

Själv är jag rätt färdig nu, sov totalt 6h i helgen, halsen värker och huvudet är tung. Blev mera bråk i helgen om sambons ansvar vilket tär en del men nu har vi gjort ett schema så nu :devil: får han se till att hålla de.

Jag lider med dig :( Så jobbigt när man är ensam och ingen kan avlasta.
kram

Senaste nytt:

Chiaslajm i kylen (med kokosmjölk).

Fiskbullar får dagens diss från Jompa, medan makrill i tomatsås får en tumme upp :up:

Mest glad är han över att vi har köpt smörgåsrån igen.

När vi ändå är inne på mat till de små jag kan behöva lite tips främst till frukost och lunch, just nu är havregrynsgröt och fruktpure en stående frukost

Jag känner mej mer som en människa igen :banana: Gick och la mej 19 igår och fick sova ostört till midnatt när resten av familjen kom upp, A hade sovit sen runt 20. Vid 2 behövdes bara flaskan så somnade hon om igen :bow: jag känner mej nästan utvilad :D

Jag känner mej mer som en människa igen :banana: Gick och la mej 19 igår och fick sova ostört till midnatt när resten av familjen kom upp, A hade sovit sen runt 20. Vid 2 behövdes bara flaskan så somnade hon om igen :bow: jag känner mej nästan utvilad :D

Vad skönt för dig! :bump: Sömn gör sån himla skillnad.

Mmmm... Sömn... :heart

Just nu sitter jag i soffan i vardagsrummet, J har krupit ut i köket och sitter (eller står) där och grejar med grejer, bankar med något och pratar med sig själv. Vi kan inte se varandra, men jag pratar lite med honom emellanåt för att påminna honom om var jag är.

Han känns väldigt kool och självständig när det gäller avstånd och egna äventyr - samtidigt som han behöver jättemycket närhet och kontakt när han ska sova (undantag: bilen) och om han vaknar på nätterna. Han rör sig lätt över hela huset och ibland får jag leta upp honom :o

Det är så oerhört fascinerande att se hur personligheten växer och utvecklas :)

Det är riktigt synd om A nu, tills idag har hon ändå varit rätt glad trots förkylningen, men idag verkar de gått utför min glada bebis började med att gråta och sen var hon glad i 1 minut innan de blev helt fel igen och höll på så ett tag sen blev det gallskrik och pruttar tills hon somnade så vi får lägga på ont i magen på listan *suck* tycker så synd om henne min lillstrumpan.

Tar gärna emot tips om snällt till bebismage mat.

Just nu sitter jag i soffan i vardagsrummet, J har krupit ut i köket och sitter (eller står) där och grejar med grejer, bankar med något och pratar med sig själv. Vi kan inte se varandra, men jag pratar lite med honom emellanåt för att påminna honom om var jag är.

Han känns väldigt kool och självständig när det gäller avstånd och egna äventyr - samtidigt som han behöver jättemycket närhet och kontakt när han ska sova (undantag: bilen) och om han vaknar på nätterna. Han rör sig lätt över hela huset och ibland får jag leta upp honom :o

Det är så oerhört fascinerande att se hur personligheten växer och utvecklas :)

Jag blir lika farcunerad över A, hur hon gått från en lite plutt till ett envist yrväder. Senaste baby group vi var på kröp hon ifrån mej direkt och reagerade först efter 10 min att mamma inte va brevid, hon har blivit tiff och självständig på senaste tiden och det är så kul att titta på vad hon hittat och när hon leker med andra barn (leker=snor leksaker, nyps eller håller handen)

När vi ändå är inne på mat till de små jag kan behöva lite tips främst till frukost och lunch, just nu är havregrynsgröt och fruktpure en stående frukost

Jack brukar få en "delikatesstallrik" till frukost :D:o (det är främst eftersom han inte är så värst hungrig på morgonen efter att ha ammat halva natten, och vill därför inte bli matad men plockmat duger bra). I morse blev det t.ex. en mjuk päronhalva, en sked jordnötssmör, en sked yoghurt, några minimackor, en bit smörgåsrån med smör och lite rivet plommon i taste teasern. Sen brukar han få lite rejälare mat typ gröt och fruktpuré efter att ha sovit sin lilla förmiddagstupplur.

Han har dessutom börjat prata mer babbligt och har jätteklar röst med tydliga ljud och "ord", men han varierar det med att growla och låta som Gollum. Jättekul när han pratar i sömnen och det låter som att en zombierna har rymt från The Walking Dead. O_o

Haha va kul att det är fler barn som är babbliga!!! Jack har börjat prata JÄTTEMYCKET :D häromdagen t.ex. när jag hade en handduk på huvudet efter att ha tvättat håret blev han helt vild: "Tii-tii-tiit-ta! Tit---ta! Dääääär!" och pekade på handduken (han kan inte peka med ett finger utan med hela handen liksom, ser underbart gulligt ut) och när han får syn på lampan "Pa! Pa! Dääär!" :D Man hör honom ofta säga "titta" och "där" när han leker för sig själv också. Och så kan han säga "Heeeeeeeeej" och "Mamamama-pappapappa" också :D

Jack har däremot väääldigt mörk röst! Han låter jätterolig när han pratar med sin lilla mörka bebisröst, men ibland testar han också de ljusare tonerna :D haha, jag börjar skratta bara jag tänker på det. Bebisar är sååå skumma :p:angel:

Kom på en sak till också om det där med growlandet: Jack brukar göra det när han är nöjd och myser, typ när han ammar :cool: då kommer små grymtningar och morrningar medan han äter. :o

A fick för sej att testa gränserna igår em när hon var piggare på alvedonen, hon va överallt där hon inte ska va, mamma säger nej och A bara tittar på mej ler och fortsätter, jag lyfter bort och säger nej och hon tjuter och skrattar. Är det nu allt testande börjar?
Det varit mycket mamma säger nej och hela världen rasar samman om hon inte får vara i "öppnaspisen" (typisk engelsk gas sak) eller vrida på knoppen till elementet.
Försöker avleda och hitta på annat skoj hon får göra så klart men hon är bra envis den lilla damen :love:

Damen ifråga sover än :banana: så jag njuter av att bara får va och dra mej innan vi kliver upp.

Haha va kul att det är fler barn som är babbliga!!! Jack har börjat prata JÄTTEMYCKET :D häromdagen t.ex. när jag hade en handduk på huvudet efter att ha tvättat håret blev han helt vild: "Tii-tii-tiit-ta! Tit---ta! Dääääär!" och pekade på handduken (han kan inte peka med ett finger utan med hela handen liksom, ser underbart gulligt ut) och när han får syn på lampan "Pa! Pa! Dääär!" :D Man hör honom ofta säga "titta" och "där" när han leker för sig själv också. Och så kan han säga "Heeeeeeeeej" och "Mamamama-pappapappa" också :D

Jack har däremot väääldigt mörk röst! Han låter jätterolig när han pratar med sin lilla mörka bebisröst, men ibland testar han också de ljusare tonerna :D haha, jag börjar skratta bara jag tänker på det. Bebisar är sååå skumma :p:angel:

Kom på en sak till också om det där med growlandet: Jack brukar göra det när han är nöjd och myser, typ när han ammar :cool: då kommer små grymtningar och morrningar medan han äter. :o

Wow! V pratar inte alls särskilt, han är oftast tyst när han leker och han pekar inte på saker :)

Han babblar bara efter något hänt eller när vi läser böcker. Annars gillar han mest att ge saker till oss och få den tillbaka :D Han förstår uppmaningar både på italienska och svenska, men säger bara hej, inte ciao ;)

Kör en liten 8 månaders update.
A väger nu 7100g och följer sin kurva fint, den 18e kommer the health visitor på hembesök för 9 månaders avstämning och då ska hon mätas för första gången, ska bli kul o se hur mycket hon växt vi mätte ju själva till 51cm när hon föddes.
Hon utvecklas i en rasande fart trots förkylningen hon kan klicka med tungan, vinka, klappa händerna och prutta på mammas arm allt utom klickandet kom idag. Och så tränar hon förfullt med gåvagnen, det är uppåt framåt som gäller nu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 240
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar