V Har inte heller någon uppfattning om vad som kan sväljas och inte. Så han får öva med bröd, han får ofta en skiva att riva i och tugga på. Det har hjälpt en del! Blir bröd över hela golvet men han har börjat förstå hur stora bitar han bör stoppa i munnen
.
Jag gör oftast mos av vår mat och matar honom, medan han leker med en tom sked ( och matar oss med den). Så han äter det vi äter. Falafel och och sesamnuggets etc får han pilla i sig själv, även kokta grönsaker och potatis äts som pill-mat. Men jag måste ha flaska med vatten redo, för mycket mosig mat fastnar i halsen. Men vi börjar få igång ett bra teamwork, han mosar mat i mitt ansikte och jag stoppar i honom det han tappar
.
Jag hade tänkt att han skulle äta fisk, men hittills har han bara gillat det jag åt under graviditet och amning- han avskyr fisk men älskar vegetariskfärssås.. Hur lyckas ni med introducering av matvaror?
Ingen brådska direkt, men jag tänker på när han ska börja barnehage, tror det blir svårt med en helvegetarian här uppe