Wow! V pratar inte alls särskilt, han är oftast tyst när han leker och han pekar inte på saker
Han babblar bara efter något hänt eller när vi läser böcker. Annars gillar han mest att ge saker till oss och få den tillbaka Han förstår uppmaningar både på italienska och svenska, men säger bara hej, inte ciao
Ja jag är väldigt imponerad, storasyster var MYCKET senare med sina första ord, men jag tror också att jag varit mer uppmärksam den här gången när han har försökt säga något eftersom jag nu vet hur det kan börja liksom och så har jag försökt bekräfta typ "Ja titta! Ja där, lampa!". Han blir sååå glad när han fattar att man har fattat vad han säger, då skiner hela ungen upp och han måste upprepa allt femton gånger till. Minst. Sen tror jag att han lär sig vääldigt mycket av Stora Idolen Storasyster, som han vill titta på och härma rätt stor del av sin vakna tid
Åå det där med att ge saker och få tillbaka! Det kommer jag ihåg att storasyster gillade, men det har inte Jack kommit på än. Vad häftigt att V förstår italienska!
Alltså det här är så himla underbart, de här små krabaterna blir såå mycket mer små personer när de börjar förstå saker och försöker kommunicera på ett tydligare sätt