Jag behöver lite tips om ni har något
A ålar runt i sin säng när hon sover, när hon hamnar längst upp så blir hon ledsen och gråter till och från i sömnen, jag får då kliva upp och flytta ner henne annars vaknar hon. Det har fungerat bra tills nu, men nu vaknar hon och kan inte somna om själv vilket har gått tidigare. Jag tror hon förknippar flaskan med att vakna på natten och den behöver hon inte varannan var tredje timme, i natt fick hon en vid 5 vilket brukar vara standard (mellan 5 och 7, sen sover hon till 8-9). Vi försöker få lite rutin på kvällen med pyjamas, lite lek sen går vi upp med en flaska, myser lite sen sängen så hon somnar i den. Och när hon vaknar på natten så måste få in nån rutin på att hon ska sova och inte behöver flaskan (hon äter som en häst dagtid och kan klara sej fint utan den nätter hon sover)
Hur som helst så är det biten med ålandet och att fastna längst upp som jag funderar på om det ens går att göra något åt, vissa säger att sovpåsar gör att de inte kan fara runt så mycket men då känns inte rätt heller. Hon väcker mej när hon gråter och vaknar om jag inte flyttar ner henne så att låta henne vara hår inte heller
/tillbaka på att vakna varannan timme