Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

:rofl::laugh::rofl: Dagens höjdpunkt för John då att äntligen få smaska hundfoder :D

(Min son tycker om att kladda i katternas blötmat (har inget torrfoder) och han går på den gång på gång.)

Lilla V är hopplöst förälskad i djurens vattenskål, han pladdrar glatt, plaskar och skrattar.

Tyvärr slutar det alltid i tårar, då han välter vattnet och får ett bad. Igen och igen.
Den där skålen har flyttats på i oändlighet, nu bor den i badrummet.

Hundmaten hinner däremot knappt landa i skålen, så där behövs ingen introduktion ..

Vi behöver inte oroa oss för att uppfostra ungen i en alltför ren miljö, han älskar att "mata" hunden med sin sked, de delar broderligt på alla leksaker .....

Okej, jag serverade nyss ongen en kula hundmat. Som han åt upp, glad i hågen. Det tog flera minuter.

I mitt stilla sinne tänkte jag att det skulle ha avskräckande effekt, så att vi kan ställa ner hundmaten på golvet igen. Det verkar dock ha fått ett helt annat resultat... :cautious:

/Winner of the Bad mother-award 2015
Ha ha ha! MAAAAT! Nom nom!

Jag har gjort en ännu värre grej! Det är många år sedan så det är preskriberat nu! Jag blev så less på alla 12-15 åringar som plingade på dörren och skrek "bus eller godis" i ansiktet på en vid halloween. Skitungarna var inte ens utklädda, de gick bara godistiggarrunda! Då serverade jag blomformade torrfoderbitar från hunden. Jag hävdar fortfarande att jag valde bus :angel:

Jag tror John överlever :D

Mvh Miks

Saker jag aldrig, aldrig, aldrig hade kunnat föreställa mig innan jag fick barn:

Att jag 1) skulle slänga ut maken från sovrummet och 2) ändå ha ett jäkligt bra sexliv. Bättre än innan, ärligt talat. :o

Så nöjd över detta faktum.

Tänker visserligen att det är rimlig kompensation för "sexlivet" (läs: sexdöden) under graviditeten. :cautious:

@Blueberry och @Miks hur är det med era små nu, pigga och glada igen hoppas jag.
Vad gullig du är!

Urinvägsinfektionen var tydligen ingen urinvägsinfektion ändå. :crazy:Labbsvaren var jag tvungen att jaga rätt på och då visade de inget. Läkaren kunde varken förklara varför lilla C hade 40 graders feber eller röda och vita blodkroppar i urinen. Suck! Hon mår iaf bra från det där nu! Bara för att bli dunderförkyld nu :banghead:

Hur går det för er med "förstående" sambo?

Mvh Miks

Vad gullig du är!

Urinvägsinfektionen var tydligen ingen urinvägsinfektion ändå. :crazy:Labbsvaren var jag tvungen att jaga rätt på och då visade de inget. Läkaren kunde varken förklara varför lilla C hade 40 graders feber eller röda och vita blodkroppar i urinen. Suck! Hon mår iaf bra från det där nu! Bara för att bli dunderförkyld nu :banghead:

Mvh Miks

Skönt att de inte va uvi men att inte veta vad det var kan ju inte kännas så bra heller gissar jag.

Ska bli intressant att se hur helgen går, i veckan har han tagit sej i kragen iaf men just nu könns det som att de håller nån vecka sen är vi tillbaka i samma vanor igen, men man vet aldrig plötsligt händer det ;)

Skönt att de inte va uvi men att inte veta vad det var kan ju inte kännas så bra heller gissar jag.

Ska bli intressant att se hur helgen går, i veckan har han tagit sej i kragen iaf men just nu könns det som att de håller nån vecka sen är vi tillbaka i samma vanor igen, men man vet aldrig plötsligt händer det ;)
Folk vittnar ju om att under sker lite då och då så kanske det även händer er!

Mvh Miks

@Blueberry och @Miks hur är det med era små nu, pigga och glada igen hoppas jag.

Han är pigg och vild som en vildning.
Herregud.
Jag är rätt glad att jag kan åka till jobbet två dagar i veckan och vila upp mig lite :angel:

Nu går han längs med möbler, ramlar och klättrar och härjar.
Han rör sig också mycket på nätterna, i någon slags halvsömn... Ingen vila, ingen ro!

Han är pigg och vild som en vildning.
Herregud.
Jag är rätt glad att jag kan åka till jobbet två dagar i veckan och vila upp mig lite :angel:

Nu går han längs med möbler, ramlar och klättrar och härjar.
Han rör sig också mycket på nätterna, i någon slags halvsömn... Ingen vila, ingen ro!

Va skönt att han är pigg. Han verkar va lika vild som A, blir inte många lugna stunder på dagarna och hon hamnar alltid längst upp i hörnet av sängen på natten och gnäller för att hon inte kommer längre. Det här är pay back för hur jag själv va som bebis, hon är skrämmande lik mej i både sätt och utseende

Mvh Miks

Känns som att det gått framåt men det är ju endast telefonkontakt, får se hur det blir när han kommer hem på måndag.

Dessutom så är vi äntligen ute ur utvecklingssprånget och krypet går som sagt framåt, så igår hade jag en liten solstråle hela dagen :)! Känns som upplagt för en bra helg!

Frukost med J, alltid lika spännande. I dag serverar vi smörgås med smör, smörgåsrån och en rejäl äppelklyfta. Provade först att riva äpple grovt och J idiotförklarade mig. Sen fick han en klyfta att hålla i och allt blev frid och fröjd.
Han har två tänder både uppe och nere, och det är tydligen oerhört tillfredsställande att bita av saker. Jag försöker hålla mig kool när han inte har någon som helst känsla för vad som är lagom storlek att bita av... :cool::eek::nailbiting:

(Han har bara hostat upp en enda bit hittills, så han verkar ju vara rätt förståndig ändå.)

Frukost med J, alltid lika spännande. I dag serverar vi smörgås med smör, smörgåsrån och en rejäl äppelklyfta. Provade först att riva äpple grovt och J idiotförklarade mig. Sen fick han en klyfta att hålla i och allt blev frid och fröjd.
Han har två tänder både uppe och nere, och det är tydligen oerhört tillfredsställande att bita av saker. Jag försöker hålla mig kool när han inte har någon som helst känsla för vad som är lagom storlek att bita av... :cool::eek::nailbiting:

(Han har bara hostat upp en enda bit hittills, så han verkar ju vara rätt förståndig ändå.)

Vad skönt, A är allt annat än förståndig och istället mycket matglad och trycker in ALLT. Spelar ingen roll om jag ammade sekunden innan, maten ska IN. Så äppelklyftor är bannlysta här, även gurka just nu....

Däremot så var smörstekta äppelskivor (utan skal) en stor hit här imorse :).

V Har inte heller någon uppfattning om vad som kan sväljas och inte. Så han får öva med bröd, han får ofta en skiva att riva i och tugga på. Det har hjälpt en del! Blir bröd över hela golvet men han har börjat förstå hur stora bitar han bör stoppa i munnen :p.

Jag gör oftast mos av vår mat och matar honom, medan han leker med en tom sked ( och matar oss med den). Så han äter det vi äter. Falafel och och sesamnuggets etc får han pilla i sig själv, även kokta grönsaker och potatis äts som pill-mat. Men jag måste ha flaska med vatten redo, för mycket mosig mat fastnar i halsen. Men vi börjar få igång ett bra teamwork, han mosar mat i mitt ansikte och jag stoppar i honom det han tappar :D.

Jag hade tänkt att han skulle äta fisk, men hittills har han bara gillat det jag åt under graviditet och amning- han avskyr fisk men älskar vegetariskfärssås.. Hur lyckas ni med introducering av matvaror?
Ingen brådska direkt, men jag tänker på när han ska börja barnehage, tror det blir svårt med en helvegetarian här uppe :o

V Har inte heller någon uppfattning om vad som kan sväljas och inte. Så han får öva med bröd, han får ofta en skiva att riva i och tugga på. Det har hjälpt en del! Blir bröd över hela golvet men han har börjat förstå hur stora bitar han bör stoppa i munnen :p.

Jag gör oftast mos av vår mat och matar honom, medan han leker med en tom sked ( och matar oss med den). Så han äter det vi äter. Falafel och och sesamnuggets etc får han pilla i sig själv, även kokta grönsaker och potatis äts som pill-mat. Men jag måste ha flaska med vatten redo, för mycket mosig mat fastnar i halsen. Men vi börjar få igång ett bra teamwork, han mosar mat i mitt ansikte och jag stoppar i honom det han tappar :D.

Jag hade tänkt att han skulle äta fisk, men hittills har han bara gillat det jag åt under graviditet och amning- han avskyr fisk men älskar vegetariskfärssås.. Hur lyckas ni med introducering av matvaror?
Ingen brådska direkt, men jag tänker på när han ska börja barnehage, tror det blir svårt med en helvegetarian här uppe :o

Jag erbjuder fritt val helt enkelt, men en del saker ratar hon ju rätt tydligt så då kan det bli att jag går och gräver fram något annat, banan är en standardmaträtt :P.

Fiskbullar dissades helt. Lax går an nylagat men inte mikrat tydligen, samma med indiskt, gott färskt men inte fryst och sen mikrat. En kvalitetsmedveten liten en...

Jag tänker som så, att jag tänker fortsätta erbjuda fiskbullar, och en vacker dag kanske hon gillar dom :P. Inget tvång dock.

Jag erbjuder fritt val helt enkelt, men en del saker ratar hon ju rätt tydligt så då kan det bli att jag går och gräver fram något annat, banan är en standardmaträtt :P.

Fiskbullar dissades helt. Lax går an nylagat men inte mikrat tydligen, samma med indiskt, gott färskt men inte fryst och sen mikrat. En kvalitetsmedveten liten en...

Jag tänker som så, att jag tänker fortsätta erbjuda fiskbullar, och en vacker dag kanske hon gillar dom :P. Inget tvång dock.

Hur serverar du fiskbullar?
Och vilken sort?

Här är fiskbullar en favorit hos ungarna! J som är lite kinkig på mat har det som favoriträtt och E äter ju allt :angel:

Vi stuvar dom och mosar dom sen med potatis :) Lättvindigt mat så här i början eftersom det mosas enkelt. J vill även ha kryddpeppar på :D

Här är fiskbullar en favorit hos ungarna! J som är lite kinkig på mat har det som favoriträtt och E äter ju allt :angel:

Vi stuvar dom och mosar dom sen med potatis :) Lättvindigt mat så här i början eftersom det mosas enkelt. J vill även ha kryddpeppar på :D

Kryddpeppar på fiskbullar :eek:?

Ja själv älskar jag fiskbullar... men fröken vill typ ha färskfångad vildöring eller nåt :P.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 240
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar