Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Fy! Stackars er! Man blir ju liksom lite korkad av att inte få sova. Eller i alla fall jag blir det. Hjärnan blir som klistrig gröt!

Stackars Ellie! Är hon 4? Jag kommer inte ihåg! :o Det skulle ju kanske kunna vara nattskräck? Det är väldigt obehagligt för alla inblandade!

Tyvärr är hon väldigt skabbig av sig. Igår stirrade hon mig stint i ögonen och höll upp clementinklyftan och mosade den så hårt hon kunde så saften sipprade mellan fingrarna. Sen skrattade hon. Lite creepy baby över det hela :D

Skedar tror jag jag har kvar efter stora N! Måste leta fram dom! Tack för påminnelsen!

Mvh Miks

Jaa jag blir verkligen lite trögtänkt och korkad! Kan t.ex. bli stående vid skötbordet och fundera på om jag redan har bytt blöja eller om jag ska göra det :p Hon fyller snart 3! Och ja, det liknar nästan lite nattskräck vissa gånger då hon är svår att få kontakt med. Andra gånger verkar det mer som en mardröm och hon lugnar ner sig när hon märker att vi är där. Men väldigt obehagligt, jobbigt och så tycker man ju så synd om henne så det värker i hjärtat.

Alltså haha!! :D:love: Creepy :D

Det blev en tur till barnakuten idag :eek:

Jack fick tag på en drömfångare som vi haft ovanför sängen och slet den i stycken. Jag tog bort den från honom och då började han hosta som en galning och fick inte luft. Ett par dunkar på ryggen så andades han bättre, men det kom inte upp något. Sedan började han kräkas helt oprovocerat (och då hade han inte ens ätit frukost än) och mådde inte alls bra och vid det laget hade jag undersökt drömfångaren och insett att det helt klart saknades både pärlor och små avlånga metallbitar som hade suttit på den. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle ta honom till akuten. Väl där mådde han superbra igen och var jättepigg och glad :):love: men de undersökte honom ändå noga och tack o lov satt inget i luftvägarna, utan han har nog svalt det så vi fick åka hem men ska hålla koll på om han får ont i magen eller verkar må dåligt.

Gah... barn alltså! Har hunnit gå igenom alla känslor man kan tänka sig under den här förmiddagen, från att ha tänkt saker som "vafan skaffade man ens barn för??" (fast det menade jag förstås inte, jag blev bara så himla himla rädd) till att jag är så oändligt tacksam att han lever och mår bra :love::love::love:

Kanske trådens konstigaste fråga men när era barn sover, hur andas de då?
Andas de med en jämn rytm hela tiden eller tar de små pauser i andningen då och då?

Lilleman tar små pauser i andningen på 2-3 sekunder och sedan kommer ett djupt andetag och sedan andas han normalt en stund för att ta en ny paus.
Är han normal? :nailbiting:

(Dottern har opererat sina halsmandlar för hon hade uppehåll i andningen men då snackar vi 10-15 sekunders uppehåll så jag vet inte riktigt vad som är normalt :o och nu efter op hörs knappt hennes andetag)

A har små uppehåll ibland och snarkar ofta, jag blir också lite ibland men mer på snarkningarna men doktorn säger att vi inte ska oroa oss för dom

Det blev en tur till barnakuten idag :eek:

Jack fick tag på en drömfångare som vi haft ovanför sängen och slet den i stycken. Jag tog bort den från honom och då började han hosta som en galning och fick inte luft. Ett par dunkar på ryggen så andades han bättre, men det kom inte upp något. Sedan började han kräkas helt oprovocerat (och då hade han inte ens ätit frukost än) och mådde inte alls bra och vid det laget hade jag undersökt drömfångaren och insett att det helt klart saknades både pärlor och små avlånga metallbitar som hade suttit på den. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle ta honom till akuten. Väl där mådde han superbra igen och var jättepigg och glad :):love: men de undersökte honom ändå noga och tack o lov satt inget i luftvägarna, utan han har nog svalt det så vi fick åka hem men ska hålla koll på om han får ont i magen eller verkar må dåligt.

Gah... barn alltså! Har hunnit gå igenom alla känslor man kan tänka sig under den här förmiddagen, från att ha tänkt saker som "vafan skaffade man ens barn för??" (fast det menade jag förstås inte, jag blev bara så himla himla rädd) till att jag är så oändligt tacksam att han lever och mår bra :love::love::love:

Vilken tur det gick bra, hoppas det kommer ut utan problem senare ;-)

@pudsey jag vet ju just inte vad som är normalt. Alla kanske andas med små pauser när man sover?
Han snarkar inte men har pauser och storasyster hade många långa pauser (inga snarkningar) men det berodde på halsmandlarna och hon var knappt tre år när vi började rycka i de trådarna.

@pudsey jag vet ju just inte vad som är normalt. Alla kanske andas med små pauser när man sover?
Han snarkar inte men har pauser och storasyster hade många långa pauser (inga snarkningar) men det berodde på halsmandlarna och hon var knappt tre år när vi började rycka i de trådarna.

Kanske bäst att göra med bvc så slipper du oroa dej eller får det kollat, sömnapne ger ju uppehåll i andningen men jag tror man brukar snarka då också, små barn brukar växa ur det isf. Är inte alls insatt i sömnapne hos barn men endel i den som vuxna har.

Kanske bäst att göra med bvc så slipper du oroa dej eller får det kollat, sömnapne ger ju uppehåll i andningen men jag tror man brukar snarka då också, små barn brukar växa ur det isf. Är inte alls insatt i sömnapne hos barn men endel i den som vuxna har.

Har barn uppehåll beror det nästan alltid på halsmandlarna om det inte finns andra bakomliggande orsaker. Min dotter hade nästan inget hål i svalget alls och det enda som var anmärkningsvärt (utöver uppehållen) var att hon inte snarkade men hon andades ansträngt.
Men jag tänker att en liten bebis borde inte ha så förstorade halsmandlar som en ett lite större barn kan ha att han skulle få andningsuppehåll av det. Så då tänker jag vidare att han är normal och att alla andas så. Förstår du hur jag tänker? :)

Har barn uppehåll beror det nästan alltid på halsmandlarna om det inte finns andra bakomliggande orsaker. Min dotter hade nästan inget hål i svalget alls och det enda som var anmärkningsvärt (utöver uppehållen) var att hon inte snarkade men hon andades ansträngt.
Men jag tänker att en liten bebis borde inte ha så förstorade halsmandlar som en ett lite större barn kan ha att han skulle få andningsuppehåll av det. Så då tänker jag vidare att han är normal och att alla andas så. Förstår du hur jag tänker? :)

Jag är med :D

@Blueberry , våra är ju i stort jämngamla och gör som du
Men lite mer pedagogiskt.. Hmmm.. Jag är kommentator till alla ensam-lekar "jaha har du den röda bollen, är den fin, den lilla röda bollen? Vill du ha en lila?*ger en lila*"
Och så läser vi böcker, oftast pratar jag om det vi ser mer än läser texten.
Utöver det blir det mycket "titta där...kan mamma få..tack! Varsågod.. " etc.

Men mest mest mest gör jag fåniga sånger om allt jag gör ramsor och fjantar mig helt galet mycket!

Alltså.. " äta grööööten, då blir man söööter" & "byta blöja, byta blöja, byta byta blöja... Å PUSS PÅ LILLA MAGEN"

Jag är så oerhört tacksam att ingen utom sambo och djur hör mig.

Men mest vill han träna på att gå. Så då får han ju göra det. Han går över rummet, ramlar, tar en leksak. Ställer sig ooch repeat repeat. Skittråkigt

Imorse var det Alice tur att ramla ur sängen, nyfikenheten på mammas mobil som låg på sängbordet tog över och det tog slut på säng att krypa i så nu har hon ett långt rött märke i pannan. Alice tyckte det va lite läskigt i 30 sek innan det var full fart igen :banghead: :D tokfia :love:

Minns ni att jag skrev om min kompis som förlorade barnet i magen sent i vecka 41? I går födde hon en son. :love: :cry: :love:

Jag är så otroligt glad, gråtmild och lättad. Äntligen!

Men oj vad roligt! Strongt att våga igen :heart
Jag var inte säker på nåt vis att våga prova igen efter mitt MA och det var ju bara i v 12.
Himla glad för din kompis skull! Dom måste vara överlyckliga :love:

Minns ni att jag skrev om min kompis som förlorade barnet i magen sent i vecka 41? I går födde hon en son. :love: :cry: :love:

Jag är så otroligt glad, gråtmild och lättad. Äntligen!
Vad underbart! Jag har tänkt en del på din vän! :heart

Jag har två vänner som förlorat barn sent i graviditeten. En har fått två barn efter det :love:. Den andra vännen är barnlös :(

Verkligen så himla härligt för din kompis!

Mvh Miks

Ostkaka alltså.
Älskar att det finns!

Just nu äter ongen allra helst ostkaka, hundarnas torrfoder, pennepasta, äpple, min hemmagjorda tonfiskröra (?!?), smörgås och smörgåsrån utan smör. Han fortsätter att rata det mesta annat.

I går var vi på brunch, då åt han melon, äggröra (med chilisås från potatissalladen...), smoothie och amerikanska pannkakor. Allt med frukt = :up:

Ostkaka alltså.
Älskar att det finns!

Just nu äter ongen allra helst ostkaka, hundarnas torrfoder, pennepasta, äpple, min hemmagjorda tonfiskröra (?!?), smörgås och smörgåsrån utan smör. Han fortsätter att rata det mesta annat.

I går var vi på brunch, då åt han melon, äggröra (med chilisås från potatissalladen...), smoothie och amerikanska pannkakor. Allt med frukt = :up:
Jag tycker han verkar trycka i sig en hel del saker. Lite så där lagom, knasigt varierat :D

Mvh Miks

Men mest mest mest gör jag fåniga sånger om allt jag gör ramsor och fjantar mig helt galet mycket!

Alltså.. " äta grööööten, då blir man söööter" & "byta blöja, byta blöja, byta byta blöja... Å PUSS PÅ LILLA MAGEN"

Jag är så oerhört tacksam att ingen utom sambo och djur hör mig.

Hahaha! Så himla kul för jag är precis likadan! Gör sånger och ramsor av allt, annars blir det så himla tyst och tråkigt här hemma. Och så sjunger vi och dansar en hel massa (då är det veeerkligen tur att ingen ser oss....). Storasyster älskar det förstås, hon har världens shower med sång och dans ibland :love: och nu har lillebror kommit på det där också, så direkt när man börjar sjunga eller sätter på musik börjar han "dansa" (=vagga fram och tillbaka och ser superglad ut) :D

Hur har ni det idag, gott folk?

Vi har haft morgonen from hell idag. Inte med lillebror utan storasyster. Först skulle hon börja knuffa och sparka på lillebror det första hon gjorde i sängen. Jag blev så klart fly förbannad och satte ner ungen på golvet. Kan hon inte uppföra sig som folk kan hon gott sitta där liksom! Det blev början till första utbrottet från hennes sida :meh: Sen har hon blivit arg på allt ifrån att jag inte hämtade ett glas mjölk tillräckligt fort till att jag råkade ge henne fel tallrik, just idag ville hon ha den röda tallriken och inte den gula som hon alltid annars vill ha :banghead: Gah, ge mig kraft!!! :arghh:

Nu verkar dock humöret ha bättrats lite sen hon fick i sig mat. Hoppas det håller i sig nu så vi kan få en någorlunda bra dag! :bump:

Hur har ni det idag, gott folk?

Vi har haft morgonen from hell idag. Inte med lillebror utan storasyster. Först skulle hon börja knuffa och sparka på lillebror det första hon gjorde i sängen. Jag blev så klart fly förbannad och satte ner ungen på golvet. Kan hon inte uppföra sig som folk kan hon gott sitta där liksom! Det blev början till första utbrottet från hennes sida :meh: Sen har hon blivit arg på allt ifrån att jag inte hämtade ett glas mjölk tillräckligt fort till att jag råkade ge henne fel tallrik, just idag ville hon ha den röda tallriken och inte den gula som hon alltid annars vill ha :banghead: Gah, ge mig kraft!!! :arghh:

Nu verkar dock humöret ha bättrats lite sen hon fick i sig mat. Hoppas det håller i sig nu så vi kan få en någorlunda bra dag! :bump:

Härliga ungar ;) jag har börjat mentalt förbereda mej redan nu på trotsåldern tror vår lilla donna kommer hålla samma stil :banghead:

Alice började dagen med att gosa med snuttefilten en stund när hon vaknade, dvs sitta upp ta snutten o lägga mer den i sängen sen borra ner huvudet med rumpan i vädret och gör nån form av en slingrande mask imitation, görs även liggande platt med vad som helst som är mjukt, sen var det en stunds skvaller med Elmo gosedjuret innan hon var redo att kliva upp :love: Hon har börjat med de de senaste dagarna förut var det upp och stå och grina så fort hon vaknade nu kan hon till och med somna om :banana:
Just nu leker hon för sej själv en stund, checkar läget med mej emellanåt och vinkar

JOHN HAR SOVIT I 12 TIMMAR utan avbrott. 12 timmar!
Jag gick och la mig en halvtimme efter att han slocknade och vi mornade oss i en halvtimme innan vi gick upp, så jag har legat i sängen i 12 timmar.

Jag har väl aldrig varit så tacksam och utvilad och harmonisk och underbar som jag är nu.

JOHN HAR SOVIT I 12 TIMMAR utan avbrott. 12 timmar!
Jag gick och la mig en halvtimme efter att han slocknade och vi mornade oss i en halvtimme innan vi gick upp, så jag har legat i sängen i 12 timmar.

Jag har väl aldrig varit så tacksam och utvilad och harmonisk och underbar som jag är nu.

Wooooow!! Fett avis... Snor och heltäppt var det här.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 240
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp