Han är sjövild! Och prickig.
Prickarna börjar blekna och bli lite torra och skorpiga, blåsorna verkar inte bli fler. Vi är ute på andra sidan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är sjövild! Och prickig.
Prickarna börjar blekna och bli lite torra och skorpiga, blåsorna verkar inte bli fler. Vi är ute på andra sidan!
Men jisses! Stackars liten! Har nu fått reda på varför hon drabbas?@Miks
Oftast är det bara en engångsgrej och särskilt när hon är så stor när hon får sin första uvi. Jag menar att jag inte tror att det ligger något mer bakom än att hon just råkade få uvi.
Min dotter hade sin första njurbäckeninflammation när hon var 8 veckor trots antibiotika från att hon var ett dygn gammal. Så funderar du på något så finns det nog ingen undersökning vi inte har gjort med henne
Vad skönt! Då återstår bara att ta reda oå vad set faktiskt var då!Han är sjövild! Och prickig.
Men jisses! Stackars liten! Har nu fått reda på varför hon drabbas?
Du får gärna berätta om ultraljud! Ska de få i sig kontrastvätska tex?
Mvh Miks
Oj! Vilken pärs! Nu känns urinvägsinfektionen som peanuts! Bra med perspektiv iblandVi visste redan när hon låg i magen att hon hade ett förstorat njurbäcken så vi gjorde hennes första ultraljud när hon var 1 vecka gammal. Hon åt antibiotika i förebyggande syfte från att hon var ett dygn gammal pga att njurbäckenet var så kraftigt förstorat.
Ultraljuden är precis som de gör på gravida. Inga kontrastväskor, inga konstigheter och det finns inga krav på att de måste kunna ligga helt stilla
(Idag är hon frisk efter mycket undersökningar och många inläggningar på sjukhus. De konstaterade till slut att hennes njure inte fungerade alls och hade stopp och och krök på urinledaren mellan njure och urinblåsa. 6 månader gammal gick hon igenom sin andra operation och de tog bort njuren.)
Oj! Vilken pärs! Nu känns urinvägsinfektionen som peanuts! Bra med perspektiv ibland
Kommer hon att bli helt bra nu när njuren är borta? Var det liksom den som ställt till det?
Mvh Miks
Skönt att det "bara" var den! Låter väll kanske konstigt att säga så men jag tänker att det liksom var fix-bartJa hon räknas som fullt frisk kan leva som vanligt, har inga begränsningar alls.
Allt berodde på njuren.
Skönt att det "bara" var den! Låter väll kanske konstigt att säga så men jag tänker att det liksom var fix-bart
Håller man någon koll på henne från sjukvårdens sida fortfarande? Jag har ett hjärtopererat gudbarn som står på kontroll resten av livet även om han nu är "friskförklarad". Tänkte om det är samma för er tjej.
Mvh Miks
Ah vad skönt! Och framför allt att hon är så obrydd!Nja både ja och nej. Med jämna mellanrum lämnas blodprover för att kolla värdena på njuren som är kvar. Fast det verkar ganska så godtyckligt nu, beror på vilken läkare man pratar med. Professorn på akademiska tyckte väl att hon alltid ska kollas upp varje år. Läkaren i Västerås på barnkliniken tyckte vi tar tätt i början för att sedan glesa ut det om allt verkar bra.
Själv är hon i princip inte medveten om vad hon har gått igenom och har aldrig frågat om sitt ärr som löper i midjan från mage till rygg. Har pratat någon gång om det med henne men hon är härligt ointresserad
Phu! Precis hemkomna från Astrid Lindgrens närakut (eftersom vår värdelösa vårdcentral aldrig har tider)! Lilla C har urinvägsinfektion Hon är rätt så risig faktiskt. Nu ska hon äta antibiotika i 10 dagar. På fredag ringer en läkare för svar på urinprovsodlingen och ev remiss för ultraljud av urinvägar och njurar. Känns sådär kul
Jag kan även meddela att det krävs ganska mycket jobb att fånga kiss av en liten tjej med 40 graders feber som inte vill dricka! Det kan även vara så att när det väl kissades så blev mamman lite för exalterad så det mesta kom på mammans byxor istället för muggen Bara vänta ut mera kiss och hålla sig cool Jag tror det hade underlättat att vara två!
Hur går det för John @Blueberry ? Har ni fått svar?
Mvh Miks
Hon hade hög feber och inget annat. Ringde 1177 och de sa att när sånna här små får hög feber ska de undersökas efter ett dygn.Men stackare! Hoppas hon repar sig snabbt! Hur fattade ni att det var uvi? Tänker mig att det inte är helt lätt att fatta på en sån liten
Igår tog V sina första stapplande steg utan stöd! Nu är det inte långt kvar till han går här hemma Med vagn har han tagit sig fram i ett par veckor, men helt själv! Suuuperbabyn -kommer flyga och slåss mot ondingar innan skolåldern. Visst är det så det fungerar..?
Han har även pressat fram ett riktigt ord, när vi hälsar säger han tydligt Hej, inte äääähhj som förr.
Ser så mycket fram emot att kunna prata med honom, få höra allt underbart små barn tänker på, leka ihop... Nu börjar det här med barn bli ännu roligare.
I natt va min kära sambo billig, jag gick och la mej vid 22 medans han ville stanna uppe ett tag till, jag sa redan tidigare på kvällen att i natt får du ha jouren och ta morgonen idag så jag får ta igen lite sömn då A haft jobbiga nätter i veckan. Kl 1 kommer sambon upp för att lägga sej, väcker mej och ger mej babyvakten och säger att hon inte somnat riktigt än, sen lägger han sej och somnar medans jag först vill se så lillan somnar sen blir förbannad för att han ska väcka mej som får sova max 3h i stöten på nätterna, slutar med att jag somnade vid 4 och imorse va det bara att kliva upp 6.45 med en go och glad bebis
Tog ett snack om det här innan jag var i Sverige, det verkar va helt glömt nu
Åh vad roligt! Eller snart kommer du kanske önska att han inte springer runt som en galningIgår tog V sina första stapplande steg utan stöd! Nu är det inte långt kvar till han går här hemma Med vagn har han tagit sig fram i ett par veckor, men helt själv! Suuuperbabyn -kommer flyga och slåss mot ondingar innan skolåldern. Visst är det så det fungerar..?
Han har även pressat fram ett riktigt ord, när vi hälsar säger han tydligt Hej, inte äääähhj som förr.
Ser så mycket fram emot att kunna prata med honom, få höra allt underbart små barn tänker på, leka ihop... Nu börjar det här med barn bli ännu roligare.
Men åh stackars liten! Hade hon ätit något speciellt?Tog ett snack med sambon igår kväll och fick inte mycket resultat, han sa att jag kunde sova så tar han natten om det behövs slutade med att jag hade A sovande på mej fr 5, mntt snack idag och ultimatum att antingen rycker han upp sej och tar sin del eller så får jag hitta en lösning för mej och A. Jag är så glad att A ändå är lättsam, det är bara nu på slutet hon vaknat och inte kan sova i sin säng utan vill vara nära, men det tär på mej ändå det här.
Idag så vaknade A efter en tupplur med panikskrik, ont och panik, har aldrig hört henne så ledsen och hela hon ryckte till och från av gråten, funderade på mardröm men strök det ganska snabbt vi tror det var magont, fick i henne paracetamol och när det började värka så lugnade hon sej men var off bra länge innan hon blev sitt vanliga halvgalna jag igen. Fy vad jag kände mej otillräcklig, nu hoppas jag att det är över.