Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Prickuppdatering:
Lilla C har över 200 vattkoppor. Hon har feber till och från. På dagen hyfsat glad. Natten, KATASTROF! :cry: Jag har sovit 3,5h i natt uppdelat på två pass. Snacka zombie!

Stora N har kanske 100 vattkoppor. Han är kliig! Feber han med och hostig som sjutton.

Den här dagen kommer bli spännande...

Mvh Miks

Stackarna men lite bra ändå att N fått det han med och sen är det överstökat innan julen och resan och förhoppningsvis så blir det aldrig mer igen.
Har du testat ett bad med havregryn? Det ska tydligen lindra och kan va lite skoj om de gillar att bada och plaska och avleda kliandet lite

Stackarna men lite bra ändå att N fått det han med och sen är det överstökat innan julen och resan och förhoppningsvis så blir det aldrig mer igen.
Har du testat ett bad med havregryn? Det ska tydligen lindra och kan va lite skoj om de gillar att bada och plaska och avleda kliandet lite
Ja det här var ju absolut planen så det känns bra även om det suger hårt när man är mitt uppe i det!

Havregryn! Ska absolut kolla in och prova! Båda barnen badar och duschar gärna!

Mvh Miks

Prickuppdatering:
Lilla C har över 200 vattkoppor. Hon har feber till och från. På dagen hyfsat glad. Natten, KATASTROF! :cry: Jag har sovit 3,5h i natt uppdelat på två pass. Snacka zombie!

Stora N har kanske 100 vattkoppor. Han är kliig! Feber han med och hostig som sjutton.

Den här dagen kommer bli spännande...

Mvh Miks
Hmm jag får nog revidera mitt tidigare inlägg angående hur många koppor barnen har! Jag skyller på brutal sömnbrist och tunnelseende!

Gjorde precis statistik tillsammans med stora N, 745 koppor :eek: Då har nog lilla C fler än 200 :meh: Dock är hon aningens svårare att räkna på O_o

Poor kids :(

Mvh Miks

Ja det här var ju absolut planen så det känns bra även om det suger hårt när man är mitt uppe i det!

Havregryn! Ska absolut kolla in och prova! Båda barnen badar och duschar gärna!

Mvh Miks

Hmm jag får nog revidera mitt tidigare inlägg angående hur många koppor barnen har! Jag skyller på brutal sömnbrist och tunnelseende!

Gjorde precis statistik tillsammans med stora N, 745 koppor :eek: Då har nog lilla C fler än 200 :meh: Dock är hon aningens svårare att räkna på O_o

Mvh Miks

Jag lider med dom :(

Tror man ska fylla en nylonstrumpa med havregryn och sätta på kranen till badet så vattnet rinner genom havregrynen, ska va bra annars också för huden :up:

Mvh Miks

Era stackare!!! Även om vattkoppor ska vara lindrigare när man är liten låter det där INTE kul! Hoppas det snart blir bättre! Vet du hur lång tid det brukar ta innan det ger med sig?

Era stackare!!! Även om vattkoppor ska vara lindrigare när man är liten låter det där INTE kul! Hoppas det snart blir bättre! Vet du hur lång tid det brukar ta innan det ger med sig?
Lillkusinen som de fått det av var sjuk i 10 dagar. Vi siktar väll på något liknande.

Lilla C fick precis Ipren. 38,6 i feber och väldigt påverkad. Hon vill inte äta och är superledsen. Stora N ligger i soffan och käkar godis och kollar Ipad. När man är sjuk så gäller inte vanliga regler ;)

Mvh Miks

Snart ska vi åka och hämta mormor på flygplatsen, jag är så glad att Alice är en sån go och glad bebis som gillar folk och inte är blyg (än iaf) så att bara kunna träffa mormor o morfar varannan månad (eller ännu mer sällan) går rätt bra. Jag ska passa på att sy julklänningar till både Alice och mej medans jag har barnvakt :D

Mvh Miks

Poxiclin (?) på Apoteket, lindrande skum vid vattkoppor. Det räddade oss.

Poxiclin (?) på Apoteket, lindrande skum vid vattkoppor. Det räddade oss.
Tack! Det köpte vi i fredags! Den funkar hyfsat på lilla C att ha i snippan. Stora N fick faktiskt clarityn nu till middagen. Det hjälpte massor. Glad att han är lite större.

Mvh Miks

Idag har vi haft bvc besök och A blev mätt för första gången 67cm lång är hon och väger 7320g, liten men följer sin kurva fint :)
Blev rekomenderad att ge henne yoghurt, sån där söt sliskig fullpackad med socker och jag sa att nej det tycker jag är onödigt att ge spec i den här åldern, här äter vi 14% fett grekisk yoghurt med hemgjort fruktpuree om det ska ätas yoghurt.

Idag har vi haft bvc besök och A blev mätt för första gången 67cm lång är hon och väger 7320g, liten men följer sin kurva fint :)
Blev rekomenderad att ge henne yoghurt, sån där söt sliskig fullpackad med socker och jag sa att nej det tycker jag är onödigt att ge spec i den här åldern, här äter vi 14% fett grekisk yoghurt med hemgjort fruktpuree om det ska ätas yoghurt.

Så skumt att de har så annorlunda rekommendationer där! Här känns det ju som totalt tabu med socker när de är under ett år (även om jag ska erkänna att det både slunkit ner någon morotskaksbit och bullbit i Jacks gap här... :p) Vi käkar också mycket youghurt här, men inte sötad utan vanlig naturell yoghurt eller grekisk. Jack ÄÄÄÄLSKAR yoghurt toppad med fruktpuré :)

Gjorde för övrigt en ny omgång fruktpuré här hemma igår, och nästan allt är slut redan :meh: och nej, det är inte Jack som har varit vrålhungrig utan storasyster är helt GALEN i hemmagjord fruktpuré. Det går knappt att stoppa henne och om jag vänder ryggen till tre sekunder när jag matar Jack har hon tagit och slevat i sig halva burken :eek: Och igår satt till och med sambon och käkade fruktpuré direkt ur kylen! Va tusan! :rage:

Så skumt att de har så annorlunda rekommendationer där! Här känns det ju som totalt tabu med socker när de är under ett år (även om jag ska erkänna att det både slunkit ner någon morotskaksbit och bullbit i Jacks gap här... :p) Vi käkar också mycket youghurt här, men inte sötad utan vanlig naturell yoghurt eller grekisk. Jack ÄÄÄÄLSKAR yoghurt toppad med fruktpuré :)

Gjorde för övrigt en ny omgång fruktpuré här hemma igår, och nästan allt är slut redan :meh: och nej, det är inte Jack som har varit vrålhungrig utan storasyster är helt GALEN i hemmagjord fruktpuré. Det går knappt att stoppa henne och om jag vänder ryggen till tre sekunder när jag matar Jack har hon tagit och slevat i sig halva burken :eek: Och igår satt till och med sambon och käkade fruktpuré direkt ur kylen! Va tusan! :rage:

Fruktpuré är bästa grejen :D
Här har Ica Maxi haft skitbra pris på persimon de senaste veckorna. PERFEKT och supergod att ha i fruktpuré! :up:

Jag nojar lite över att John inte äter så mycket matig mat. Han håller sig helst till gröt, ostkaka, flaska och fruktpuré och toppar det med majskrokar, havrefras, smörgåsrån.

Barnmatsburkar är TVÄRT nej, det går bara inte.
Ibland smakar han lite från våra tallrikar, men är då mest intresserad av såsen :meh:

Här har Ica Maxi haft skitbra pris på persimon de senaste veckorna. PERFEKT och supergod att ha i fruktpuré! :up:

Jag nojar lite över att John inte äter så mycket matig mat. Han håller sig helst till gröt, ostkaka, flaska och fruktpuré och toppar det med majskrokar, havrefras, smörgåsrån.

Ibland smakar han lite från våra tallrikar, men är då mest intresserad av såsen :meh:

Han vill inte ha ifall ni puréar er mat heller? E vill inte ha färdiga burkar så vi har kört på hemlagat hela tiden.

Hundmaten är väl något sorts fullfoder så det torde väl klassas som matig mat?

Han vill inte ha ifall ni puréar er mat heller? E vill inte ha färdiga burkar så vi har kört på hemlagat hela tiden.

Jag har faktiskt inte provat att puréa vår mat. Mosat lite med gaffel och gett små bitar - och det provar han gärna, men han äter MAX en matsked totalt av det...

Jag har faktiskt inte provat att puréa vår mat. Mosat lite med gaffel och gett små bitar - och det provar han gärna, men han äter MAX en matsked totalt av det...

Okej! Det är så vi gjort åt båda ungarna iallafall. Samma mat som oss (utan extra salt) fast i puréform :)
Min man mixade till och med pannkakor till E en gång :rofl: Det kan hon dock äta utan att mixade :p

På onsdag kväll stog A utan stöd utan att tippa eller ramla :):love: däremot var det utan blöja och hon var upptagen med att kissa på heltäckningsmattan :D:laugh:
Igår fortsatte hon att stå några gånger och sätter sej på rumpan när de blir för jobbigt.

Jag och sambon passade på att gå ut och äta bara vi två igår kväll, så mysigt och välbehövt.

Hjälp! Jag har fått monstermens! Den första var normal men den här... Har tömt 4 fulla menskoppar sen igår eftermiddag dvs ca 50ml + att det svämmat över och läckt...

Kommer det vara såhär nu? Eller är det bara pga att jag hade ett långt uppehåll?

Har åtminstone inte särskilt ont men måste nog köpa förlossningsbindor igen =/...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 241
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 875
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv