Exakt " nu har min sambo sovit högst fyra timmar per dygn i ca fem månader, jag skulle kunna tro att hon är sliten och behöver vila. Kanske ska jag ta baby/hund/disk/tvätt/städ då & då...hmmmm... Jag skulle nog också vara en smula sur om jag aldrig fick äta, eller duscha. Kanske vill hon ha en macka? Hmmmm"
Precis och man är faktiskt två om att skaffa barn och har därmed samma ansvar! Samma sak som jag tycker det är självklart att man hjälps åt att städa för man är sällan ensam i en familj om att lorta ner och man har antagligen gemensamt valt att bo tillsammans.
Jag är inte sån som tycker att allt ska vara millimeter jämställt men jag blir så provocerad av att det så lätt blir att kvinnan/mamman ska göra allt i hemmet och med barnet/barnen per automatik. Så himla gammaldags så jag vill spy Som när vi köpte hus ihop och min makes farmor var här och sa till mig att nu har DU att mycket att göra när detta stora huset ska städas.....
En annan undra om jag verkligen hann jobba heltid eftersom jag har hus, två barn och två hästar. Ah fast huset och barnen har jag tillsammans med min man/ungarnas pappa